Pětidenní módní shon Londýnského fashion weeku uzavřel v pondělí večer módní dům Burberry. Kreativní ředitel Daniel Lee tentokrát zaměřil svou pozornost na „šedesátky“. Pro nadcházející jaro a léto totiž naservíroval kolekci, která vzdala hold nejen tehdejší době, ale také britské hudební scéně. Na mole nechyběly pestré barvy ani mini sukně.
Kreativní ředitel Burberry, Daniel Lee, zakončil pětidenní Londýnský týden módy v pestrobarevném stylu. Svou kolekci pro příští jaro a léto totiž protkal retro atmosférou. Poctil jí nejen 60. léta minulého století, ale také britskou hudební scénu. „Chtěl jsem oslavit milostnou aférku mezi módou a hudbou,“ prohlásil dle serveru WWD návrhář. Inspirací mu byly rovněž známé britské hudební festivaly.
Při tvorbě nejnovější řady ovšem čerpal také z baletu divadla Sadler’s Wells s názvem Quadrophenia: A Mod Ballet. „Hudebníci vždy měli neuvěřitelný styl a společně s módou tvoří opravdu silnou kulturu,“ popsal dále designér. Na přehlídkovém mole proto nechyběly kousky hodné typické rock star. Ať už šlo o kožené kalhoty, mini sukně a šaty, nebo krátké kožené a denim kabátky.







Zdroj: Reuters
To vše propojovaly výrazné Pop Art barvy, jako je svítivě zelená, žlutá, levandulová nebo zářivě modrá. Perfektně dokreslovaly atmosféru lokace, tedy obřího stanu v Kensington Gardens, který ukrýval blankytně modrou oblohu posetou bílými mraky. „Od festivalů přes stadiony až po koncerty pod širým nebem, každé léto ve Spojeném království ožívá stylem a zvukem,“ doplnil Lee.
Nejnovější Burberry kolekce čiší hravostí. Má ale i velký komerční potenciál
Britský módní návrhář opět dokázal, že si umí hrát. Do kolekce zapracoval nečekané prvky, jako šálu a kabát posetý tarotovými kartami, dlouhé vlající šály, trička s grafickými potisky květin nebo blyštivé mini šaty bez rukávů. Pohrál si i se siluetou, kterou výrazně zúžil. „Jako návrháři jsme vytrénovaní k nadměrné velikosti. Když vidíte modelku v něčem menším, nemá takový dopad,“ vysvětlil.
Kromě toho ale v kolekci zazářily také Burberry klasiky, jako jsou dlouhé voděodolné trenčkoty nebo kostkované kabáty. Výsledkem je tedy kolekce, která funguje na přehlídkovém mole, má ale rovněž velký komerční potenciál. Právě ten totiž britský módní dům potřebuje. Již dlouho totiž v nepříznivém ekonomickém prostředí bojuje nejen s klesajícími příjmy, ale také poptávkou.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube