Více

    ― Reklama ―

    Boty Tabi od francouzské značky Maison Margiela jsou jedním z ikonických kousků, které není třeba představovat. Hravě překonávají zub času a jejich poznávacím znamením je především neobvykle rozdělená špička. V uplynulém roce se dočkaly návratu na vrchol žebříčků trendů. Otázkou je, zda se stanou součástí i vašeho šatníku.

    Od pracovní obuvi až po sběratelský módní kousek

    Boty Tabi provázejí značku Maison Margiela už od jejího počátku z roku 1988. Hlavní inspirací při navrhování byla cesta Martina Margiela, tedy návrháře a zakladatele domu, do země vycházejícího slunce. Právě z Japonska totiž pochází původní myšlenka bot s rozdělenou špičkou.

    Silueta s odděleným palcem však není jen estetickou záležitostí. Design odráží principy holistické medicíny, podle kterého přinášejí oddělené prsty harmonii těla i mysli. První ponožky tohoto typu se objevily v Japonsku už v 15. století. Postupně se k nim přidaly podrážky a stala se z nich obuv, kterou dodnes používají při práci zejména pracovníci.

    Legendární model Tabi přesto za více než 30 let své existence rozdělil módní svět na dva tábory. Buď patříte do toho, který se nemůže nabažit jejich podivného, cool a odvážného vzhledu, nebo je naopak považujete za jednu z kreativních bizarností.

    Původně byly boty rozmarem módní elity, která šla proti mainstreamovému proudu. V současnosti, kdy duchu doby a trendům dominuje jistá míra avantgardy, ovšem Tabi nosí i osobnosti jako zpěvačka Dua Lipa, herec Pedro Pascal nebo rapperka Nicki Minaj.

    Tabi Ankle Boots

    Do historie módy se nejvíce zapsaly právě kotníkové boty Tabi. Typicky je model vyráběn z kůže a má oválný podpatek. Nepřehlédnutelným prvkem je samozřejmě rozdělená špička s mezerou mezi prsty, která může jemně připomínat zvířecí kopyta.

    Zdroj: Maison Margiela

    Kromě klasické kožené verze si můžete v současnosti Tabi pořídit také v matném semiši nebo s oslnivým zrcadlovým efektem. Jejich cena se pak většinou pohybuje kolem 26 tisíc korun.

    Verdikt?

    Podle nás jsou tyto pozoruhodné kotníkové boty nutností pro každého, kdo se nebojí experimentovat. V případě obuvi do chladnějšího počasí totiž může být náročné vytvořit zajímavý model, který by se odlišoval od ostatních. Geniálnímu Margielovi se to však podařilo. Pokud tedy chcete ulovit vkusný a minimalistický kousek, který srší neobvyklým luxusem, dejte Tabi šanci.

    Tabi Mary-Janes

    Hlavní hvězdou loňského roku však byl bezesporu model Mary-Janes. Podle Lyst Index se staly nejžhavějším produktem třetího kvartálu. Jejich vyhledávání totiž v září vzrostlo až o 342 procent.

    O extrémní nárůst jejich popularity se opět postaral TikTok. Tentokrát se stal virálním příběh uživatelky @nextlevellexuss. Její pár Mary-Janes jí během společného rande ukradl mladík, kterého potkala na platformě Tinder. Celá sága dostala název Tabi Swiper a dosáhla několika milionů zhlédnutí.

    Zdroj: Maison Margiela

    Sandály Mary-Janes Tabi mají plochou podrážku a prozatím jsou k dostání pouze v koženém provedení. Netřeba ovšem zoufat, na výběr je několik působivých sytých barev. Typické je zapínání pomocí nastavitelného koženého pásku. Zaplatíte za ně přibližně 25 tisíc korun.

    Verdikt?

    Atypické Mary-Janes nejsou pro každého. Rozhodně nepatří mezi na první pohled nejpůvabnější dámské letní sandály. Jsou spíše kouskem pro módní labužníky s vyhraněným stylem. To ovšem nemění nic na tom, že mohou váš outfit posunout na vyšší úroveň.

    @lystapp

    Following the #TabiSwiper saga, searches for MaisonMargiela’s cult shoe spiked 342% in September alone 📈 #maisonmargielatabi #maisonmargielatabimaryjanes #tabimaryjanes #thetabiswiper #thelystindex

    ♬ original sound – S O F I I A🎧

    Zdroje: Maison Margiela, hypebae, Lyst Insights, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Boty jako investice: Vyplatí se model Tabi od Maison Margiela?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Boty Tabi od francouzské značky Maison Margiela jsou jedním z ikonických kousků, které není třeba představovat. Hravě překonávají zub času a jejich poznávacím znamením je především neobvykle rozdělená špička. V uplynulém roce se dočkaly návratu na vrchol žebříčků trendů. Otázkou je, zda se stanou součástí i vašeho šatníku.

    - Reklama -

    Od pracovní obuvi až po sběratelský módní kousek

    Boty Tabi provázejí značku Maison Margiela už od jejího počátku z roku 1988. Hlavní inspirací při navrhování byla cesta Martina Margiela, tedy návrháře a zakladatele domu, do země vycházejícího slunce. Právě z Japonska totiž pochází původní myšlenka bot s rozdělenou špičkou.

    Silueta s odděleným palcem však není jen estetickou záležitostí. Design odráží principy holistické medicíny, podle kterého přinášejí oddělené prsty harmonii těla i mysli. První ponožky tohoto typu se objevily v Japonsku už v 15. století. Postupně se k nim přidaly podrážky a stala se z nich obuv, kterou dodnes používají při práci zejména pracovníci.

