Více

    ― Reklama ―

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    Zdá se, že letošní červencový Pařížský týden haute couture čeká hned několik výjimečně důležitých přehlídek. Módní dům Maison Margiela totiž oznámil, že součástí události, pořádané od 7. do 10. července, bude rovněž debutová kolekce jeho nového kreativního ředitele, tedy návrháře Glenna Martens. Do pozice ho totiž dosadil teprve letos v lednu, rok po odchodu jeho předchůdce.

    „Pod vedením Glenna bude couture pokračovat ve vzněcování kreativity značky a posouvat hranice rozvíjející naše návrhy,“ prohlásil pro server WWD zakladatel společnosti Maison Margiela. Haute couture řada pro podzim 2025 představuje první podobnou kolekci od jara loňského roku. Tehdy totiž bývalý kreativní ředitel značky John Galliano odhalil po 10 letech vedení svou závěrečnou tvorbu.

    Zdroj: Diesel

    Tehdejší přehlídka získala ohromný úspěch a zařadila se následně mezi jedny z nejvýznamnějších haute couture kolekcí historie. Návrhář Glenn Martens proto nyní přirozeně čelí velkým očekáváním. Dává ovšem smysl, že právě on usedne na žádaný módní trůn. Mateřská společnost Maison Margiela, OTB Group, totiž vlastní rovněž značku Diesel, které talentovaný designér šéfuje od roku 2020.

    Glenn Martens kráčí ve šlépějích Martina Margiela. Návrhářova estetika mu není cizí

    Belgický návrhář Glenn Martens pak navíc stejně jako samotný Martin Margiela vystudoval prestižní Royal Academy of Fine Arts v Antwerpách. Jeho styl proto odráží některé z klíčových kódů jeho nového módního domova. Vystihují ho výrazné siluety využívající pokroucené a přehnané objemy a jedinečná kombinace historických referencí, moderního streetwear a klasické krejčoviny.

    Na červencovém týdnu módy však nebude zrak módní scény směřovat pouze ke Glennu Martens. Důležitou přehlídku totiž představí rovněž Demna Gvasalia, který se pomocí ní rozloučí se značkou Balenciaga. Následně totiž převezme otěže u módního domu Gucci. Návštěvníci budou napjatě očekávat rovněž comeback Iris Van Herpen nebo prezentaci z dílny návrháře Giambattisty Valli.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    - Reklama -

    Zdá se, že letošní červencový Pařížský týden haute couture čeká hned několik výjimečně důležitých přehlídek. Módní dům Maison Margiela totiž oznámil, že součástí události, pořádané od 7. do 10. července, bude rovněž debutová kolekce jeho nového kreativního ředitele, tedy návrháře Glenna Martens. Do pozice ho totiž dosadil teprve letos v lednu, rok po odchodu jeho předchůdce.

    „Pod vedením Glenna bude couture pokračovat ve vzněcování kreativity značky a posouvat hranice rozvíjející naše návrhy,“ prohlásil pro server WWD zakladatel společnosti Maison Margiela. Haute couture řada pro podzim 2025 představuje první podobnou kolekci od jara loňského roku. Tehdy totiž bývalý kreativní ředitel značky John Galliano odhalil po 10 letech vedení svou závěrečnou tvorbu.

    Zdroj: Diesel

    - Reklama -

    Tehdejší přehlídka získala ohromný úspěch a zařadila se následně mezi jedny z nejvýznamnějších haute couture kolekcí historie. Návrhář Glenn Martens proto nyní přirozeně čelí velkým očekáváním. Dává ovšem smysl, že právě on usedne na žádaný módní trůn. Mateřská společnost Maison Margiela, OTB Group, totiž vlastní rovněž značku Diesel, které talentovaný designér šéfuje od roku 2020.

    Glenn Martens kráčí ve šlépějích Martina Margiela. Návrhářova estetika mu není cizí

    Belgický návrhář Glenn Martens pak navíc stejně jako samotný Martin Margiela vystudoval prestižní Royal Academy of Fine Arts v Antwerpách. Jeho styl proto odráží některé z klíčových kódů jeho nového módního domova. Vystihují ho výrazné siluety využívající pokroucené a přehnané objemy a jedinečná kombinace historických referencí, moderního streetwear a klasické krejčoviny.

    Na červencovém týdnu módy však nebude zrak módní scény směřovat pouze ke Glennu Martens. Důležitou přehlídku totiž představí rovněž Demna Gvasalia, který se pomocí ní rozloučí se značkou Balenciaga. Následně totiž převezme otěže u módního domu Gucci. Návštěvníci budou napjatě očekávat rovněž comeback Iris Van Herpen nebo prezentaci z dílny návrháře Giambattisty Valli.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―