Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž nedostává ani na okamžik šanci si vydechnout. Hned po nejnovějších kolekcích pánské módy ji zaplavily první haute couture přehlídky. Očekávanou událost odstartovala show módních domů Dior a Schiaparelli. První z nich nechal ve svých návrzích promluvit blížící se Olympiádu, zatímco druhý propadl myšlence surrealistického baletu.

    Fénix, který povstal z popela. Schiaparelli propojil surrealismus a balet

    Kreativní ředitel módního domu Schiaparelli, Daniel Roseberry, pojmenoval svou nejnovější haute couture kolekci Fénix. Odkázal tím na ikonický look zakladatelky známé značky, Elsy Schiaparelli, inspirovaný slavnou baletkou Annou Pavlova. Obě ženy byly totiž často díky své podobě zaměňovány. Koncept fénixe se pak úspěšné návrhářce zamlouval, jelikož se stejně jako on neustále proměňovala.

    Zdroj: Schiaparelli

    Prvky fénixe pak Roseberry do svých návrhů zapojil poměrně doslovně. Hned první look totiž tvořila obrovská zlatá křídla, jemně objímající ramena modelky. Nechyběl ani obří kabátek z jemného peří nebo zářivě rudé šaty. Zmíněné prvky však návrhář propojil také s odkazy na balet, jakými se stala obří tylová sukně nebo korzety. „Chtěl jsem vytvořit pocit surrealistického, hyper smyslného baletu,“ vysvětlil.

    Dior představil olympijské bohyně. Nabídl dech beroucí antické siluety

    Odlišný koncept pak představila módní společnost Dior. Její kreativní ředitelka dámské módy Maria Grazia Chiuri totiž zcela propadla duchu blížící se Olympiády. Ve svém pravém stylu však velkolepou sportovní událost protkala feministickými odkazy. Upozornit chtěla především na to, že podíl žen na druhých moderních Olympijských hrách roku 1900 tvořil necelá dvě procenta. Ženy si tak musely své místo ve světě sportu vydobýt.

    Zdroj: Reuters

    Italská návrhářka si také tradičně na pomoc přizvala feministickou umělkyni. Tentokrát se jí stala Faith Ringgold, jejíž práce se stala podkladem pro 30 obrovských mozaik, znázorňujících ženy v různých sportovních aktivitách. Umělkyně se však bohužel odhalení svého posledního díla nedožila. Sportovní duch byl ale znát také na samotných návrzích. Řada z nich totiž vycházela z antických siluet.

    Diváci tak mohli na přehlídce spatřit dlouhé splývavé tuniky, látky nařasené kolem ramen nebo ladně spadajících z jednoho ramena. Romantické šaty ovšem vystřídaly také více moderní siluety, a to v podobě třpytivých body nebo topů. „Myšlenka vztahu mezi tělem, oblečením a performancí je součástí mé práce,“ popsala po impozantní show inspiraci své tvorby Chiuri.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Dior a Schiaparelli odstartovali pařížské haute couture přehlídky. Postavili je na Olympiádě a baletu

    Paříž nedostává ani na okamžik šanci si vydechnout. Hned po nejnovějších kolekcích pánské módy ji zaplavily první haute couture přehlídky. Očekávanou událost odstartovala show módních domů Dior a Schiaparelli. První z nich nechal ve svých návrzích promluvit blížící se Olympiádu, zatímco druhý propadl myšlence surrealistického baletu.

    Fénix, který povstal z popela. Schiaparelli propojil surrealismus a balet

    Kreativní ředitel módního domu Schiaparelli, Daniel Roseberry, pojmenoval svou nejnovější haute couture kolekci Fénix. Odkázal tím na ikonický look zakladatelky známé značky, Elsy Schiaparelli, inspirovaný slavnou baletkou Annou Pavlova. Obě ženy byly totiž často díky své podobě zaměňovány. Koncept fénixe se pak úspěšné návrhářce zamlouval, jelikož se stejně jako on neustále proměňovala.

    Zdroj: Schiaparelli

    Prvky fénixe pak Roseberry do svých návrhů zapojil poměrně doslovně. Hned první look totiž tvořila obrovská zlatá křídla, jemně objímající ramena modelky. Nechyběl ani obří kabátek z jemného peří nebo zářivě rudé šaty. Zmíněné prvky však návrhář propojil také s odkazy na balet, jakými se stala obří tylová sukně nebo korzety. „Chtěl jsem vytvořit pocit surrealistického, hyper smyslného baletu,“ vysvětlil.

    Dior představil olympijské bohyně. Nabídl dech beroucí antické siluety

    Odlišný koncept pak představila módní společnost Dior. Její kreativní ředitelka dámské módy Maria Grazia Chiuri totiž zcela propadla duchu blížící se Olympiády. Ve svém pravém stylu však velkolepou sportovní událost protkala feministickými odkazy. Upozornit chtěla především na to, že podíl žen na druhých moderních Olympijských hrách roku 1900 tvořil necelá dvě procenta. Ženy si tak musely své místo ve světě sportu vydobýt.

    Zdroj: Reuters

    Italská návrhářka si také tradičně na pomoc přizvala feministickou umělkyni. Tentokrát se jí stala Faith Ringgold, jejíž práce se stala podkladem pro 30 obrovských mozaik, znázorňujících ženy v různých sportovních aktivitách. Umělkyně se však bohužel odhalení svého posledního díla nedožila. Sportovní duch byl ale znát také na samotných návrzích. Řada z nich totiž vycházela z antických siluet.

    Diváci tak mohli na přehlídce spatřit dlouhé splývavé tuniky, látky nařasené kolem ramen nebo ladně spadajících z jednoho ramena. Romantické šaty ovšem vystřídaly také více moderní siluety, a to v podobě třpytivých body nebo topů. „Myšlenka vztahu mezi tělem, oblečením a performancí je součástí mé práce,“ popsala po impozantní show inspiraci své tvorby Chiuri.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―