Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Madrid ve čtvrtek večer přivítal americkou značku Carolina Herrera. Módní dům totiž poprvé v historii představil svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Jeho kreativní ředitel Wes Gordon odhalil návrhy pro nadcházející jaro a léto na ikonickém náměstí Plaza Mayor. Do řady vetkal odkazy na slavné velkoměsto, kterému tím vzdal hold.

    Madrid je nový New York. Alespoň pro americkou značku Carolina Herrera, která se poprvé v historii rozhodla odhalit svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Místo toho zvolila pro představení své řady pro jaro a léto 2026 španělské velkoměsto, jenž ve svých návrzích zároveň poctila. Ve čtvrtek večer tak ikonické náměstí Plaza Mayor zaplnily modelky v oslnivých maximalistických róbách.

    Kreativní ředitel Wes Gordon vytvořil pro jedinečnou příležitost 77 looků plných výrazných barev, odvážných květinových motivů a načechraných sukní. „Vše muselo být velké, velké nápady, velké rukávy, velká ramena, velké vlečky, velké barvy, aby to vyhovovalo prostoru,“ popsal dle serveru WWD návrhář. Do nejnovější kolekce proto navíc vpletl hned několik odkazů na španělskou kulturu.

    Zdroj: Reuters

    V řadě tak nechyběly jasně španělské prvky, například typické kabátky matadorů, kabelky ve tvaru vějířů nebo elegantní černé kápě. Jednotlivé návrhy navíc odkazovaly na 17. století, tedy období, kdy Madrid zažíval svůj pravý rozkvět. Do bohatých rób se ovšem vkradly rovněž reference na kulturní hnutí La Movida, které vzniklo v druhé polovině 70. let, a to po smrti diktátora Francisca Franca.

    Carolina Herrera reflektuje kulturní trendy. Madrid zažívá svůj comeback

    „V mnoha ohledech jsem chtěl, aby některé z looků působily, jako by modelky vyšly na ulice přímo z obrazů v muzeu Prado,“ popsal dále Gordon s tím, že tamní umělecké sbírky navštěvuje vždy, když do Madridu zavítá. „Všichni nyní město buď znovuobjevují, nebo objevují. Všichni ho milují,“ vysvětlil. Sám do něj často jezdí, jelikož v něm sídlí mateřská společnost Caroliny Herrera, Puig.

    Symbolismus pak ukrývaly rovněž květiny, které se vinuly po hned několika výrazných návrzích. Například růže odkazovala na madridskou zahradu Rosaleda. Karafiát zase reflektoval tradiční festival San Isidro. Wes Gordon tak vytvořil uchvacující kolekci, jež umně zachovala DNA značky a otevřela dveře nečekaným španělským prvkům. Musíme uznat, že v New Yorku by nikdy tak nevynikla.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Carolina Herrera přenesla runway za oceán. New York nahradil Madrid

    Madrid ve čtvrtek večer přivítal americkou značku Carolina Herrera. Módní dům totiž poprvé v historii představil svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Jeho kreativní ředitel Wes Gordon odhalil návrhy pro nadcházející jaro a léto na ikonickém náměstí Plaza Mayor. Do řady vetkal odkazy na slavné velkoměsto, kterému tím vzdal hold.

    - Reklama -

    Madrid je nový New York. Alespoň pro americkou značku Carolina Herrera, která se poprvé v historii rozhodla odhalit svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Místo toho zvolila pro představení své řady pro jaro a léto 2026 španělské velkoměsto, jenž ve svých návrzích zároveň poctila. Ve čtvrtek večer tak ikonické náměstí Plaza Mayor zaplnily modelky v oslnivých maximalistických róbách.

    Kreativní ředitel Wes Gordon vytvořil pro jedinečnou příležitost 77 looků plných výrazných barev, odvážných květinových motivů a načechraných sukní. „Vše muselo být velké, velké nápady, velké rukávy, velká ramena, velké vlečky, velké barvy, aby to vyhovovalo prostoru,“ popsal dle serveru WWD návrhář. Do nejnovější kolekce proto navíc vpletl hned několik odkazů na španělskou kulturu.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    V řadě tak nechyběly jasně španělské prvky, například typické kabátky matadorů, kabelky ve tvaru vějířů nebo elegantní černé kápě. Jednotlivé návrhy navíc odkazovaly na 17. století, tedy období, kdy Madrid zažíval svůj pravý rozkvět. Do bohatých rób se ovšem vkradly rovněž reference na kulturní hnutí La Movida, které vzniklo v druhé polovině 70. let, a to po smrti diktátora Francisca Franca.

