Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ve světě bezmezně milujících majitelů domácích mazlíčků neexistují žádné hranice. Neomezená láska tak zasadila semínko trendu jménem barkitecture. Motivuje páníčky k tomu investovat nemalé peníze do nečekaných renovací. Svým zvířátkům stavějí ve svých domovech paláce na míru.

    Teddy Lower si žije jako král. Má vlastní přepychové apartmá s postelí, digitálním krbem a portrétem na zdi. Háček je v tom, že Teddy není člověk, ale zlatý retrívr. Jeho honosný životní styl vystihuje takzvaná barkitecture. Tedy trend, dle kterého majitelé mazlíčků navrhují svůj domov s ohledem na chlupáče. Koncept se tak pochopitelně ve světě lajků a nespočtu dokumentů o přestavbě interiérů uchytil velmi rychle.

    Seznamte se s majitelem Teddyho. TikTok si ho okamžitě zamiloval

    Když Johnathan Lower, tedy majitel Teddyho, sdílel před pár lety na platformě TikTok několik starých fotografií, na nichž bylo vidět, jak proměnil skříň v miniaturní domov pro svého psa, získal miliony zhlédnutí. Realitní agent z Jižní Karolíny se tak pustil do stavby propracovanějšího psího domu. Tentokrát zahrnoval i světla, nástěnné dekorace, miniaturní televizi, a dokonce i maličký časopis pro psy.

    Netrvalo dlouho a ostatní uživatelé známé sociální sítě se inspirovali. Nadstandardních psích zákoutí si na internetu můžete povšimnout pod hashtagem #dogcondos. Postupně se objevilo i několik stavebních firem, které rozšířily svou nabídku rovněž na psí domky, zabudované pod schodištěm.

    Trend představuje novou filozofii, které fandíme. Dokud je stylová

    Barkitecture je v podstatě první zvířecí architektura. Naši pejsci tak mohou podřimovat v bílých šerpách, zatímco kočky šplhají po stromech, připomínajících spíše umělecké sochy. My ovšem zůstáváme v pozadí, jako hrdí majitelé našich domácích mazlíčků, a nadšeně fotíme a sdílíme své fotky na sociálních sítích. Nelze se tak divit, že vyhledávání pojmů jako barkitecture nebo catifying za poslední čtyři roky mnohonásobně vzrostlo.

    Zdroj: Artful Living / Monika Hibbs

    Za barkitecture se pak označuje jakýkoliv prostor, který je speciálně upraven pro zvířátka. Od kočičích prolézaček až po extravagantní výběh pro morčata. Některé rodiny začleňují do svých domovů například i sprchy na míru, určené vyloženě jen pro zablácené pejsky. Existují také elektronická dvířka pro mazlíčky, reagující na čip v obojku. Nechybí ani boudy na míru, vyrobené tak, aby ladily se zbytkem interiéru, nebo krmné stanice s vlastní vodovodní baterií.

    Barkitecture zůstává oku líbivý. Do konceptu se zapojili i umělci

    Přes to vše by zvířecí architektura měla být vkusně honosná a estetická. Někdo by takové prohlášení mohl považovat za přehnané, ale to, jak víme, je relativní pojem. Kdo si totiž zaslouží královské zacházení víc než naši chlupatí miláčci? Jejich rozmazlování není nic nového pod sluncem, dopřát jim luxusního vybavení se vší parádou už novinkou ovšem je.

    „Může za to nárůst počtu adopcí domácích mazlíčků během pandemie, kdy miliony lidí rozšířily své domácnosti o zvířecí společníky. Když se k tomu přidá nově nabytá úcta k práci z domova, máme recept na změnu,” prohlásila interiérová designérka Taniya Nayak. Špičkové značky tak okamžitě přispěchaly, aby uspokojily poptávku. Například umělec Jason Wu spolupracoval s Cat Person na kolekci „haute cat-ure“. Nečekáme, že by to „nemajitel“ domácího zvířete pochopil, ale z řady se okamžitě stal hit.

    Zdroj: Cat Person

    Koncept Barkitecture by se dal jednoduše vysvětlit i tak, že se zkrátka jedná o doplňky nebo nábytek, které byste chtěli používat a vlastnit i vy sami. Přesně tak, pokud máte chuť, můžete se nyní se svým chlupáčem rozvalit na stejných luxusních sedacích soupravách. Váš zvířecí miláček vám jistě poděkuje.

