Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.
Demna Gvasalia vykresluje svou představu nové kapitoly módního domu Gucci. Legendární návrhář představil pro ikonickou italskou značku svou teprve druhou kolekci. Řada Pre-fall 2026 figuruje jako most mezi jeho návrhy pro jaro a léto 2026 a teprve chystaný oficiální runway debut, jenž odhalí v Miláně až příští rok v únoru. Pomáhá tak rýsovat obrysy toho, jak bude další velká módní éra Gucci nejspíše vypadat.
Demna promlouvá jazykem Gucci. Staví ho na ikonických érách slavné značky
Stejně jako debutový look book La Famiglia, také nejnovější kolekce Demny působí jako jemné nahlédnutí do archivů ikonického módního domu. Zároveň jde o jakýsi návrat ke kořenům, k původní identitě Gucci a charakterům, jež jsou s ní často spojovány. Řada jménem Generation Gucci tak pokračuje v ideji archetypů, čerpajících z minulosti slavné značky, především pak 70. a 90. let minulého století.





Zdroj: Gucci
Do záře reflektorů však vstupuje především éra Toma Ford. Většina z nejnovějších návrhů proto sleduje stejnou linku minimalistických, ovšem přesto hlasitých looků. Některé z nich byly dokonce založeny na archivních kouscích. Rovněž styl fotografií, o které se postaral sám Demna, sebevědomě odkazují na přehlídky Toma Ford z roku 1996. To vše ale podtrhuje moderní nádech inovace a touhy hledět vpřed.





Zdroj: Gucci
Současnost dýchá z kolekce například díky inovativním materiálům, dynamické energii a nové verzi drzosti. Upnuté pouzdrové sukně, odhalující pevně střižená sáčka a obtažené kožené bundy proto doplňují obří načechrané kožichy, průhledné sukně nebo do nebes sahající rozparky. „Obdivuji éru Forda, jelikož pro mě byla počátečním bodem, kdy jsem začal chápat módu,“ popsal dle serveru WWD řadu Demna.





Zdroj: Gucci
„Chci, aby měli lidé z produktů Gucci pocit FOMO, stejně jako mívám já, jelikož jsem sám spotřebitelem,“ dodal návrhář. I když si módní scéna na jeho oficiální runway debut musí ještě počkat, už nyní začíná být jasné, jakým směrem Demna novou vizi Gucci posouvá. Svůj koncept staví na absolutním respektu k archivům značky, její identitě, ale i vlastním chápání módy a toho, jakou roli v ní Gucci má hrát.
Zdroje: WWD, 10 Magazine, Gucci, Instagram

