Více

    ― Reklama ―

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Italské odbory se v úterý postavily za asi tisícovku zaměstnanců módního domu Gucci, pracující v maloobchodech a sektoru logistických operací. Pokud značka nesplní jejich požadavky, hrozí případnými stávkami. Důvodem je spor o sociální bonusy pro rok 2025, které Gucci v současnosti odmítá vyplatit. Jejich příslib byl totiž součástí kolektivní dodatečné smlouvy, která vypršela koncem roku 2024.

    Dohodu společnost podepsala v červenci roku 2022. Prozatím ale nepředstavila novou dohodu, platnou pro rok 2025. Zaměstnanci s odbory proto argumentují, že mají na bonusy stále nárok, a to díky pokračování platnosti starých smluv v případě absence těch nových. Dodávají, že zástupci Gucci dříve potvrdili, že s vyplacením bonusů počítají. Od té doby ovšem změnili svou původní pozici.

    Zdroj: Reuters

    Nyní vedení italské značky podmiňuje bonusy širší revizí systému, který platil mezi roky 2022 a 2024. „Považujeme chování společnosti za extrémně vážné. Proto vyhlašujeme celostátní stav průmyslových nepokojů, s dalšími potenciálními kroky lokálních odborů,“ prohlásili dle serveru WWD zástupci odborů Filcams Cgil, Fisascat Cisl a Uiltucs. Zástupci Gucci vyjádření nevydali.

    Gucci bojuje nejen s odbory, ale i klesajícími prodeji. Naděje vkládá do Demny Gvasalia

    Potyčka s italskými odbory přichází pro italského luxusního giganta v nelehký čas. Značka Gucci totiž dlouhodobě bojuje s klesajícími prodeji, které následně negativně ovlivňují i výsledky její mateřské společnosti, skupiny Kering. Ta v současnosti vkládá naděje do nového ředitele Lucy de Meo. Rovněž módní dům Gucci čeká módní revoluce. Očekává totiž nástup nového kreativního ředitele.

    @phoenixstudioclub Cryin in a burial way 💔 my fav brand is dead, no raga nooo. KEEP THE KARDASHIANS AWAY FROM GUCCI #demnagvasalia #gucc ♬ oh my god bruh oh hell na man

    Návrhář Demna Gvasalia, bývalý kreativní šéf Balenciaga, by měl první návrhy pro Gucci odhalit na rychle se blížícím zářijovém Milánském týdnu módy. Nebude se ovšem jednat o runway show, nýbrž prezentaci, jež má za úkol připomenout „základy Gucci“. Designér tak svou první přehlídku odhalí až příští rok na jaře. Zůstává ovšem otázkou, zda Gvasalia Gucci pozvedne, nebo naopak potopí.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    - Reklama -

    Italské odbory se v úterý postavily za asi tisícovku zaměstnanců módního domu Gucci, pracující v maloobchodech a sektoru logistických operací. Pokud značka nesplní jejich požadavky, hrozí případnými stávkami. Důvodem je spor o sociální bonusy pro rok 2025, které Gucci v současnosti odmítá vyplatit. Jejich příslib byl totiž součástí kolektivní dodatečné smlouvy, která vypršela koncem roku 2024.

    Dohodu společnost podepsala v červenci roku 2022. Prozatím ale nepředstavila novou dohodu, platnou pro rok 2025. Zaměstnanci s odbory proto argumentují, že mají na bonusy stále nárok, a to díky pokračování platnosti starých smluv v případě absence těch nových. Dodávají, že zástupci Gucci dříve potvrdili, že s vyplacením bonusů počítají. Od té doby ovšem změnili svou původní pozici.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Nyní vedení italské značky podmiňuje bonusy širší revizí systému, který platil mezi roky 2022 a 2024. „Považujeme chování společnosti za extrémně vážné. Proto vyhlašujeme celostátní stav průmyslových nepokojů, s dalšími potenciálními kroky lokálních odborů,“ prohlásili dle serveru WWD zástupci odborů Filcams Cgil, Fisascat Cisl a Uiltucs. Zástupci Gucci vyjádření nevydali.

    Gucci bojuje nejen s odbory, ale i klesajícími prodeji. Naděje vkládá do Demny Gvasalia

    Potyčka s italskými odbory přichází pro italského luxusního giganta v nelehký čas. Značka Gucci totiž dlouhodobě bojuje s klesajícími prodeji, které následně negativně ovlivňují i výsledky její mateřské společnosti, skupiny Kering. Ta v současnosti vkládá naděje do nového ředitele Lucy de Meo. Rovněž módní dům Gucci čeká módní revoluce. Očekává totiž nástup nového kreativního ředitele.

