Více
    Redakce

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Děj očekávaného filmu Materialists se odehrává v New Yorku. Hlavní hrdinka Lucy, ztvárněná herečkou Dakotou Johnson, pracuje jako „matchmaker“. Její práce proto spočívá v zařizování rande pro její klienty, ačkoliv sama je dobrovolně single. Na svatbě jednoho z párů, které sama úspěšně seznámila, ale potká okouzlujícího Harryho v podání Pedra Pascala a vše se rázem změní.

    Zdroj: A24

    Lucy začne s Harrym randit, a to i navzdory svému původně čistě profesionálnímu záměru, že se Harry stane jejím klientem. Jde totiž o velmi bohatého muže, což je pro Lucy jediné kritérium šťastného vztahu. Se svým bývalým přítelem Johnem, jehož hraje Chris Evans, se rozešla právě proto, že bohatý nebyl.

    Postupem času však Lucy zjišťuje, že pravá láska není pouze o penězích. Mezi dvěma muži ve filmu ovšem nedochází k žádným konfliktům a v zásadě ani k setkání. To je jeden z důvodů, proč film mnohé diváky spíše zklamal. Z marketingu i trailerů totiž vyplývalo, že půjde o snímek podobný úspěšnému filmu Challengers. Tedy film plný vášnivého napětí milostného trojúhelníku.

    Zápletka je nevhodně uchopena. Diváci kritizují také „broke boy“ propagandu

    Dalším zklamáním, které diváci často zmiňují, je fakt, že film žánrově není romantickou komedií, jak tvůrci při propagaci uvádějí, jde spíše o romantické drama. To dokazuje i vedlejší děj týkající se Lucyiny klientky Sophie, jež je na jedné ze schůzek napadena.

    Jde o téma, které diváka zatíží a rozhodně nepobaví, stejně jako vyhoření z práce, které Lucy po incidentu pociťuje. Zápletka je podle mnoha recenzí v kontextu celého filmu vnímána jako nevyvážená, a pro některé dokonce až nevhodná.

    Zdroj: Profimedia

    Mnozí diváci také označují film za „broke boy propaganda“, neboli propagandu chudých mužů. Režisérka Celine Song však nálepku odmítá. Není podle ní fér redukovat postavu Johna na „broke boy“, protože chudoba není vinou chudých a neměla by zastiňovat jejich jiné hodnoty.

    Film má dle ní naopak ukázat, jak nás kapitalismus nutí v současnosti vybírat si partnera často primárně podle majetku a sociálního statusu. Kamera Shabiera Kirchnera pak hraje ve filmu klíčovou roli při vykreslování kontrastu mezi světy dvou zcela rozdílných mužů.

    Zdroj: Letterboxd

    Záběry na Harryho luxusní penthouse jsou pomalé a vychutnávají si každý detail prostoru, jako by samy podlehly jeho přitažlivosti. Oproti tomu Johnův byt, který sdílí s nepořádnými spolubydlícími, je snímán roztřeseně a v rychlosti. Ačkoliv děj vypráví o dilematu mezi láskou a penězi, vizuální jazyk jasně zvýhodňuje Harryho bohatý svět.

    @baileys.bookmark Materialist (2025) Review #materialist #celinesong #pedropascal #chrisevans #dakotajohnson #booktok #filmtok ♬ original sound – bailey | 📚🇵🇸

    Například magazín Vulture kritizuje Materialists kvůli mylnému pochopení moderní romantiky. Ačkoliv je film esteticky na úrovni, postavy působí povrchně a milostný trojúhelník neautenticky. Za naši redakci byl film zhlédnut v pražské Přítomnosti a dáváme mu dvě a půl hvězdičky z pěti.

    Zdroje: The Guardian, A24, Letterboxd, Aerofilms, Rolling Stone, The New Yorker, Vulture, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    - Reklama -

    Děj očekávaného filmu Materialists se odehrává v New Yorku. Hlavní hrdinka Lucy, ztvárněná herečkou Dakotou Johnson, pracuje jako „matchmaker“. Její práce proto spočívá v zařizování rande pro její klienty, ačkoliv sama je dobrovolně single. Na svatbě jednoho z párů, které sama úspěšně seznámila, ale potká okouzlujícího Harryho v podání Pedra Pascala a vše se rázem změní.

