Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    Další luxusní módní dům má volný trůn. Tentokrát se jedná o italskou značku Fendi, kterou od 90. let vedla návrhářka Silvia Venturini Fendi, tedy potomek rodiny, která proslulou společnost založila. Od 1. října však od své pozice odstoupí a místo toho se stane čestnou prezidentkou společnosti. Kdo se kreativního vedení římského brandu ujme, však zástupci firmy neoznámili.

    Silvia Venturini Fendi tak bude mít za úkol „udržovat dědictví Fendi, propagovat značku a uctívat její bohatou historii a výjimečné řemeslo“. Designérka měla od roku 1994 na starost především pánskou řadu a kolekce doplňků. Až do roku 2019 pak pracovala po boku Karla Lagerfeld, který měl na starosti dámské návrhy. Po něm pak převzal žezlo Kim Jones, jenž však společnost loni opustil.

    Zdroj: Reuters

    Letos se proto o dámské kolekce postarala právě Silvia Venturini Fendi. Svou poslední řadu tak odhalila minulý týden na Milánském fashion weeku. „Byla to pro mě nádherná cesta, i na osobní úrovni. Spojení s Karlem Lagerfeld, později s Kimem Jones a v neposlední řadě s mým fantastickým týmem, který se za uplynulé roky stal mou rodinou,“ prohlásila dle The Fashion Network designérka.

    Silvia Venturini Fendi stvořila ikony. Na kontě má Baguette i Peekaboo bag

    Zástupci římské značky pak oznámili, že jméno nového kreativního ředitele či ředitelky zveřejní již brzy. Mezi horké kandidáty patří například bývalý šéf Marni, Francesco Risso. Módní scéna však spekuluje rovněž o Marii Grazii Chiuri, jež až donedávna vedla dámské kolekce u módního domu Dior. Designérka totiž u Fendi dříve pracovala a dle módních expertů má k Silvii Venturini Fendi stále blízko.

    Někteří však spekulují rovněž o tom, že by na trůn Fendi mohl usednout talentovaný designér Willy Chavarria. Nezbývá tedy, než počkat a uctít éru návrhářky, jež se napevno zapsala do historie módy. Designérka ohromila mimo jiné návrhy kabelek, které již navždy definují Fendi. V roce 1997 navrhla kabelku Baguette a později, v roce 2009, nechala zrodit další ikonu, Peekaboo bag.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    - Reklama -

    Další luxusní módní dům má volný trůn. Tentokrát se jedná o italskou značku Fendi, kterou od 90. let vedla návrhářka Silvia Venturini Fendi, tedy potomek rodiny, která proslulou společnost založila. Od 1. října však od své pozice odstoupí a místo toho se stane čestnou prezidentkou společnosti. Kdo se kreativního vedení římského brandu ujme, však zástupci firmy neoznámili.

    Silvia Venturini Fendi tak bude mít za úkol „udržovat dědictví Fendi, propagovat značku a uctívat její bohatou historii a výjimečné řemeslo“. Designérka měla od roku 1994 na starost především pánskou řadu a kolekce doplňků. Až do roku 2019 pak pracovala po boku Karla Lagerfeld, který měl na starosti dámské návrhy. Po něm pak převzal žezlo Kim Jones, jenž však společnost loni opustil.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Letos se proto o dámské kolekce postarala právě Silvia Venturini Fendi. Svou poslední řadu tak odhalila minulý týden na Milánském fashion weeku. „Byla to pro mě nádherná cesta, i na osobní úrovni. Spojení s Karlem Lagerfeld, později s Kimem Jones a v neposlední řadě s mým fantastickým týmem, který se za uplynulé roky stal mou rodinou,“ prohlásila dle The Fashion Network designérka.

    Silvia Venturini Fendi stvořila ikony. Na kontě má Baguette i Peekaboo bag

    Zástupci římské značky pak oznámili, že jméno nového kreativního ředitele či ředitelky zveřejní již brzy. Mezi horké kandidáty patří například bývalý šéf Marni, Francesco Risso. Módní scéna však spekuluje rovněž o Marii Grazii Chiuri, jež až donedávna vedla dámské kolekce u módního domu Dior. Designérka totiž u Fendi dříve pracovala a dle módních expertů má k Silvii Venturini Fendi stále blízko.

    Někteří však spekulují rovněž o tom, že by na trůn Fendi mohl usednout talentovaný designér Willy Chavarria. Nezbývá tedy, než počkat a uctít éru návrhářky, jež se napevno zapsala do historie módy. Designérka ohromila mimo jiné návrhy kabelek, které již navždy definují Fendi. V roce 1997 navrhla kabelku Baguette a později, v roce 2009, nechala zrodit další ikonu, Peekaboo bag.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Milánský týden módy září v plné síle. Dokázal to Moschino, Etro i Emporio Armani

    Další ze světových týdnů módy sklízí úspěch. Na scénu v úterý nastoupil Milánský týden módy, který předvedl očekávané návrhy z dílny Gucci, Prada či Diesel. Nadále ale pokračuje v plné síle, a to pomocí přehlídek od módních domů, jako je Moschino nebo Etro. Emporio Armani pak odhalil poslední kolekci Giorgia Armani, jenž zemřel začátkem září.