    Zdroje: Artful Living, The Guardian, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Seznamte se s trendem barkitecture. Diktuje přestavbu domovů na míru našim mazlíčkům

    ― Reklama ―

    Ve světě bezmezně milujících majitelů domácích mazlíčků neexistují žádné hranice. Neomezená láska tak zasadila semínko trendu jménem barkitecture. Motivuje páníčky k tomu investovat nemalé peníze do nečekaných renovací. Svým zvířátkům stavějí ve svých domovech paláce na míru.

    Teddy Lower si žije jako král. Má vlastní přepychové apartmá s postelí, digitálním krbem a portrétem na zdi. Háček je v tom, že Teddy není člověk, ale zlatý retrívr. Jeho honosný životní styl vystihuje takzvaná barkitecture. Tedy trend, dle kterého majitelé mazlíčků navrhují svůj domov s ohledem na chlupáče. Koncept se tak pochopitelně ve světě lajků a nespočtu dokumentů o přestavbě interiérů uchytil velmi rychle.

    Seznamte se s majitelem Teddyho. TikTok si ho okamžitě zamiloval

    Když Johnathan Lower, tedy majitel Teddyho, sdílel před pár lety na platformě TikTok několik starých fotografií, na nichž bylo vidět, jak proměnil skříň v miniaturní domov pro svého psa, získal miliony zhlédnutí. Realitní agent z Jižní Karolíny se tak pustil do stavby propracovanějšího psího domu. Tentokrát zahrnoval i světla, nástěnné dekorace, miniaturní televizi, a dokonce i maličký časopis pro psy.

    Netrvalo dlouho a ostatní uživatelé známé sociální sítě se inspirovali. Nadstandardních psích zákoutí si na internetu můžete povšimnout pod hashtagem #dogcondos. Postupně se objevilo i několik stavebních firem, které rozšířily svou nabídku rovněž na psí domky, zabudované pod schodištěm.

    Trend představuje novou filozofii, které fandíme. Dokud je stylová

    Barkitecture je v podstatě první zvířecí architektura. Naši pejsci tak mohou podřimovat v bílých šerpách, zatímco kočky šplhají po stromech, připomínajících spíše umělecké sochy. My ovšem zůstáváme v pozadí, jako hrdí majitelé našich domácích mazlíčků, a nadšeně fotíme a sdílíme své fotky na sociálních sítích. Nelze se tak divit, že vyhledávání pojmů jako barkitecture nebo catifying za poslední čtyři roky mnohonásobně vzrostlo.

    Zdroj: Artful Living / Monika Hibbs

    Za barkitecture se pak označuje jakýkoliv prostor, který je speciálně upraven pro zvířátka. Od kočičích prolézaček až po extravagantní výběh pro morčata. Některé rodiny začleňují do svých domovů například i sprchy na míru, určené vyloženě jen pro zablácené pejsky. Existují také elektronická dvířka pro mazlíčky, reagující na čip v obojku. Nechybí ani boudy na míru, vyrobené tak, aby ladily se zbytkem interiéru, nebo krmné stanice s vlastní vodovodní baterií.

    Barkitecture zůstává oku líbivý. Do konceptu se zapojili i umělci

    Přes to vše by zvířecí architektura měla být vkusně honosná a estetická. Někdo by takové prohlášení mohl považovat za přehnané, ale to, jak víme, je relativní pojem. Kdo si totiž zaslouží královské zacházení víc než naši chlupatí miláčci? Jejich rozmazlování není nic nového pod sluncem, dopřát jim luxusního vybavení se vší parádou už novinkou ovšem je.

    „Může za to nárůst počtu adopcí domácích mazlíčků během pandemie, kdy miliony lidí rozšířily své domácnosti o zvířecí společníky. Když se k tomu přidá nově nabytá úcta k práci z domova, máme recept na změnu,” prohlásila interiérová designérka Taniya Nayak. Špičkové značky tak okamžitě přispěchaly, aby uspokojily poptávku. Například umělec Jason Wu spolupracoval s Cat Person na kolekci „haute cat-ure“. Nečekáme, že by to „nemajitel“ domácího zvířete pochopil, ale z řady se okamžitě stal hit.

    Zdroj: Cat Person

    Koncept Barkitecture by se dal jednoduše vysvětlit i tak, že se zkrátka jedná o doplňky nebo nábytek, které byste chtěli používat a vlastnit i vy sami. Přesně tak, pokud máte chuť, můžete se nyní se svým chlupáčem rozvalit na stejných luxusních sedacích soupravách. Váš zvířecí miláček vám jistě poděkuje.

    Zdroje: Artful Living, The Guardian, YouTube

    ― Reklama ―

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―