Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zajímalo by vás, kde je možné sledovat takzvanou elitu národa v jejích „přirozených“ módních kreacích? Pokud ano, stačí si počkat na předávání cen Anděl. Akce zkrátka nemá s módou nic společného. Na červeném koberci se opět střídala oblaka nevkusu, tornáda kýče a záplavy otazníků. Eleganci nahradila kalamita, které patří spíš varování od Českého hydrometeorologického ústavu než od módních redaktorů.

    Když se na červeném koberci objeví známé tváře české hudební scény, očekáváme styl a eleganci. Místo toho jsme při předávání cen Anděl byli svědky módního zemětřesení o síle minimálně sedmi stupňů Richterovy škály. Módní vkus očividně nedorazil. Buď uvízl někde mezi šatnami českých návrhářů a přeplněným Uberem, nebo byl zcela pohřben pod nánosy textilního chaosu.

    Ewa Farna mohla zabodovat. Bohužel podobný model vynesla před měsícem Tereza Ramba

    Abychom nezačali hned zhurta, zaměřme se i na světlejší, či spíše hluboce burgundy stránku celé akce. Zpěvačka Ewa Farna, která si momentálně získává popularitu i u generace Z, a to díky své přítomnosti v klipu rapera Yzomandiase, vynesla róbu od jednoho z nejgeniálnějších designérů, které v Česku máme, Tomáše Němce. Byla perfektní, podobný model ovšem o měsíc dříve vynesla i Tereza Ramba.

    Kromě Ewy Farne zabodoval rovněž populární pár Nobody Listen a Annet X. Jejich looky v podstatě korespondovaly s trendy aktuálních haute couture kolekcí a minimalismus si šel ruku v ruce s maximalismem. Detaily jako kravata či „furry“ klobouk v kombinaci s chic a jednoduchým střihem působily božsky.

    Dále už to byla doslova katastrofa. Nevkus střídal kýč

    Pravdou zůstává, že některé „celebrity“ vynesly modely, které nenadchly ani neurazily. Kdo ale jednoznačně prokázal svůj nevkus a absenci soudnosti byly například influencerka Nikola Čechová, zpěvačka Žofie Dařbujánová (jak už u ní ovšem bývá zvykem) nebo zpěvačka Tereza Černochová. Tyto méně soudnější ženy sáhly po modelech, které zkráceně řečeno byly zcela mimo mísu.

    Šaty hodné letní dovolené. Jak (ne)má vypadat moderní selka?

    Kdyby nám známá influencerka Nikola Čechová ukázala své šaty pouze na ramínku, nezdály by se špatné. Bohužel absolutně neseděly k její postavě, zářivě bílá jí přidala zbytečná kila a ve výsledku působila jako selka. Ano, cottage core je sice oblíbený, na červeném koberci za nás ale určitě neobstál.

    Zdroj: Profimedia

    Trend mašlí ve špatném podání. Zbytek komponentů jakbysmet

    Rok 2015, studentská přehlídka v Liberci. Tak lze popsat šaty Žofie Dařbujánové. Mašle byly sice minulý rok nesmírně trendy, ale ne v tomto podání. Jejich délka působila amatérsky a pochybujeme, že ve větru působily tak, jak bylo původně zamýšleno. Zelené šperky, jasně červená rtěnka a ikonická barva vlasů známé zpěvačky spolu vážně nekorespondují.

    Zdroj: CNC / Pavel Machan, Marek Patek, David Kundrat, Martin Hykl / CNC / Profimedia

    Tereza Černochová měla bad hair day. Nemoderní look zabil celý outfit

    Oba předchozí modely jsou ovšem oproti looku zpěvačky Terezy Černochové opomenutelné. Ačkoliv samotný model byl v naprostém pořádku a odpovídající věku, účes ani tvar postavy mu neodpovídal. Obstarožní dikobrazí hair look byl ZCELA MIMO. Vražedné kombo zničilo jinak promyšlený a na jiné osobě určitě slušivý outfit. Jsme v šoku, že podle Instagram „stories“ předního českého stylisty Filipa Vaňka prošel tento styling jeho rukama.