    @phoenixstudioclub Cryin in a burial way 💔 my fav brand is dead, no raga nooo. KEEP THE KARDASHIANS AWAY FROM GUCCI #demnagvasalia #gucc ♬ oh my god bruh oh hell na man

    Návrhář Demna Gvasalia, bývalý kreativní šéf Balenciaga, by měl první návrhy pro Gucci odhalit na rychle se blížícím zářijovém Milánském týdnu módy. Nebude se ovšem jednat o runway show, nýbrž prezentaci, jež má za úkol připomenout „základy Gucci“. Designér tak svou první přehlídku odhalí až příští rok na jaře. Zůstává ovšem otázkou, zda Gvasalia Gucci pozvedne, nebo naopak potopí.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Pamela Anderson oslavuje přirozenou krásu. Boduje se značkou Sonsie

    Herečka Pamela Anderson na sebe již delší dobu strhává pozornost. Důvodem však není výrazný make-up nebo outfity. Naopak, osmapadesátiletá hvězda září pomocí zdravé pleti bez známky beauty produktů. Její nedávno objevený životní styl pak perfektně doplňuje skin care značka Sonsie, kterou založila s Marie von Behrens-Felipe.

    Pánskou módu čeká revoluce. Žabky přechází z pláže na módní mola

    Klasická letní obuv získala upgrade. Uplynulé pánské módní přehlídky posunuly žabky na novou úroveň. Ty se tak kromě pláží mohou nově těšit na procházky po městě, či dokonce červeném koberci. Letošní i příští pánský letní šatník se bez nich proto neobejde. Populární obuv do své nabídky zařadily také značky jako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    #SkinnyTok se zákazem nezmizel. Tvůrci vesele estetizují nezdravou štíhlost

    TikTok sice #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádající k nezdravé štíhlosti z platformy nezmizel. I za dalšími často nevinnými hashtagy se skrývá tlak přiblížit se tělesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky prosazovanou „body positivity“. Problém mohou představovat mimo jiné i léky používané na hubnutí, jako je třeba Mounjaro. Je proto důležité k obsahu, který na sociálních sítích vidíme, přistupovat kriticky.

    Jednoho chrání, druhé ničí. Jak vybrat efektivní eco-friendly SPF

    Krémy s SPF patří mezi nepostradatelné letní pomocníky. Navzdory jejich ochraně ovšem mnohé z nich představují nebezpečí pro mořské rostliny a živočichy. Využívané chemické ingredience přispívají k bělení korálů a narušují rozmnožování ryb. Naučte se letos v létě rozpoznat SPF, které oceníte nejen vy, ale také už tak ohrožené životní prostředí.

    Milán píše historii. Tamní týden módy odhalí očekávané módní premiéry

    Letošní podzimní týdny módy patří mezi jedny z nejzásadnějších v historii. Přes více než 10 módních domů totiž odhalí debuty svých nových kreativních ředitelů či ředitelek. Výjimkou není ani fashion week v Miláně. Italská metropole představí premiéry značek Versace, Jil Sander, Bottega Veneta a Gucci. Oslaví navíc 50. výročí Giorgio Armani.

    Bangle all the way. Masivní náramky válcují okoukané doplňky

    Náramky ve stylu bangles vyšplhaly na pomyslný vrchol módních doplňků. Módní mola určená pro letošní jaro a léto zaplavily kromě působivých kousků oblečení i výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham nebo Hermès ukazují, že letos bude o co stát. Svezte se na vlně masivních klenotů zdobících opálené paže.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusní skupina slaví rostoucí prodeje

    Luxusní značky dlouhodobě bojují s nízkou poptávkou a trvající inflací. Některým se ovšem i navzdory nepříznivé situaci nadále daří. Výsledky z uplynulého pololetí oslavuje například Prada Group. Skupina totiž ve středu oznámila rostoucí prodeje a stabilní zisky. Děkovat za to může především společnosti Miu Miu, která je jejím největším tahounem.

    Rozhovor: Česko má talentů dost. Kreativní kolekce ale brzdí konzervativní trh, míní Žofie Soldánová z Naiad

    Návrhářka Žofie Soldánová stojící za českou značkou Naiad věří, že každá žena má v jakémkoli věku svou vlastní krásu. Z toho vychází i její tvorba, skrze kterou chce ženám nabídnout možnost cítit se étericky a silně zároveň. Česká módní scéna má podle ní obrovský potenciál. Lokální trh je však konzervativní a návrhářům trochu svazuje ruce, neboť musí najít správnou rovnováhu mezi kreativitou a prodejností.

    Pánské tašky příští sezóny? Kraluje jim tradice a funkčnost

    Doba, kdy muž vystačil s kapsami, patří minulosti. Pánské tašky a především takzvané shoulder bags, se znovu hlásí o slovo. Na přehlídkách pro letošní podzim a zimu se objevily v tolika variacích, až působí spíše jako rozhodný návrat k základům než trend ve zkušební fázi. Zároveň však nepůsobí nostalgicky. V moderním čtení se z nich stává společník, který ví, co dělá. Designově, prakticky, i esteticky.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―