Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Dovolené s cílem digitálního detoxu nabírají na oblibě. Ne každý si ale může odjet do exotických destinací častěji než párkrát do roka. Funkčním a stylovým řešením je vytvořit si doma svůj vlastní koutek klidu. Offline zóna pomůže s produktivitou, koncentrací i v boji proti prokrastinaci. Stačí k tomu jen pár metrů čtverečních a promyšlené doplňky.

    Za odměnu a nikoliv za trest. Offline zóna je terapeut pro váš mozek

    Koutek, do kterého nedosáhne připojení technologie, by měl sloužit ke všemu, co v dosahu notifikací nejde tak dobře. Může jít o meditaci, čtení knih či odpočinek, ale také kreativní práci, během které potřebujete pohnout se zapeklitým problémem, na který jindy nezbývá čas. Mysl se uvolní, soustředí a právě v té chvíli přichází ty nejautentičtější nápady.

    Nejdůležitější je pochopitelně vyřešit, kde se vaše offline zóna bude nacházet. Nezastaví vás ani menší rozloha bytu. Nemusí se zdaleka jednat o celou místnost, bohatě stačí koutek, výklenek, nebo třeba balkon. Měl by to být prostor, který pomyslně odděluje dosah signálu a notifikací. Zvažte do detox zóny pořízení stylového boxu či zásuvky, kam před vstupem odložíte telefon.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    V seznamu priorit bude následovat potřeba vytvoření ticha. Skvěle poslouží koberec s tlustým vlasem. Utlumí kroky a vás nechá plout na obláčku klidu. Stejně tak pevné závěsy odhluční zvuky z ulice. Pokud přece jen k práci potřebujete podkres, volte gramofon nebo vintage rádio s jazzovou hudbou. Výbornou variantou jsou i ambientní playlisty, které si můžete stáhnout.

    Hmat je důležitý smysl. Dotykový displej nahraďte příjemnými texturami

    Offline zóna přímo volá po kompenzaci dotyku. Nutnost neustále sahat na povrchy vyvolávající dopamin ukojíte měkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnkem od lokálního designéra či polštářkem s pohankovými slupkami. Soustřeďte se na maximální pohodlí a absenci rušivých elementů. Zápisník v elegantní kůži poslouží kromě dekorace i jako nástroj k zaznamenání myšlenek.

    Koutek sloužící k digitálnímu detoxu by měl být hlavně výzvou. Dodržovat nastavená pravidla ale nebude otravnou povinností, nýbrž zaslouženým rituálem. Dopřejte si do své oázy klidu produkty, které vás nalákají svou exkluzivitou a luxusem. Kvalitní čajová souprava, sklenky na víno i výběrová káva vám pomohou těšit se do vašeho osobního prostoru ještě o něco víc.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezapomeňte ani na naučené úkony spojené právě s vaším jedinečným místem. Při příchodu odložte telefon i chytré hodinky, zapalte svíčku a nachystejte si pero či nalijte sklenku vody. Dostatek světla a čerstvého vzduchu vám celý zážitek jen umocní a váš mozek si konečně odpočine od neustále přítomných technologií. Velmi brzy pak pocítíte pozitivní vliv na pracovní produktivitu.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    ― Reklama ―

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Dovolené s cílem digitálního detoxu nabírají na oblibě. Ne každý si ale může odjet do exotických destinací častěji než párkrát do roka. Funkčním a stylovým řešením je vytvořit si doma svůj vlastní koutek klidu. Offline zóna pomůže s produktivitou, koncentrací i v boji proti prokrastinaci. Stačí k tomu jen pár metrů čtverečních a promyšlené doplňky.

    Za odměnu a nikoliv za trest. Offline zóna je terapeut pro váš mozek

    Koutek, do kterého nedosáhne připojení technologie, by měl sloužit ke všemu, co v dosahu notifikací nejde tak dobře. Může jít o meditaci, čtení knih či odpočinek, ale také kreativní práci, během které potřebujete pohnout se zapeklitým problémem, na který jindy nezbývá čas. Mysl se uvolní, soustředí a právě v té chvíli přichází ty nejautentičtější nápady.

    Nejdůležitější je pochopitelně vyřešit, kde se vaše offline zóna bude nacházet. Nezastaví vás ani menší rozloha bytu. Nemusí se zdaleka jednat o celou místnost, bohatě stačí koutek, výklenek, nebo třeba balkon. Měl by to být prostor, který pomyslně odděluje dosah signálu a notifikací. Zvažte do detox zóny pořízení stylového boxu či zásuvky, kam před vstupem odložíte telefon.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    V seznamu priorit bude následovat potřeba vytvoření ticha. Skvěle poslouží koberec s tlustým vlasem. Utlumí kroky a vás nechá plout na obláčku klidu. Stejně tak pevné závěsy odhluční zvuky z ulice. Pokud přece jen k práci potřebujete podkres, volte gramofon nebo vintage rádio s jazzovou hudbou. Výbornou variantou jsou i ambientní playlisty, které si můžete stáhnout.

    Hmat je důležitý smysl. Dotykový displej nahraďte příjemnými texturami

    Offline zóna přímo volá po kompenzaci dotyku. Nutnost neustále sahat na povrchy vyvolávající dopamin ukojíte měkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnkem od lokálního designéra či polštářkem s pohankovými slupkami. Soustřeďte se na maximální pohodlí a absenci rušivých elementů. Zápisník v elegantní kůži poslouží kromě dekorace i jako nástroj k zaznamenání myšlenek.

    Koutek sloužící k digitálnímu detoxu by měl být hlavně výzvou. Dodržovat nastavená pravidla ale nebude otravnou povinností, nýbrž zaslouženým rituálem. Dopřejte si do své oázy klidu produkty, které vás nalákají svou exkluzivitou a luxusem. Kvalitní čajová souprava, sklenky na víno i výběrová káva vám pomohou těšit se do vašeho osobního prostoru ještě o něco víc.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezapomeňte ani na naučené úkony spojené právě s vaším jedinečným místem. Při příchodu odložte telefon i chytré hodinky, zapalte svíčku a nachystejte si pero či nalijte sklenku vody. Dostatek světla a čerstvého vzduchu vám celý zážitek jen umocní a váš mozek si konečně odpočine od neustále přítomných technologií. Velmi brzy pak pocítíte pozitivní vliv na pracovní produktivitu.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―