    Zdroj: Profimedia

    Závěrem lze říci, že letošní předávání cen Anděl opět potvrdilo pověst akce, kde je móda spíše náhodným jevem než pravidlem. Doufejme, že příští ročník přinese méně experimentů a více vkusu na červeném koberci. Běžně na podobné české události nereagujeme, nyní jsme ale opravdu v šoku, a tak jsme nemohli mlčet.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Ceny Anděl jako přehlídka přírodních úkazů. Akce opět neměla s módou nic společného

    Zajímalo by vás, kde je možné sledovat takzvanou elitu národa v jejích „přirozených“ módních kreacích? Pokud ano, stačí si počkat na předávání cen Anděl. Akce zkrátka nemá s módou nic společného. Na červeném koberci se opět střídala oblaka nevkusu, tornáda kýče a záplavy otazníků. Eleganci nahradila kalamita, které patří spíš varování od Českého hydrometeorologického ústavu než od módních redaktorů.

    - Reklama -

    Když se na červeném koberci objeví známé tváře české hudební scény, očekáváme styl a eleganci. Místo toho jsme při předávání cen Anděl byli svědky módního zemětřesení o síle minimálně sedmi stupňů Richterovy škály. Módní vkus očividně nedorazil. Buď uvízl někde mezi šatnami českých návrhářů a přeplněným Uberem, nebo byl zcela pohřben pod nánosy textilního chaosu.

    Ewa Farna mohla zabodovat. Bohužel podobný model vynesla před měsícem Tereza Ramba

    Abychom nezačali hned zhurta, zaměřme se i na světlejší, či spíše hluboce burgundy stránku celé akce. Zpěvačka Ewa Farna, která si momentálně získává popularitu i u generace Z, a to díky své přítomnosti v klipu rapera Yzomandiase, vynesla róbu od jednoho z nejgeniálnějších designérů, které v Česku máme, Tomáše Němce. Byla perfektní, podobný model ovšem o měsíc dříve vynesla i Tereza Ramba.

    Kromě Ewy Farne zabodoval rovněž populární pár Nobody Listen a Annet X. Jejich looky v podstatě korespondovaly s trendy aktuálních haute couture kolekcí a minimalismus si šel ruku v ruce s maximalismem. Detaily jako kravata či „furry“ klobouk v kombinaci s chic a jednoduchým střihem působily božsky.

    - Reklama -

    Dále už to byla doslova katastrofa. Nevkus střídal kýč

    Pravdou zůstává, že některé „celebrity“ vynesly modely, které nenadchly ani neurazily. Kdo ale jednoznačně prokázal svůj nevkus a absenci soudnosti byly například influencerka Nikola Čechová, zpěvačka Žofie Dařbujánová (jak už u ní ovšem bývá zvykem) nebo zpěvačka Tereza Černochová. Tyto méně soudnější ženy sáhly po modelech, které zkráceně řečeno byly zcela mimo mísu.

    Šaty hodné letní dovolené. Jak (ne)má vypadat moderní selka?

    Kdyby nám známá influencerka Nikola Čechová ukázala své šaty pouze na ramínku, nezdály by se špatné. Bohužel absolutně neseděly k její postavě, zářivě bílá jí přidala zbytečná kila a ve výsledku působila jako selka. Ano, cottage core je sice oblíbený, na červeném koberci za nás ale určitě neobstál.

    Zdroj: Profimedia

    Trend mašlí ve špatném podání. Zbytek komponentů jakbysmet

    Rok 2015, studentská přehlídka v Liberci. Tak lze popsat šaty Žofie Dařbujánové. Mašle byly sice minulý rok nesmírně trendy, ale ne v tomto podání. Jejich délka působila amatérsky a pochybujeme, že ve větru působily tak, jak bylo původně zamýšleno. Zelené šperky, jasně červená rtěnka a ikonická barva vlasů známé zpěvačky spolu vážně nekorespondují.

    Zdroj: CNC / Pavel Machan, Marek Patek, David Kundrat, Martin Hykl / CNC / Profimedia

    Tereza Černochová měla bad hair day. Nemoderní look zabil celý outfit

    Oba předchozí modely jsou ovšem oproti looku zpěvačky Terezy Černochové opomenutelné. Ačkoliv samotný model byl v naprostém pořádku a odpovídající věku, účes ani tvar postavy mu neodpovídal. Obstarožní dikobrazí hair look byl ZCELA MIMO. Vražedné kombo zničilo jinak promyšlený a na jiné osobě určitě slušivý outfit. Jsme v šoku, že podle Instagram „stories“ předního českého stylisty Filipa Vaňka prošel tento styling jeho rukama.

    Zdroj: Profimedia

    Závěrem lze říci, že letošní předávání cen Anděl opět potvrdilo pověst akce, kde je móda spíše náhodným jevem než pravidlem. Doufejme, že příští ročník přinese méně experimentů a více vkusu na červeném koberci. Běžně na podobné české události nereagujeme, nyní jsme ale opravdu v šoku, a tak jsme nemohli mlčet.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―