    Carolina Herrera reflektuje kulturní trendy. Madrid zažívá svůj comeback

    „V mnoha ohledech jsem chtěl, aby některé z looků působily, jako by modelky vyšly na ulice přímo z obrazů v muzeu Prado,“ popsal dále Gordon s tím, že tamní umělecké sbírky navštěvuje vždy, když do Madridu zavítá. „Všichni nyní město buď znovuobjevují, nebo objevují. Všichni ho milují,“ vysvětlil. Sám do něj často jezdí, jelikož v něm sídlí mateřská společnost Caroliny Herrera, Puig.

    Symbolismus pak ukrývaly rovněž květiny, které se vinuly po hned několika výrazných návrzích. Například růže odkazovala na madridskou zahradu Rosaleda. Karafiát zase reflektoval tradiční festival San Isidro. Wes Gordon tak vytvořil uchvacující kolekci, jež umně zachovala DNA značky a otevřela dveře nečekaným španělským prvkům. Musíme uznat, že v New Yorku by nikdy tak nevynikla.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Když vyhraje pohodlí. Celebrity na Emmy bouraly tradice červeného koberce

    Na letošním předávání cen Emmy zazářily celebrity, které se rozhodly pro pohodlí. Pedro Pascal ukázal, že i boty vycházející ze sneakers můžou vypadat neskutečně elegantně. Noah Wyle zase vynesl smoking ušitý z materiálu používaného pro lékařské pláště. A komička Meg Stalter svým outfitem kromě politického statementu spustila džínovou revoluci.

    Dopřejte si trochu nadhledu. Objevte luxusní střešní bary Evropy

    Jeden z nejlepších způsobů, jak objevit nové město, je spatřit ho z dostatečné vzdálenosti. Střešní bary nabízejí perfektní lokaci, která vám dané místo nabídne jako na dlani. Pozvedněte svůj příští luxusní výlet na vyšší úroveň a objevte evropská velkoměsta z nového úhlu. Stačí si objednat oblíbené bublinky, pohodlně se uvelebit a už jen vychutnávat.

    Pánská móda Christiana Louboutin má novou tvář. Povede ji Jaden Smith

    Módní svět ve středu překvapila novinka ikonického návrháře Christiana Louboutin. Oznámil totiž, že pánskou módu své červenou barvou protkané značky svěří do rukou herce a rappera Jadena Smith. Je to poprvé, co bude designér s někým sdílet kreativní vedení společnosti, již založil roku 1991. Debut Smith odhalí začátkem příštího roku v Paříži.

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Vogue čeká nová éra. Je Chloe Malle reálná Andy Sachs?

    V čele amerického vydání Vogue stojí od začátku Newyorského týdne módy jeho nová šéfredaktorka Chloe Malle. Stále se ale zodpovídá Anně Wintour, která zůstává globální šéfredaktorkou. Co můžeme od nové editorky čekat a jakou budoucnost si pro módní magazín představuje? Je možné, že Vogue převzala reálná podoba fiktivní Andy Sachs?

    Jak vybrat správný kožich? Přípravy na podzim a zimu jsou v plném proudu

    Kožich se stal jedním z hlavních pilířů podzimní a zimní sezóny a jeho podoba se mění podle toho, kam směřuje váš osobní styl. Luxusní, streetwear i subkulturní verze mají společného jmenovatele. Hřejivost, výraz a možnost stát se hvězdou outfitu. Není nutné hledat kompromis, když existuje varianta, která dokonale odpovídá vašemu šatníku.

    Hnědá je nová černá. Letos definuje podzimní pánský šatník

    Většina z módních trendů má tendenci být pomíjivá. Investice do extravagantních doplňků, specifické obuvi nebo konkrétního trička tak bývá ošemetná. Podzimní pánskou módu však letos naštěstí definuje i hnědá barva, která osloví svou nadčasovostí....

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―