Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Filmový a luxusní světy zkřížily své cesty. Známý šperkařský dům Tiffany & Co. spolupracoval na kostýmech pro nejnovější film z dílny režiséra Guillerma del Toro, Frankenstein. Jedná se o další adaptaci klasického románu z roku 1818 z pera Mary Shelley. Premiéru oslavila na uplynulém filmovém festivalu v Benátkách a na platformu Netflix má globálně dorazit dne 7. listopadu.

    Snímek získal na zmíněném festivalu potlesk trvající až 14 minut, a tak je na co se těšit. Milovníci módy pak ocení nejen herecké výkony, ale také pečlivě vybrané kostýmy. Jejich součástí je totiž na 27 archivních i současných šperků z dílny Tiffany & Co. „Frankenstein pokračuje v dědictví partnerství se světem filmu, ne jakou pouhý doplněk, ale další vrstva vyprávění,“ vysvětlili zástupci značky.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Mezi využité šperky patří například modely od šperkařek Julie Munson a Mety Overbeck, které pracovaly pod vedením kreativního ředitele značky Louise Comfort Tiffany. Některé z historických kousků pak ještě dosud nikdo v moderní době nevynesl. Kostýmy filmu Frankenstein tak doplnily náhrdelníky, náramky, prsteny, náušnice, brože, hřebeny do vlasů, kapesní hodinky a další objekty.

    Frankenstein není premiérou. Tiffany & Co. spolupracoval i na filmu Velký Gatsby

    Většinu z luxusních šperků pak vynesla postava Elizabeth, kterou tentokrát ztvárnila Mia Goth. Není proto divu, že herečka zvolila doplňky od Tiffany & Co. také na zmíněném filmovém festivalu v Benátkách. Ve své roli pak na krk nasadila například náhrdelník Favrile Glass Scarab, který zdobily safíry připomínající skarabey. Vynesla ale také starožitný náhrdelník s názvem Wade.

    Ten vznikl již v roce 1900, kdy ho jako dárek od svého manžela nosila Ellen Garretson Wade. Jedná se o diamantový šperk o více než 40 karátech. Šperkařský dům Tiffany & Co. tak po delší době opět připomněl, jakou roli umí ve filmech sehrát. Většina si asi vybaví jeho spolupráci na snímku Snídaně u Tiffanyho, ne všichni ovšem ví, že spolupracoval rovněž na filmu Velký Gatsby.

    Zdroje: WWD, People, Natural Diamonds, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    ― Reklama ―

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Filmový a luxusní světy zkřížily své cesty. Známý šperkařský dům Tiffany & Co. spolupracoval na kostýmech pro nejnovější film z dílny režiséra Guillerma del Toro, Frankenstein. Jedná se o další adaptaci klasického románu z roku 1818 z pera Mary Shelley. Premiéru oslavila na uplynulém filmovém festivalu v Benátkách a na platformu Netflix má globálně dorazit dne 7. listopadu.

    Snímek získal na zmíněném festivalu potlesk trvající až 14 minut, a tak je na co se těšit. Milovníci módy pak ocení nejen herecké výkony, ale také pečlivě vybrané kostýmy. Jejich součástí je totiž na 27 archivních i současných šperků z dílny Tiffany & Co. „Frankenstein pokračuje v dědictví partnerství se světem filmu, ne jakou pouhý doplněk, ale další vrstva vyprávění,“ vysvětlili zástupci značky.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Mezi využité šperky patří například modely od šperkařek Julie Munson a Mety Overbeck, které pracovaly pod vedením kreativního ředitele značky Louise Comfort Tiffany. Některé z historických kousků pak ještě dosud nikdo v moderní době nevynesl. Kostýmy filmu Frankenstein tak doplnily náhrdelníky, náramky, prsteny, náušnice, brože, hřebeny do vlasů, kapesní hodinky a další objekty.

    Frankenstein není premiérou. Tiffany & Co. spolupracoval i na filmu Velký Gatsby

    Většinu z luxusních šperků pak vynesla postava Elizabeth, kterou tentokrát ztvárnila Mia Goth. Není proto divu, že herečka zvolila doplňky od Tiffany & Co. také na zmíněném filmovém festivalu v Benátkách. Ve své roli pak na krk nasadila například náhrdelník Favrile Glass Scarab, který zdobily safíry připomínající skarabey. Vynesla ale také starožitný náhrdelník s názvem Wade.

    Ten vznikl již v roce 1900, kdy ho jako dárek od svého manžela nosila Ellen Garretson Wade. Jedná se o diamantový šperk o více než 40 karátech. Šperkařský dům Tiffany & Co. tak po delší době opět připomněl, jakou roli umí ve filmech sehrát. Většina si asi vybaví jeho spolupráci na snímku Snídaně u Tiffanyho, ne všichni ovšem ví, že spolupracoval rovněž na filmu Velký Gatsby.

    Zdroje: WWD, People, Natural Diamonds, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―