Módní dům Dior letos přenesl svoji cruise kolekci do jezuitské koleje z 16. století, kde kdysi pobývala také Frida Kahlo. Inspirace slavnou umělkyní byla znát v celé kolekci. Hold vzdala nejen jejímu stylu propojujícímu feminismus a maskulinitu, ale také mexické kultuře.
Kreativní ředitelka značky Dior Maria Grazia Chiuri promítla svou fascinaci různými kulturami a jejich tradicemi i do nové cruise kolekce. Tentokrát módní přehlídku přesunula do Mexika. Do řady tak doslova nechala vetkat místní řemeslo. Na jednotlivých kouscích totiž spolupracovala s lokálními umělci, šperkaři, tkalci nebo švadlenami. Tradiční oděvy také umně zkombinovala s klasickými Dior kousky, jako je například slavná bar jacket.
Do kombinace mexických kousků a francouzské klasiky nechala vmíchat také další klíčový prvek. Většina z looků v sobě totiž nesla inspiraci slavnou umělkyní Frieda Kahlo. Chiuri k ní má blízko nejen kvůli sdílené lásce k feminismu. Dlouhodobě je fascinovaná také jejím originálním šatníkem. Malířka proslavená počátkem 20. století totiž ráda míchala prvky pánské módy z tehdy klasickými dámskými oděvy. Podobný kontrast proto odráží také nejnovější kolekce.
Modelky Kahlo připomínaly mimo jiné také svými dlouhými zapletenými copy a výrazně namalovaným obočím. Hold jí vzdaly také samotné návrhy, mezi které patřily například precizně střižené černobílé outfity doplněné o pánské motýlky. Umělkyni připomínal také korzet se zády ve tvaru motýla. Odkazovat měl totiž na podobné kousky, které musela malířka nosit po nehodě, která jí zlomila páteř na třech místech.
Přírodu a tvorbu Kahlo zachycoval motiv motýla zapojený do vzorů i jemných šperků
Motiv motýla se pak objevoval také na dalších návrzích. V podobě drobných šperků byl k vidění například zapletený do copů modelek nebo visící na lesknoucích se řetízcích. Byl součástí také větších vzorů, přezek pásků nebo drobných výšivek. „Připomínat mají přírodu Mexika i živé obrazy Kahlo,“ vysvětlil Dior. Mexickou kulturu dále vystihly outfity z krajek i sametu, stejně jako výrazné odstíny červené a zelené připomínající mexickou vlajku.
Odkaz na Kahlo vytvořila rovněž samotná lokace přehlídky. Odehrála se totiž v jezuitských kolejích Colegio de San Ildefonso z 16. století, kde kdysi umělkyně pobývala. Řadu 112 looků představujících dlouhé kalhoty, maxi sukně, kovbojské boty, krajkové tuniky a rozevláté vesty pak zakončila instalace mexické umělkyně Eliny Chauvet. Svou prací dlouhodobě upozorňuje na vraždy i násilí páchané v Mexiku na ženách. Dokonale tak podtrhla feministickou message impozantní přehlídky.
Zdroj: Fashion Network, WWD, Business of Fashion, Instagram, YouTube