Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Platforma pro prodej second hand oblečení ThredUp odhalila ve středu zásadní report. Dle něj totiž globální trh s kousky z druhé ruky předčil loni ve svém růstu ten tradiční. Odhaduje se proto také, že v budoucnosti poroste třikrát rychleji a vyšplhá se tak do roku 2028 na 350 miliard dolarů. Jde tedy o skvělou zprávu pro životní prostředí.

    Americká webová stránka ThredUp je jedním z největších hráčů na poli obchodu s oblečením z druhé ruky. Také proto módní nadšenci věnují velkou pozornost jejímu reportu, který zveřejnila ve středu. Podílela se na něm také analytická firma GlobalData, spoléhající se na vlastní odhady a průzkum téměř 4 tisíc amerických zákazníků a 50 top amerických značek a maloobchodníků.

    Nejnovější data pak ukázala, že globální trh se second hand oblečením vzrostl loni o 18 procent. Jeho hodnota tak vyšplhala na 197 miliard dolarů. Také z toho důvodu se předpokládá, že obchod s kousky z druhé roky poroste v budoucnosti rychleji než ten tradiční. Do roku 2028 by proto měl dosáhnout až na 350 miliard dolarů. V USA se pak second hand trh loni zvětšil o 11 procent.

    „Dokud bude módní průmysl jedním z nejškodlivějších sektorů globální ekonomiky, plánujeme usilovat o větší zapojení vlády,“ prohlásil pak při příležitosti zveřejnění nejnovějších výsledků ředitel ThredUp James Reinhart. Nakupování oblečení z druhé ruky totiž pomáhá odlehčit dopad módního průmyslu na životní prostředí. Zákazníci second hand trhu ovšem kousky z druhé ruky nakupují hlavně z jiných důvodů.

    Second hand trh láká zákazníky díky nízkým cenám. Pomáhá v boji proti inflaci

    Platformy prodávající second hand oblečení totiž pomáhají milovníkům módy se současnou nepříznivou ekonomickou situací. Nejčastějším důvodem pro nákup na platformě ThredUp bylo totiž podle nejnovějšího reportu úsilí o „získání té nejlepší ceny“. Asi 58 procent zákazníků účastnících se průzkumu prohlásilo, že jim second hand trh pomáhá v boji proti stále trvající inflaci.

    Růstu trhu s oblečením z druhé ruky pomáhá také klesající stigma, které tento trh dlouho obklopovalo. Průzkum z roku 2023 od firmy OfferUp a GlobalData prokázal, že 76 procent respondentů zaznamenalo pokles negativních předpokladů o second hand trhu. Úspěch platforem, jako je právě ThredUp, je pak důležitý i proto, že fast fashion sektor stojí za více než 10 procenty současného uhlíkového znečištění planety.

    Zdroje: WWD, Retail Dive, The Cool Down, X, YouTube

    Foto:Pexels

    Globální second hand trh předčil loni ten tradiční. Jeho růst potvrdil nejnovější report ThredUp

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.