Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    Po tragické smrti svého bratra Gianniho v roce 1997 převzala Donatella otěže jeho značky Versace. Z luxusní společnosti s barokní estetikou a italským temperamentem vytvořila symbol popkultury. Sexy, silný a vždy vkusný. Nejen, že udržela rodinný odkaz, ale sama ho posunula do nové éry. Díky ní se Versace stal synonymem pro momenty, které rezonují i za hranicemi módních přehlídek.

    Donatella Versace má na kontě ty nejikoničtejší šaty. Vynesla je Jennifer Lopez

    V roce 2000 oblékla zpěvačka Jennifer Lopez na tehdejší předávání cen Grammy hluboce vykrojené zelené šaty se vzorem palmových listů. Model z jarní kolekce Versace tehdy mnozí považovali za skandální. Výstřih sahal téměř do nekonečna, látka sotva držela na místě, a přesto (nebo právě proto) zpěvačka oslnila celý svět. Tehdy ještě neznámé spojení módy a virálních momentů nabralo nečekaný směr. Šaty získaly ohromnou popularitu i bez sociálních sítí.

    Zdroj: Profimedia

    O téměř dvě dekády později se Donatella rozhodla moment zopakovat. V roce 2019 zakončila show Versace po boku Jennifer Lopez oblečené v modernizované verzi legendárního modelu. Tentokrát už ovšem nešlo jen o módu. Jednalo se o kulturní comeback, gesto absolutní sebedůvěry a připomínka, že šaty dokážou přepsat dějiny, pokud jsou nošeny ve správný čas a na správném těle.

    Popkulturní momenty má Donatella v malíku. A jak vidno, nejraději čerpá z historie

    Na předávání cen Grammy v roce 2022 se na červeném koberci objevily dvě hvězdy, Dua Lipa a Megan Thee Stallion, samozřejmě v šatech od Versace. Obě zpěvačky předávaly jednu z hlavních cen a na pódium k nim přistoupila i samotná Donatella. S úsměvem jim šaty „upravila“, každé stejným způsobem. Z večerního looku se rázem staly drzé chic mini šaty s latexovými punčochami.

    Ikonický moment byla promyšlená pocta módním „dvojčatům“, konkrétně historickému odkazu Mariah Carey a Whitney Houston, které si na udílení VMA v roce 1998 oblékly stejný outfit. Donatella tím dokázala, že móda je zábava, a že dobrý nápad se neztratí ani po 20 letech. Stejně jako u zmíněných Jungle Dress.

    Ice Bucket Challenge. Donatella nenechá bez povšimnutí žádný trend

    Léto 2014. Internet plní videa lidí, kteří na sebe lijí kbelíky ledové vody, aby podpořili výzkum ALS. Donatella Versace nemohla zůstat stranou a svůj vstup pojala ve velkém stylu. Obklopená dvěma modely se nechala polívat vodou z antických amfor. Před samotným aktem prohlásila: „Nejsem tu jen proto, abych si zničila make-up. Prosím, přispějte na ALS.“ Video se okamžitě stalo virálním a ukázalo, že ani ikona módního průmyslu se nebojí zmoknout pro dobrou věc.

    Donatella následně nominovala Pharrella Williams, Pedra Almodóvar, a nakonec i slavného zpěváka Prince. Jedná se o připomínku, že za na první pohled chladnou dokonalostí Donatellina obrazu se skrývá žena s velkým srdcem a smyslem pro nadsázku. Důkazem je rovněž její dlouhodobé zasazování o výzkumy viru HIV, podpora LGBTQI+ komunity a feministické postoje. Tak všechno nejlepší!

    Zdroje: YouTube, Instagram, BBC News, New York Times, Dazed

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Donatella Versace oslavila 70 let. Připomeňte si její nejikoničtější momenty

    ― Reklama ―

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    Po tragické smrti svého bratra Gianniho v roce 1997 převzala Donatella otěže jeho značky Versace. Z luxusní společnosti s barokní estetikou a italským temperamentem vytvořila symbol popkultury. Sexy, silný a vždy vkusný. Nejen, že udržela rodinný odkaz, ale sama ho posunula do nové éry. Díky ní se Versace stal synonymem pro momenty, které rezonují i za hranicemi módních přehlídek.

    Donatella Versace má na kontě ty nejikoničtejší šaty. Vynesla je Jennifer Lopez

    V roce 2000 oblékla zpěvačka Jennifer Lopez na tehdejší předávání cen Grammy hluboce vykrojené zelené šaty se vzorem palmových listů. Model z jarní kolekce Versace tehdy mnozí považovali za skandální. Výstřih sahal téměř do nekonečna, látka sotva držela na místě, a přesto (nebo právě proto) zpěvačka oslnila celý svět. Tehdy ještě neznámé spojení módy a virálních momentů nabralo nečekaný směr. Šaty získaly ohromnou popularitu i bez sociálních sítí.

    Zdroj: Profimedia

    O téměř dvě dekády později se Donatella rozhodla moment zopakovat. V roce 2019 zakončila show Versace po boku Jennifer Lopez oblečené v modernizované verzi legendárního modelu. Tentokrát už ovšem nešlo jen o módu. Jednalo se o kulturní comeback, gesto absolutní sebedůvěry a připomínka, že šaty dokážou přepsat dějiny, pokud jsou nošeny ve správný čas a na správném těle.

    Popkulturní momenty má Donatella v malíku. A jak vidno, nejraději čerpá z historie

    Na předávání cen Grammy v roce 2022 se na červeném koberci objevily dvě hvězdy, Dua Lipa a Megan Thee Stallion, samozřejmě v šatech od Versace. Obě zpěvačky předávaly jednu z hlavních cen a na pódium k nim přistoupila i samotná Donatella. S úsměvem jim šaty „upravila“, každé stejným způsobem. Z večerního looku se rázem staly drzé chic mini šaty s latexovými punčochami.

    Ikonický moment byla promyšlená pocta módním „dvojčatům“, konkrétně historickému odkazu Mariah Carey a Whitney Houston, které si na udílení VMA v roce 1998 oblékly stejný outfit. Donatella tím dokázala, že móda je zábava, a že dobrý nápad se neztratí ani po 20 letech. Stejně jako u zmíněných Jungle Dress.

    Ice Bucket Challenge. Donatella nenechá bez povšimnutí žádný trend

    Léto 2014. Internet plní videa lidí, kteří na sebe lijí kbelíky ledové vody, aby podpořili výzkum ALS. Donatella Versace nemohla zůstat stranou a svůj vstup pojala ve velkém stylu. Obklopená dvěma modely se nechala polívat vodou z antických amfor. Před samotným aktem prohlásila: „Nejsem tu jen proto, abych si zničila make-up. Prosím, přispějte na ALS.“ Video se okamžitě stalo virálním a ukázalo, že ani ikona módního průmyslu se nebojí zmoknout pro dobrou věc.

    Donatella následně nominovala Pharrella Williams, Pedra Almodóvar, a nakonec i slavného zpěváka Prince. Jedná se o připomínku, že za na první pohled chladnou dokonalostí Donatellina obrazu se skrývá žena s velkým srdcem a smyslem pro nadsázku. Důkazem je rovněž její dlouhodobé zasazování o výzkumy viru HIV, podpora LGBTQI+ komunity a feministické postoje. Tak všechno nejlepší!

    Zdroje: YouTube, Instagram, BBC News, New York Times, Dazed

    ― Reklama ―

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―