Více

    ― Reklama ―

    Doja Cat, která dřív zpívala o tom, že je „Boss Bitch“, dnes působí spíš jako královna temnoty, co s úsměvem přebírá otěže chaosu. Zářila v popu, hrála podle pravidel, ale od určitého momentu začala psát úplně jiný příběh. A ten je mnohem zajímavější. Někdy se zkrátka vyplatí říct jedno velké „ne“ svému starému já. Zpěvačka je živoucím důkazem.

    Ne sladké popové image. Ne komerčnějšímu zvuku. A hlavně, ne očekáváním ostatních. Přesně tohle rozhodnutí odstartovalo proměnu Doja Cat v něco mnohem syrovějšího. Už to dávno není dívka s pastelovým klipem k „Say So“, ale téměř démonická entita z klipu skladby „Demons“, která vám vstoupí do snu a převrátí ho naruby. A podívejme se na to, ono jí to zatraceně sluší.

    „Paint The Town Red“ aneb skladba, která odstartovala proměnu

    Když Doja Cat v roce 2023 vydala skladbu „Paint The Town Red“, signalizovala tím konec jednoho období. Ačkoliv později přiznala, že song ji zpočátku nebavil, stal se jejím prvním sólovým #1 hitem na Billboard Hot 100. Zatímco rádio hit doslova hltalo, ona už přemýšlela, jak posunout věci ještě dál. A že bylo kam. Singl „Demons“ s hororovým vizuálem a bravurním výkonem Christiny Ricci? Tady se nehraje na prvoplánové sexy, tady už jde o pomyslný kult.

    Doja Cat znovuobjevila rap, přidala vrstvy symboliky a grafiku, která nedá spát. Klipy, kde se mění v démona, chodí v upatlaných latexech nebo vypadá jako výjev ze snu režiséra Davida Cronenberg jsou víc než jen stylovky, je to samostatný statement. Doja už neprodává sny jiných, ale svůj vlastní a krvavě červený vesmír. Výsledek? Svět ji sleduje se zatajeným dechem.

    Zdroj: Reuters

    Doja Cat jakoby se konečně našla. Nevídaně jí to doslova sekne

    Zpěvačka v rozhovorech přiznává, že ji předchozí image omezovala. Nová éra je estetická změna, ale i výraz kontroly nad sebou samou. Konečně si vše dělá podle sebe, jinými slovy není popová panenka. Je glitch v systému. A i když to spoustu lidí štve, tím víc to z ní dělá ikonu. Ne tu, co prodává parfém a přehrává TikTok trendy. Ale tu, která přitáhne všechny oči na sebe a pak je donutí mrkat.

    A teď to nejlepší. Její transformace byla tak výrazná, že se kolem ní začaly šířit konspirační teorie. Fanoušci i kritici spekulovali, že se přidala k Illuminátům nebo že uctívá satana, a to kvůli jejím novým tetováním, temné estetice a vizuálům plným symboliky. Doja Cat však tyto spekulace nebrala vážně, a dokonce je záměrně podněcovala. Na Twitteru uvedla, že ji tyto teorie baví, a že bude „dělat záměrně divné věci, aby lidi rozhodila“. Když jí fanoušek navrhl, aby si nechala vytetovat symbol Illuminátů, odpověděla: „Dude, já to fakt udělám, sleduj mě“.

    Zdroje: NME, Business Insider, Page Six, Billboard, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Doja Cat pod drobnohledem. Jak se z popové ikony stal kontroverzní symbol drzosti?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Doja Cat, která dřív zpívala o tom, že je „Boss Bitch“, dnes působí spíš jako královna temnoty, co s úsměvem přebírá otěže chaosu. Zářila v popu, hrála podle pravidel, ale od určitého momentu začala psát úplně jiný příběh. A ten je mnohem zajímavější. Někdy se zkrátka vyplatí říct jedno velké „ne“ svému starému já. Zpěvačka je živoucím důkazem.

    - Reklama -

    Ne sladké popové image. Ne komerčnějšímu zvuku. A hlavně, ne očekáváním ostatních. Přesně tohle rozhodnutí odstartovalo proměnu Doja Cat v něco mnohem syrovějšího. Už to dávno není dívka s pastelovým klipem k „Say So“, ale téměř démonická entita z klipu skladby „Demons“, která vám vstoupí do snu a převrátí ho naruby. A podívejme se na to, ono jí to zatraceně sluší.

    „Paint The Town Red“ aneb skladba, která odstartovala proměnu

    Když Doja Cat v roce 2023 vydala skladbu „Paint The Town Red“, signalizovala tím konec jednoho období. Ačkoliv později přiznala, že song ji zpočátku nebavil, stal se jejím prvním sólovým #1 hitem na Billboard Hot 100. Zatímco rádio hit doslova hltalo, ona už přemýšlela, jak posunout věci ještě dál. A že bylo kam. Singl „Demons“ s hororovým vizuálem a bravurním výkonem Christiny Ricci? Tady se nehraje na prvoplánové sexy, tady už jde o pomyslný kult.

    Doja Cat znovuobjevila rap, přidala vrstvy symboliky a grafiku, která nedá spát. Klipy, kde se mění v démona, chodí v upatlaných latexech nebo vypadá jako výjev ze snu režiséra Davida Cronenberg jsou víc než jen stylovky, je to samostatný statement. Doja už neprodává sny jiných, ale svůj vlastní a krvavě červený vesmír. Výsledek? Svět ji sleduje se zatajeným dechem.

    - Reklama -

    Zdroj: Reuters

    Doja Cat jakoby se konečně našla. Nevídaně jí to doslova sekne

    Zpěvačka v rozhovorech přiznává, že ji předchozí image omezovala. Nová éra je estetická změna, ale i výraz kontroly nad sebou samou. Konečně si vše dělá podle sebe, jinými slovy není popová panenka. Je glitch v systému. A i když to spoustu lidí štve, tím víc to z ní dělá ikonu. Ne tu, co prodává parfém a přehrává TikTok trendy. Ale tu, která přitáhne všechny oči na sebe a pak je donutí mrkat.

    A teď to nejlepší. Její transformace byla tak výrazná, že se kolem ní začaly šířit konspirační teorie. Fanoušci i kritici spekulovali, že se přidala k Illuminátům nebo že uctívá satana, a to kvůli jejím novým tetováním, temné estetice a vizuálům plným symboliky. Doja Cat však tyto spekulace nebrala vážně, a dokonce je záměrně podněcovala. Na Twitteru uvedla, že ji tyto teorie baví, a že bude „dělat záměrně divné věci, aby lidi rozhodila“. Když jí fanoušek navrhl, aby si nechala vytetovat symbol Illuminátů, odpověděla: „Dude, já to fakt udělám, sleduj mě“.

    Zdroje: NME, Business Insider, Page Six, Billboard, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―