Více
    Redakce

    Začátky v nové práci bývají těžké. Výjimkou není ani lukrativní pozice kreativního ředitele jednoho z největších italských módních domů. Své o tom ví značka Versace a její nový šéf Dario Vitale, který se ocitl pod drobnohledem poté, co společnost oznámila šokující zprávu. Jeho debutová přehlídka se na Milánském fashion weeku neuskuteční. Co stojí za tímto radikálním rozhodnutím?

    Runway střídá skromný event. Skloňuje se ovšem i vyhazov

    Minulý měsíc oznámil italský módní dům Versace šokující novinku. Velkolepý debut nově jmenovaného kreativního ředitele Daria Vitale, naplánovaný na Milánský týden módy, se nekoná. Luxusní značka, známá svými extravagantními a opulentními shows, tentokrát vymění tradiční formát módní přehlídky za skromnou prezentaci Vitaleho očekávané první kolekce.

    Na samotném upřednostnění komornější události není nic špatného. V kontextu celé situace je to však ze strany módního domu Versace velmi neobvyklý krok. Skutečnost, že taková legenda po 27 letech tvůrčí vlády návrhářky Donatelly Versace vítá novou krev bez adekvátního křtu, v podobě módního a marketingového spektáklu, přirozeně podnítila spekulace.

    Zdroj: Versace

    Fámy kolující milánskou módní scénou o konfliktu Vitaleho s interním týmem jako první zveřejnil insiderský instagramový profil @boringnotcom. Naznačuje, že v zákulisí společnosti Versace panuje chaos, který by v blízké budoucnosti mohl vést k až k návrhářovu propuštění. Olej do ohně přilil také rozhovor s výkonným ředitelem skupiny Prada Group Lorenzem Bertelli.

    Situaci komplikuje akvizice Versace. Vitaleho najal ještě předchozí vlastník

    Právě Prada Group totiž letos odkoupila Versace od společnosti Capri Holdings. Podle Bertelliho slov byl pak Vitale najat bývalými majiteli během přechodné fáze akvizice, která ještě není zcela dokončena. Někteří módní experti se z toho důvodu domnívají, že se skupina Capri Holdings rozhodla neinvestovat do módní přehlídky značky, jejíž plody brzy sklidí zcela jiní vlastníci.

    Od zářijové přehlídky se kvůli nedokončené akvizici distancuje také Prada Group. „V tuto chvíli technicky nemáme ve Versace na starosti vůbec nic. Do uzavření smlouvy můžeme sice shromažďovat informace, ale v podstatě jsme jen jakýmisi diváky. Co se týče přehlídky, i kdybychom měli nějakou představu, aktuálně o tom nerozhodujeme,“ uvedl Bertelli.

    Vitale převzal funkci kreativního ředitele letos na jaře poté, co jeho předchůdkyně Donatella Versace oznámila odchod po téměř třech dekádách. Návrhář dříve pracoval u Dsquared2 a Bottega Veneta, ale největší stopu zanechal u Miu Miu, kde působil 14 let. Pod křídly legendární návrhářky Miuccia Prada se vypracoval na designového ředitele pro řadu ready-to-wear a brand image.

    Zdroje: BBC, Dazed, nss magazine, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Drama u Versace. Proč se návrhář Dario Vitale nedočká debutové show?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začátky v nové práci bývají těžké. Výjimkou není ani lukrativní pozice kreativního ředitele jednoho z největších italských módních domů. Své o tom ví značka Versace a její nový šéf Dario Vitale, který se ocitl pod drobnohledem poté, co společnost oznámila šokující zprávu. Jeho debutová přehlídka se na Milánském fashion weeku neuskuteční. Co stojí za tímto radikálním rozhodnutím?

    - Reklama -

    Runway střídá skromný event. Skloňuje se ovšem i vyhazov

    Minulý měsíc oznámil italský módní dům Versace šokující novinku. Velkolepý debut nově jmenovaného kreativního ředitele Daria Vitale, naplánovaný na Milánský týden módy, se nekoná. Luxusní značka, známá svými extravagantními a opulentními shows, tentokrát vymění tradiční formát módní přehlídky za skromnou prezentaci Vitaleho očekávané první kolekce.

    Na samotném upřednostnění komornější události není nic špatného. V kontextu celé situace je to však ze strany módního domu Versace velmi neobvyklý krok. Skutečnost, že taková legenda po 27 letech tvůrčí vlády návrhářky Donatelly Versace vítá novou krev bez adekvátního křtu, v podobě módního a marketingového spektáklu, přirozeně podnítila spekulace.

    Zdroj: Versace

    - Reklama -

    Fámy kolující milánskou módní scénou o konfliktu Vitaleho s interním týmem jako první zveřejnil insiderský instagramový profil @boringnotcom. Naznačuje, že v zákulisí společnosti Versace panuje chaos, který by v blízké budoucnosti mohl vést k až k návrhářovu propuštění. Olej do ohně přilil také rozhovor s výkonným ředitelem skupiny Prada Group Lorenzem Bertelli.

    Situaci komplikuje akvizice Versace. Vitaleho najal ještě předchozí vlastník

    Právě Prada Group totiž letos odkoupila Versace od společnosti Capri Holdings. Podle Bertelliho slov byl pak Vitale najat bývalými majiteli během přechodné fáze akvizice, která ještě není zcela dokončena. Někteří módní experti se z toho důvodu domnívají, že se skupina Capri Holdings rozhodla neinvestovat do módní přehlídky značky, jejíž plody brzy sklidí zcela jiní vlastníci.

    Od zářijové přehlídky se kvůli nedokončené akvizici distancuje také Prada Group. „V tuto chvíli technicky nemáme ve Versace na starosti vůbec nic. Do uzavření smlouvy můžeme sice shromažďovat informace, ale v podstatě jsme jen jakýmisi diváky. Co se týče přehlídky, i kdybychom měli nějakou představu, aktuálně o tom nerozhodujeme,“ uvedl Bertelli.

    Vitale převzal funkci kreativního ředitele letos na jaře poté, co jeho předchůdkyně Donatella Versace oznámila odchod po téměř třech dekádách. Návrhář dříve pracoval u Dsquared2 a Bottega Veneta, ale největší stopu zanechal u Miu Miu, kde působil 14 let. Pod křídly legendární návrhářky Miuccia Prada se vypracoval na designového ředitele pro řadu ready-to-wear a brand image.

    Zdroje: BBC, Dazed, nss magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Virgil Abloh a jeho nesmazatelná stopa. Znáte život a kariéru slavného vizionáře?

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―