Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Podzim je obdobím, kdy se příroda halí do krásných a hřejivých barev, které nás tradičně inspirují. Jeho paleta je plná zemitých a teplých odstínů, navozujících pocit pohodlí a útulnosti. Každý z těchto barevných tónů má své kouzlo a vzájemně se nádherně doplňují.

    Podobně jako minulý podzim, také letos se designéři ve svých kolekcích chopili burgundy nebo hnědých odstínů. Nově nás ale překvapila pistáciově zelená nebo béžové a pískové odstíny vracející se boho módy. 

    Šedá jako nadčasový barevný základ. Letos jde o synonymum univerzálnosti

    Šedá barva je nadčasová. Slouží totiž jako neutrální základ, zvýrazňující ostatní barvy podzimního spektra. Ať už se jedná o světle šedou, působící jemně a elegantně, nebo tmavší odstíny, které přinášejí hloubku, šedá je primárně ideální volbou pro vrstvené outfity. 

    Zdroj: Prada

    Snadno se tedy kombinuje především s burgundy, zelenou nebo pistáciovou. Vytváří tak vyvážený základ pro jakékoliv míchání barev v této škále. Perfektně ovšem v podzimním období vypadají i její monochromatické looky.

    Pistachio odstíny prodlužují životnost BRAT zelené. Svědčí o tom Chloé i Etro

    Pistáciově zelená barva dodá každému podzimnímu outfitu jemný a svěží prvek, připomínající uplynulé „brat summer“. Pistachio zelený odstín je hravý a nevšední, přesto stále elegantní. Pistáciová se hodí pro lehké svetry, kabáty či doplňky.

    Zdroj: Etro, Chloé

    Skvěle se kombinuje s jinými druhy zelené, jako je třeba odstín khaki. Dokonale ji pak doplňují zlaté šperky, klidně po vzoru přehlídkového looku Etro. Pak už zbývá pouze dokonalý podzimní make-up.

    Každoroční hnědá letos vede. Na svůj vrchol přichází i Burnt Sienna

    Hnědá je klasický podzimní odstín, přinášející pocit tepla a stability. V outfitech vyniká svou všestranností a přirozeností. Ať už jde o hnědý kabát, kožené bundy, nebo pletené strukturované svetry, hnědá propůjčuje každému looku zemitý a autentický vzhled. 

    Zdroj: Louis Vuitton

    Hnědé tóny se navíc snadno kombinují také s ostatními podzimními barvami, podobně jako šedá. Letos na specifickém odstínu nezáleží, protože jsou cool jak jejich hluboké studené odlesky, tak ty vizuálně hřející a teplé.

    Zaměřte se ovšem na materiálové zpracovaní. Nekvalitní kousky v hnědých odstínech mohou působit laciněji než u jiných tónů. Slávě se momentálně těší také Burnt Sienna, tedy barva, která opět souvisí s návratem boho chic trendu.

    Zdroj: Staud

    Nejteplejší podzimní barvou je burgundy. A to v jakémkoliv provedení

    Burgundy je nadneseně královský a hluboký odstín, dodávající podzimnímu vzhledu nádech luxusu. Barvu asi není potřeba více popisovat, zvládli to za nás totiž snad všichni světoví designéři. Od Manolo Blahnik přes burgundy průkopníka Gucci po výrazné Versace.

    Zdroj: Versace

    Červené odstíny tak letos najdete snad u každého módního domu. Jde o masivní trend, který se v módním popředí drží již druhým rokem a vypadá to, že se nejedná pouze o letmou slávu. Proto se nebojte vložit finance klidně i do dražších kabelek.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Barevné schéma podzimu spojuje zemité a teplé odstíny. Od burgundy po pistachio

    Podzim je obdobím, kdy se příroda halí do krásných a hřejivých barev, které nás tradičně inspirují. Jeho paleta je plná zemitých a teplých odstínů, navozujících pocit pohodlí a útulnosti. Každý z těchto barevných tónů má své kouzlo a vzájemně se nádherně doplňují.

    Podobně jako minulý podzim, také letos se designéři ve svých kolekcích chopili burgundy nebo hnědých odstínů. Nově nás ale překvapila pistáciově zelená nebo béžové a pískové odstíny vracející se boho módy. 

    Šedá jako nadčasový barevný základ. Letos jde o synonymum univerzálnosti

    Šedá barva je nadčasová. Slouží totiž jako neutrální základ, zvýrazňující ostatní barvy podzimního spektra. Ať už se jedná o světle šedou, působící jemně a elegantně, nebo tmavší odstíny, které přinášejí hloubku, šedá je primárně ideální volbou pro vrstvené outfity. 

    Zdroj: Prada

    Snadno se tedy kombinuje především s burgundy, zelenou nebo pistáciovou. Vytváří tak vyvážený základ pro jakékoliv míchání barev v této škále. Perfektně ovšem v podzimním období vypadají i její monochromatické looky.

    Pistachio odstíny prodlužují životnost BRAT zelené. Svědčí o tom Chloé i Etro

    Pistáciově zelená barva dodá každému podzimnímu outfitu jemný a svěží prvek, připomínající uplynulé „brat summer“. Pistachio zelený odstín je hravý a nevšední, přesto stále elegantní. Pistáciová se hodí pro lehké svetry, kabáty či doplňky.

    Zdroj: Etro, Chloé

    Skvěle se kombinuje s jinými druhy zelené, jako je třeba odstín khaki. Dokonale ji pak doplňují zlaté šperky, klidně po vzoru přehlídkového looku Etro. Pak už zbývá pouze dokonalý podzimní make-up.

    Každoroční hnědá letos vede. Na svůj vrchol přichází i Burnt Sienna

    Hnědá je klasický podzimní odstín, přinášející pocit tepla a stability. V outfitech vyniká svou všestranností a přirozeností. Ať už jde o hnědý kabát, kožené bundy, nebo pletené strukturované svetry, hnědá propůjčuje každému looku zemitý a autentický vzhled. 

    Zdroj: Louis Vuitton

    Hnědé tóny se navíc snadno kombinují také s ostatními podzimními barvami, podobně jako šedá. Letos na specifickém odstínu nezáleží, protože jsou cool jak jejich hluboké studené odlesky, tak ty vizuálně hřející a teplé.

    Zaměřte se ovšem na materiálové zpracovaní. Nekvalitní kousky v hnědých odstínech mohou působit laciněji než u jiných tónů. Slávě se momentálně těší také Burnt Sienna, tedy barva, která opět souvisí s návratem boho chic trendu.

    Zdroj: Staud

    Nejteplejší podzimní barvou je burgundy. A to v jakémkoliv provedení

    Burgundy je nadneseně královský a hluboký odstín, dodávající podzimnímu vzhledu nádech luxusu. Barvu asi není potřeba více popisovat, zvládli to za nás totiž snad všichni světoví designéři. Od Manolo Blahnik přes burgundy průkopníka Gucci po výrazné Versace.

    Zdroj: Versace

    Červené odstíny tak letos najdete snad u každého módního domu. Jde o masivní trend, který se v módním popředí drží již druhým rokem a vypadá to, že se nejedná pouze o letmou slávu. Proto se nebojte vložit finance klidně i do dražších kabelek.

    ― Reklama ―

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―