    Značka Gisou uzavřela sladké partnerství. Lip oils oslaví luxusními dezerty

    Beauty brand Gisou odhalil spolupráci, jež má za cíl doplnit tři nové příchutě jejího ikonického lip oil. Jelikož produkty na rty inspirovaly sladké pochutiny, uzavřela společnost spolupráci s vyhlášeným francouzským cukrářem Cedricem Grolet. Ten vytvořil tři dezerty ukrývající Mirsalehi med, tedy ingredienci, na které stojí samotné Gisou.

    Modely v průsvitných vejcích. Diesel proměnil Milán v hrací pole

    Milán zaplavila záře obřích průsvitných vajec, ve kterých pózovali modelové a modelky kolekce Diesel SS26. Glenn Martens rozpoutal hru, která vtáhla celé město do víru překvapení. Místo tradičního mola vznikla interaktivní trasa, kde každý nález znamenal nový zážitek a setkání s kolekcí. Diváci se stávali hráči, objevující módu ve chvíli, kdy se rodí.

    Simone Rocha složila ódu na adolescenci. Zachytila její křehkost i odvahu

    Simone Rocha otevírá novou kapitolu jara, v níž se prolíná něha dívčích let s dravým výrazem současnosti. Kolekce pro jaro a léto 2026 působí jako scénář k dospívání, kde se každé gesto mění v symbol touhy po svobodě. Londýnské molo se proměnilo v intimní divadlo, v němž křehké materiály a provokativní střihy vytvářejí obrazy fantazie i teen vzpoury. Každý detail odkrývá hravost, jež zůstává skrytá za odvážnou konstrukcí.

    TikTok highlights: Trendy rutina ukrývá klíč k uklizenému domovu

    Sociální síť TikTok vytvořila zákoutí pro různorodé koníčky, návyky nebo odvětví. Takzvaný Cleantok například nabízí videa plná tipů na to, jak efektivněji uklidit svůj domov. V současnosti dobývá platformu s rituálem zvaným Closing Shift, slibujícím čistější domov a klidnější mysl. Radí na konec dne zařadit půlhodinovou organizační a uklízecí rutinu.

    Adidas track pants jsou podzimní must-have. Dokazuje to Pinterest i celebrity

    Podzim je tady a s ním i další módní must-have: Adidas track pants. Široké sportovní kalhoty ovládají ulice, sociální sítě i přehlídková mola. Už dávno nejsou jen sportovní klasikou. V poslední době jsme je mohli spatřit například na Rihanně, Gigi Hadid či na návštěvnících MBPFW. Track pants tak dokazují, že pohodlí a elegance mohou jít ruku v ruce.

    Gucci podtrhl novou kolekci. Překvapil premiérou krátkého filmu

    Debut návrháře Demny Gvasalia u italského módního domu Gucci přesáhl hranice klasické kolekce. Designér v pondělí večer odhalil vysoce očekávaný look book. V úterý však fotografie přenesl do reálného světa. Návrhy se totiž objevily v krátkém snímku The Tiger, z dílny režisérů Spika Jonze a Haliny Reijn. Vynesli je i hosté exkluzivní premiéry.

    Hedi Slimane obvinil Celine. Značka má kopírovat jeho fotografický styl

    Pokud v módním průmyslu existuje někdo, kdo si nenechá skákat po hlavě, pak je to Hedi Slimane. Legendární a svérázný designér nedávno veřejně a ostře kritizoval „okopírovaný“ vizuální styl v aktuální kampani Celine. Pro značku pracoval sedm let až do loňského října. Tento případ pak otevírá v odvětví s neustále se měnící dynamikou širší diskusi o významu pojmu „kreativní ředitel“ ve vztahu k luxusním značkám.

    Gucci konečně odhalil novou kolekci. Debut Demny zahltil Instagram

    Out of nowhere. Módní dům Gucci konečně vypustil kolekci La Famiglia. Demna přichází do vedení italské značky s debutem, na který čekala celá módní scéna. A předvedl energii hodnou globální premiéry. Namísto mola však vznikl lookbook fungující jako galerie charakterů, které se v podání návrháře stávají živými ikonami. Internet explodoval hned v prvních minutách po zveřejnění a proměnil řadu v celosvětovou událost.

    Toxická maskulinita a její dopady. Pánové, víte jak se nestát snadným terčem?

    Toxická maskulinita se objevuje v autoritativních situacích, kde síla, nátlak a kontrola definují vztahy. Vzorec působí na muže drtivě a testuje jeho odolnost. V práci, rodině i sportu vytváří tlak, který ho nutí zpochybňovat vlastní hodnotu a schopnosti. Každý muž, jenž se s tím setká, stojí před výzvou, jak si uchovat sebeúctu. Schopnost situaci rozpoznat představuje první krok k ochraně vlastní psychiky.

    Calvin Klein míří k vrcholu. Ovládá kampaně i přehlídková mola

    Značka Calvin Klein prožila rok, který ji posunul mezi nejdiskutovanější hráče světové módy. Od virálních kampaní se zpěvákem Bad Bunny přes růst prodejů až po vydařenou přehlídku na New York Fashion Week, každý krok budil zájem. Silná čísla a sílící vliv v digitálním prostoru ukazují, že její strategie se vyplácí a společnost nabírá nový směr.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―