    Legendární model Tabi přesto za více než 30 let své existence rozdělil módní svět na dva tábory. Buď patříte do toho, který se nemůže nabažit jejich podivného, cool a odvážného vzhledu, nebo je naopak považujete za jednu z kreativních bizarností.

    - Reklama -

    Původně byly boty rozmarem módní elity, která šla proti mainstreamovému proudu. V současnosti, kdy duchu doby a trendům dominuje jistá míra avantgardy, ovšem Tabi nosí i osobnosti jako zpěvačka Dua Lipa, herec Pedro Pascal nebo rapperka Nicki Minaj.

    Tabi Ankle Boots

    Do historie módy se nejvíce zapsaly právě kotníkové boty Tabi. Typicky je model vyráběn z kůže a má oválný podpatek. Nepřehlédnutelným prvkem je samozřejmě rozdělená špička s mezerou mezi prsty, která může jemně připomínat zvířecí kopyta.

    Zdroj: Maison Margiela

    Kromě klasické kožené verze si můžete v současnosti Tabi pořídit také v matném semiši nebo s oslnivým zrcadlovým efektem. Jejich cena se pak většinou pohybuje kolem 26 tisíc korun.

    Verdikt?

    Podle nás jsou tyto pozoruhodné kotníkové boty nutností pro každého, kdo se nebojí experimentovat. V případě obuvi do chladnějšího počasí totiž může být náročné vytvořit zajímavý model, který by se odlišoval od ostatních. Geniálnímu Margielovi se to však podařilo. Pokud tedy chcete ulovit vkusný a minimalistický kousek, který srší neobvyklým luxusem, dejte Tabi šanci.

    Tabi Mary-Janes

    Hlavní hvězdou loňského roku však byl bezesporu model Mary-Janes. Podle Lyst Index se staly nejžhavějším produktem třetího kvartálu. Jejich vyhledávání totiž v září vzrostlo až o 342 procent.

    O extrémní nárůst jejich popularity se opět postaral TikTok. Tentokrát se stal virálním příběh uživatelky @nextlevellexuss. Její pár Mary-Janes jí během společného rande ukradl mladík, kterého potkala na platformě Tinder. Celá sága dostala název Tabi Swiper a dosáhla několika milionů zhlédnutí.

    Zdroj: Maison Margiela

    Sandály Mary-Janes Tabi mají plochou podrážku a prozatím jsou k dostání pouze v koženém provedení. Netřeba ovšem zoufat, na výběr je několik působivých sytých barev. Typické je zapínání pomocí nastavitelného koženého pásku. Zaplatíte za ně přibližně 25 tisíc korun.

    Verdikt?

    Atypické Mary-Janes nejsou pro každého. Rozhodně nepatří mezi na první pohled nejpůvabnější dámské letní sandály. Jsou spíše kouskem pro módní labužníky s vyhraněným stylem. To ovšem nemění nic na tom, že mohou váš outfit posunout na vyšší úroveň.

    @lystapp

    Following the #TabiSwiper saga, searches for MaisonMargiela’s cult shoe spiked 342% in September alone 📈 #maisonmargielatabi #maisonmargielatabimaryjanes #tabimaryjanes #thetabiswiper #thelystindex

    ♬ original sound – S O F I I A🎧

    Zdroje: Maison Margiela, hypebae, Lyst Insights, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Není košile jako košile. Objevte pánské „designer shirts“ nové doby

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě "dámských" prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Když touha po kráse škodí. Tři beauty mýty, které musíte znát

    Beauty mýty jsou všude kolem nás. Bohužel krása se neměří v centimetrech, množstvím séra, ani tím, kolik přírodních výtažků natlačíte do jedné rutiny. V kosmetice, stejně jako v módě, platí, že čím víc pravidel, tím víc výjimek. Některé „pravdy“ se ale opakují, jako by je někdo tesal do mramoru. Přitom stačí jen trocha nadhledu, abychom zjistili, že tři z nejčastějších mýtů jsou nejen zastaralé, ale i škodlivé.

    Filmová plátna vyhlížejí nové hity. Pět očekávaných snímků roku 2025

    Trvající filmový festival v Cannes slouží jako připomínka toho, že letošní rok čeká ještě spousta úspěšných snímků. Zatímco některé z očekávaných filmů budou usilovat o prestižní ceny kritiků, jiné hodlají aspirovat spíše na přilákání co největšího počtu diváků. Objevte pět z nich, o kterých v následujících měsících zcela jistě ještě hodně uslyšíte.

    Napodobeniny luxusních kabelek ovládají módní řetězce. Nejde ale o klasické „fejky“

    Představa napodobeniny kabelky většinou evokuje laciný kousek z tržnice, často ozdobený špatně okopírovaným logem a nekvalitními švy. Tato éra ale pomalu končí. Nová vlna „napodobenin“ přichází z míst, odkud bychom ji před pár lety nečekali. Z regálů módních řetězců. Modely nápadně připomínající slavné ikony se objevují v řadách značek jako COS či Zara. Bez loga, ale se stejným tvarem, uchem i strukturou.

    Jaro přeje odvážným. Nadešel nejvyšší čas na micro mini sukně

    Extra krátká verze mini sukní ovládá módní scénu již od roku 2022, kdy se poprvé objevila na světových runwayích. Takzvanou micro mini skirt sice dostala do popředí značka Miu Miu, postupně ji však převzaly rovněž ostatní módní domy. Prosluněné jarní dny proto nabízí ideální příležitost vyzkoušet kousek, který žebříčky trendů jen tak neopustí.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―