Módní značka Burberry oblékla nový kabát. Kreativní ředitel Daniel Lee zveřejnil na jejím Instagramu svou první kampaň. Má představit nejen upravené logo a typ písma, ale také naznačit, kam hodlá společnost posunout. Do své funkce totiž nastoupil teprve loni na podzim.
Britská značka Burberry smazala dočasně veškeré příspěvky na svém Instagramu. V pondělí ovšem profil opět oživila a představila tak světu svou novou tvář. Její nynější kreativní ředitel Daniel Lee se totiž rozhodl uveřejnit svou první kampaň. Ve funkci totiž nahradil bývalého kreativního ředitele Riccardo Tisci loni na podzim. Svou první kolekci ale ukáže teprve na londýnském týdnu módy dne 20. února.
Podobně jako Tisci, i Lee se rozhodl společnost se svým nástupem pozměnit dle svého. Stejně jako on před čtyřmi lety proto nyní představil novou verzi loga i typu písma. Podtrhnout tím chtěl především britské kořeny Burberry. Jako nové logo vybral rytíře jedoucího na koni, které značka poprvé použila před 122 lety. Vyhrálo totiž soutěž pro nový design vypsanou v roce 1901.
Návrh také obsahuje latinský nápis „prorsum“, který znamená „vpřed“. Typ písma, určený pro samotný název společnosti, rovněž prošel změnou. Nyní je podstatně užší, jemnější a z fotografií na vás září jasně modrou barvou. U písma se Lee rovněž inspiroval historií značky. Ta jej poprvé do své tvorby zakomponovala začátkem minulého století. K vidění je nyní na webových stránkách.
Burberry se má stát více rozpoznatelnou a žádanou značkou
Fotograf Tyrone Lebon pak v kampani zachytil jedny z největších současných britských hvězd. Jako lokaci si vybral ikonická londýnská místa jako Trafalgar Square nebo Národní galerii. Známé osobnosti jako například Vanessa Redgrave, Shygirl, Skepta a fotbalista Raheem Sterling na fotkách předvedly již existující kolekci určenou do deště. Návrhy tedy zatím nejsou dílem Lee.
Návrhář tím přesto určil obrysy plánů známé britské značky. Její ředitel Jonathan Akeroyd totiž v Lee spatřil šanci na modernizaci. „Chci, aby byla značka žádaná a rozpoznatelná,“ vysvětlil. Zaměřit se chce také do budoucna na kožené výrobky a obuv. Podobné úspěšné proměny se totiž Lee podařilo s italskou značkou Bottega Veneta. „Burberry je skvělá společnost, ale mohla by být ještě lepší,“ doplnil Akeroyd.
Zdroj: WWD, Fashionista, GQ, GQ Magazine, Instagram