Více
    Redakce

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend „Fill your own cup“ mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Trendy příspěvky radící „how to fill your own cup“, v překladu tedy „jak si doplnit svůj vlastní šálek“, plní v posledních týdnech sociální sítě. Důvodem je stále rostoucí potřeba mladé generace zpomalit a nevyhořet. Žijeme totiž v době, která nás nutí být neustále zaneprázdnění a vystavení neutichajícím notifikacím.

    Naplňování „vlastního šálku“ tedy v tomto případě znamená věnovat opět čas aktivitám, které obnovují naši energii a snižují téměř všudypřítomný stres. Studie ukazují, že pravidelná sebepéče dokáže zmírňovat riziko úzkosti, deprese, a dokonce i vážných onemocnění, jako jsou například ta srdeční.

    Žít s „prázdným šálkem“ znamená fungovat v permanentním nedostatku, na hraně vyhoření, bez motivace, s únavou, podrážděností a pocitem zahlcení. Pojem se často pojí s lidmi, jež mají sklony k „people pleasing“ a k tomu říkat ano, i když nemají kapacitu. Důsledkem však mohou být i narušené vztahy.

    Zdroj: Unsplash

    Možností, jak o sebe pečovat a doplnit svůj pomyslný šálek, je nespočet. Záleží jen na vás. Někdo potřebuje pohyb a čerstvý vzduch, jiný zase klidnou meditaci, „solo coffee date“ s knihou, rozhovor s blízkými nebo prostě jen chvíli naprostého ticha.

    Může jít o malé fyzické kroky, které se často tváří jako samozřejmost, například příprava jídla a kávy, kvalitní spánek nebo procházka. Stejně důležité jsou ale i emocionální aktivity, jako je udržování vztahů, nastavování hranic nebo psaní deníku.

    Malé kroky, velká změna. Nejde o sobeckost, ale nezbytnost

    Zásadní je, aby se péče o sebe stala zvykem. Vyplatí se proto hledat drobné způsoby, jak ji pravidelně začlenit, i když máte program plný povinností. Můžete třeba vstát o pár minut dříve a dopřát si krátkou meditaci, připravit si zdravou snídani, přečíst pár stránek knihy či si nastavit připomínku na pauzu v telefonu.

    @kristjaanamere

    ♬ original sound – HOUND

    Péče o sebe nemá být luxus, ale základní předpoklad fyzického a duševního zdraví. Nejde o sobeckost, ale o nezbytnost. Sebepéče tak neznamená přestat se zajímat o druhé, ale starat se o ně lépe, a to s klidem a plně přítomni.

    Zdroje: Hinge Health, Medium, Personal Growth Vault, Harvard Health Publishing, Psychology Today, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend „Fill your own cup“ mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    - Reklama -

    Trendy příspěvky radící „how to fill your own cup“, v překladu tedy „jak si doplnit svůj vlastní šálek“, plní v posledních týdnech sociální sítě. Důvodem je stále rostoucí potřeba mladé generace zpomalit a nevyhořet. Žijeme totiž v době, která nás nutí být neustále zaneprázdnění a vystavení neutichajícím notifikacím.

    Naplňování „vlastního šálku“ tedy v tomto případě znamená věnovat opět čas aktivitám, které obnovují naši energii a snižují téměř všudypřítomný stres. Studie ukazují, že pravidelná sebepéče dokáže zmírňovat riziko úzkosti, deprese, a dokonce i vážných onemocnění, jako jsou například ta srdeční.

    Žít s „prázdným šálkem“ znamená fungovat v permanentním nedostatku, na hraně vyhoření, bez motivace, s únavou, podrážděností a pocitem zahlcení. Pojem se často pojí s lidmi, jež mají sklony k „people pleasing“ a k tomu říkat ano, i když nemají kapacitu. Důsledkem však mohou být i narušené vztahy.

    - Reklama -

    Zdroj: Unsplash

    Možností, jak o sebe pečovat a doplnit svůj pomyslný šálek, je nespočet. Záleží jen na vás. Někdo potřebuje pohyb a čerstvý vzduch, jiný zase klidnou meditaci, „solo coffee date“ s knihou, rozhovor s blízkými nebo prostě jen chvíli naprostého ticha.

    Může jít o malé fyzické kroky, které se často tváří jako samozřejmost, například příprava jídla a kávy, kvalitní spánek nebo procházka. Stejně důležité jsou ale i emocionální aktivity, jako je udržování vztahů, nastavování hranic nebo psaní deníku.

    Malé kroky, velká změna. Nejde o sobeckost, ale nezbytnost

    Zásadní je, aby se péče o sebe stala zvykem. Vyplatí se proto hledat drobné způsoby, jak ji pravidelně začlenit, i když máte program plný povinností. Můžete třeba vstát o pár minut dříve a dopřát si krátkou meditaci, připravit si zdravou snídani, přečíst pár stránek knihy či si nastavit připomínku na pauzu v telefonu.

    @kristjaanamere

    ♬ original sound – HOUND

    Péče o sebe nemá být luxus, ale základní předpoklad fyzického a duševního zdraví. Nejde o sobeckost, ale o nezbytnost. Sebepéče tak neznamená přestat se zajímat o druhé, ale starat se o ně lépe, a to s klidem a plně přítomni.

    Zdroje: Hinge Health, Medium, Personal Growth Vault, Harvard Health Publishing, Psychology Today, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―