Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka „virálnosti“ letos patří L’Oréal Paris.

    Někteří hodnotí uplynulý rok již začátkem prosince, jiní čekají na první lednové dny. Beauty svět pohlédl do minulosti v půlce prosince, a to díky statistikám platformy CreatorIQ. Firma tradičně vydává žebříček, v němž rozřadí značky dle takzvané EMV, metriky určující hodnotu jejich organického mediálního pokrytí. Jednoduše řečeno, seřadí společnosti na základě engagement a dosahu na sociálních sítích.

    Královnou roku 2025 je L’Oréal Paris. Top desítku opustily značky Fenty a YSL

    Hvězdou letošního roku se dle CreatorIQ jednoznačně stala společnost L’Oréal Paris. Oproti loňskému roku vyšplhala o devět míst a z první příčky sesadila značku Charlotte Tilbury, která uzmula osmé místo žebříčku definujícího rok 2025. Seznam top 10 míst pak zůstal poměrně podobný tomu loňskému. Opustily ho ale dvě značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na jejich místo nastoupil Rhode a Maybelline New York.

    Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

    Na třetím místě stanula značky Huda Beauty, již následovaly v sestupném pořadí společnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Nejčastěji zastoupeným beauty konglomerátem se stal L’Oréal, následovaný E.l.f. Beauty, pod který spadá kromě stejnojmenné značky i Rhode z dílny influencerky a podnikatelky Hailey Bieber.

    Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

    Za virálními momenty stojí různé trendy. Od korejské kosmetiky po budget makeup

    Oddělený žebříček CreatorIQ pak tvoří značky seřazené ne dle hodnoty metriky EMV, ale na základě jejího růstu. Nejrychleji rostoucí společností se stala Sacheu Beauty, jež letos dobyla TikTok virálním peel-off lip stain produktem. Oproti loňskému roku vyšplhala o 231 procent. Mezi další značky slavící letos růst EMV patří Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či například Shark Beauty.

    @instyle Feeling so blessed we got to witness @Madelaine Petsch peel her @SACHEU Beauty US ♬ original sound – InStyle Magazine

    Zástupci CreatorIQ doplnili, že nejvirálnější značky roku 2024 čerpaly z popularity přírodní kosmetiky a hnutí skin care. Letos ovšem společnosti těžily z širšího pole charakteristik. Děkovat můžou narůstající oblibě korejské kosmetiky, vědecky podložených skin care produktů, fenoménu „budget makeup“ nebo produktů na vlasy. Dle serveru WWD to potvrdil ředitel výzkumu a dat CreatorIQ Alex Rawitz.

    Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Rhode

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    ― Reklama ―

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka „virálnosti“ letos patří L’Oréal Paris.

    Někteří hodnotí uplynulý rok již začátkem prosince, jiní čekají na první lednové dny. Beauty svět pohlédl do minulosti v půlce prosince, a to díky statistikám platformy CreatorIQ. Firma tradičně vydává žebříček, v němž rozřadí značky dle takzvané EMV, metriky určující hodnotu jejich organického mediálního pokrytí. Jednoduše řečeno, seřadí společnosti na základě engagement a dosahu na sociálních sítích.

    Královnou roku 2025 je L’Oréal Paris. Top desítku opustily značky Fenty a YSL

    Hvězdou letošního roku se dle CreatorIQ jednoznačně stala společnost L’Oréal Paris. Oproti loňskému roku vyšplhala o devět míst a z první příčky sesadila značku Charlotte Tilbury, která uzmula osmé místo žebříčku definujícího rok 2025. Seznam top 10 míst pak zůstal poměrně podobný tomu loňskému. Opustily ho ale dvě značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na jejich místo nastoupil Rhode a Maybelline New York.

    Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

    Na třetím místě stanula značky Huda Beauty, již následovaly v sestupném pořadí společnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Nejčastěji zastoupeným beauty konglomerátem se stal L’Oréal, následovaný E.l.f. Beauty, pod který spadá kromě stejnojmenné značky i Rhode z dílny influencerky a podnikatelky Hailey Bieber.

    Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

    Za virálními momenty stojí různé trendy. Od korejské kosmetiky po budget makeup

    Oddělený žebříček CreatorIQ pak tvoří značky seřazené ne dle hodnoty metriky EMV, ale na základě jejího růstu. Nejrychleji rostoucí společností se stala Sacheu Beauty, jež letos dobyla TikTok virálním peel-off lip stain produktem. Oproti loňskému roku vyšplhala o 231 procent. Mezi další značky slavící letos růst EMV patří Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či například Shark Beauty.

    @instyle Feeling so blessed we got to witness @Madelaine Petsch peel her @SACHEU Beauty US ♬ original sound – InStyle Magazine

    Zástupci CreatorIQ doplnili, že nejvirálnější značky roku 2024 čerpaly z popularity přírodní kosmetiky a hnutí skin care. Letos ovšem společnosti těžily z širšího pole charakteristik. Děkovat můžou narůstající oblibě korejské kosmetiky, vědecky podložených skin care produktů, fenoménu „budget makeup“ nebo produktů na vlasy. Dle serveru WWD to potvrdil ředitel výzkumu a dat CreatorIQ Alex Rawitz.

    Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―