    Zdroj: A24

    Lucy začne s Harrym randit, a to i navzdory svému původně čistě profesionálnímu záměru, že se Harry stane jejím klientem. Jde totiž o velmi bohatého muže, což je pro Lucy jediné kritérium šťastného vztahu. Se svým bývalým přítelem Johnem, jehož hraje Chris Evans, se rozešla právě proto, že bohatý nebyl.

    - Reklama -

    Postupem času však Lucy zjišťuje, že pravá láska není pouze o penězích. Mezi dvěma muži ve filmu ovšem nedochází k žádným konfliktům a v zásadě ani k setkání. To je jeden z důvodů, proč film mnohé diváky spíše zklamal. Z marketingu i trailerů totiž vyplývalo, že půjde o snímek podobný úspěšnému filmu Challengers. Tedy film plný vášnivého napětí milostného trojúhelníku.

    Zápletka je nevhodně uchopena. Diváci kritizují také „broke boy“ propagandu

    Dalším zklamáním, které diváci často zmiňují, je fakt, že film žánrově není romantickou komedií, jak tvůrci při propagaci uvádějí, jde spíše o romantické drama. To dokazuje i vedlejší děj týkající se Lucyiny klientky Sophie, jež je na jedné ze schůzek napadena.

    Jde o téma, které diváka zatíží a rozhodně nepobaví, stejně jako vyhoření z práce, které Lucy po incidentu pociťuje. Zápletka je podle mnoha recenzí v kontextu celého filmu vnímána jako nevyvážená, a pro některé dokonce až nevhodná.

    Zdroj: Profimedia

    Mnozí diváci také označují film za „broke boy propaganda“, neboli propagandu chudých mužů. Režisérka Celine Song však nálepku odmítá. Není podle ní fér redukovat postavu Johna na „broke boy“, protože chudoba není vinou chudých a neměla by zastiňovat jejich jiné hodnoty.

    Film má dle ní naopak ukázat, jak nás kapitalismus nutí v současnosti vybírat si partnera často primárně podle majetku a sociálního statusu. Kamera Shabiera Kirchnera pak hraje ve filmu klíčovou roli při vykreslování kontrastu mezi světy dvou zcela rozdílných mužů.

    Zdroj: Letterboxd

    Záběry na Harryho luxusní penthouse jsou pomalé a vychutnávají si každý detail prostoru, jako by samy podlehly jeho přitažlivosti. Oproti tomu Johnův byt, který sdílí s nepořádnými spolubydlícími, je snímán roztřeseně a v rychlosti. Ačkoliv děj vypráví o dilematu mezi láskou a penězi, vizuální jazyk jasně zvýhodňuje Harryho bohatý svět.

    @baileys.bookmark Materialist (2025) Review #materialist #celinesong #pedropascal #chrisevans #dakotajohnson #booktok #filmtok ♬ original sound – bailey | 📚🇵🇸

    Například magazín Vulture kritizuje Materialists kvůli mylnému pochopení moderní romantiky. Ačkoliv je film esteticky na úrovni, postavy působí povrchně a milostný trojúhelník neautenticky. Za naši redakci byl film zhlédnut v pražské Přítomnosti a dáváme mu dvě a půl hvězdičky z pěti.

    Zdroje: The Guardian, A24, Letterboxd, Aerofilms, Rolling Stone, The New Yorker, Vulture, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Drama u Versace. Proč se návrhář Dario Vitale nedočká debutové show?

    Začátky v nové práci bývají těžké. Výjimkou není ani lukrativní pozice kreativního ředitele jednoho z největších italských módních domů. Své o tom ví značka Versace a její nový šéf Dario Vitale, který se ocitl pod drobnohledem poté, co společnost oznámila šokující zprávu. Jeho debutová přehlídka se na Milánském fashion weeku neuskuteční. Co stojí za tímto radikálním rozhodnutím?

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―