Madrid ve čtvrtek večer přivítal americkou značku Carolina Herrera. Módní dům totiž poprvé v historii představil svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Jeho kreativní ředitel Wes Gordon odhalil návrhy pro nadcházející jaro a léto na ikonickém náměstí Plaza Mayor. Do řady vetkal odkazy na slavné velkoměsto, kterému tím vzdal hold.
Madrid je nový New York. Alespoň pro americkou značku Carolina Herrera, která se poprvé v historii rozhodla odhalit svou hlavní kolekci mimo Newyorský týden módy. Místo toho zvolila pro představení své řady pro jaro a léto 2026 španělské velkoměsto, jenž ve svých návrzích zároveň poctila. Ve čtvrtek večer tak ikonické náměstí Plaza Mayor zaplnily modelky v oslnivých maximalistických róbách.
Kreativní ředitel Wes Gordon vytvořil pro jedinečnou příležitost 77 looků plných výrazných barev, odvážných květinových motivů a načechraných sukní. „Vše muselo být velké, velké nápady, velké rukávy, velká ramena, velké vlečky, velké barvy, aby to vyhovovalo prostoru,“ popsal dle serveru WWD návrhář. Do nejnovější kolekce proto navíc vpletl hned několik odkazů na španělskou kulturu.







Zdroj: Reuters
V řadě tak nechyběly jasně španělské prvky, například typické kabátky matadorů, kabelky ve tvaru vějířů nebo elegantní černé kápě. Jednotlivé návrhy navíc odkazovaly na 17. století, tedy období, kdy Madrid zažíval svůj pravý rozkvět. Do bohatých rób se ovšem vkradly rovněž reference na kulturní hnutí La Movida, které vzniklo v druhé polovině 70. let, a to po smrti diktátora Francisca Franca.
Carolina Herrera reflektuje kulturní trendy. Madrid zažívá svůj comeback
„V mnoha ohledech jsem chtěl, aby některé z looků působily, jako by modelky vyšly na ulice přímo z obrazů v muzeu Prado,“ popsal dále Gordon s tím, že tamní umělecké sbírky navštěvuje vždy, když do Madridu zavítá. „Všichni nyní město buď znovuobjevují, nebo objevují. Všichni ho milují,“ vysvětlil. Sám do něj často jezdí, jelikož v něm sídlí mateřská společnost Caroliny Herrera, Puig.
Symbolismus pak ukrývaly rovněž květiny, které se vinuly po hned několika výrazných návrzích. Například růže odkazovala na madridskou zahradu Rosaleda. Karafiát zase reflektoval tradiční festival San Isidro. Wes Gordon tak vytvořil uchvacující kolekci, jež umně zachovala DNA značky a otevřela dveře nečekaným španělským prvkům. Musíme uznat, že v New Yorku by nikdy tak nevynikla.
Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube