Více

    ― Reklama ―

    Módní dům Balenciaga zná svého nástupce. Dosavadního kreativního ředitele Demnu Gvasalia nahradí po 10 letech návrhář Pierpaolo Piccioli. Formovat slavnou značku hodlá po 25 letech u společnosti Valentino, kterou opustil loni v březnu. Proslulý je především svými haute couture kolekcemi plnými romantismu, výrazných barev a půvabných proporcí.

    Zdá se, že nejslavnější luxusní značky se nebojí přepisovat svou historii. Módní dům Balenciaga se totiž zařadil mezi společnosti, které hledají nový začátek ve výměně kreativních ředitelů. Jeho zástupci tak v pondělí oznámili, že po odchodu Demny Gvasalia nastoupí na jeho místo talentovaný italský návrhář Pierpaolo Picciolo, který v uplynulých 25 letech působil u značky Valentino.

    Jeho estetika se ovšem výrazně liší od dosavadního krále Balenciaga, zmíněného návrháře Demny Gvasalia, který představí svou poslední kolekci letos v červenci. Zatímco současný kreativní ředitel známé značky proslul v uplynulých 10 letech dystopickým, mírně futuristickým a streetwear stylem, tvorbu Pierpaola Piccioli definuje především hluboký romantismus, výrazné barvy a hravé struktury.

    Zdroj: Valentino

    Italský návrhář se tak svým způsobem blíží spíše k samotnému zakladateli značky, jímž byl Cristóbal Balenciaga. Jeho úkolem však bude nejen navázat na dědictví známé značky, ale také kroky úspěšných předchůdců, jako je Josephus Thimister, Alexander Wang či Nicolas Ghesquière. Přesně to má však Piccioli v úmyslu. „Balenciaga je tím, čím je, hlavně díky lidem, kteří brand vedli,“ popsal.

    Balenciaga čeká potřebná obnova. Pierpaolo Piccioli přichází v pravý čas

    I když se dosavadní estetika italského návrháře od současné podoby Balenciaga značně liší, neznamená to předem daný neúspěch. Naopak, mohlo by se jednat o perfektní novou kapitolu pro značku, která už dlouhá léta zůstává v hranicích oversized krejčoviny, tmavých barev a streetwear obuvi. Poslední roky navíc zaznamenaly jisté změny, mezi které patří například navrácení haute couture.

    @sobrelafashion_tiktok The rumor of Pierpaolo at BALENCIAGA is crazy….? #sobrelafashion #fashionnews #fashionblog #pierpaolopiccioli #alessandromichele #demna #gucci #balenciaga #valentino ♬ Ev3ry0ne i5 always c0nnect3d – :/\

    Návrhář Pierpaolo Piccioli tak možná na trůn Balenciaga usedne v pravý čas. Zároveň svým nástupem završí propletený trojúhelník definující také změny kreativního vedení u Gucci a Valentino. Původní šéfové značek si totiž v podstatě jen vyměnili svá místa. Nezbývá než počkat na jejich debuty, které doplní také premiéry dalších módních domů, jako je Dior, Loewe, Versace nebo Chanel.

    Zdroje: WWD, THe Fashion Network, Kering, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Balenciaga píše novou kapitolu. Na trůn usedne Pierpaolo Piccioli

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Balenciaga zná svého nástupce. Dosavadního kreativního ředitele Demnu Gvasalia nahradí po 10 letech návrhář Pierpaolo Piccioli. Formovat slavnou značku hodlá po 25 letech u společnosti Valentino, kterou opustil loni v březnu. Proslulý je především svými haute couture kolekcemi plnými romantismu, výrazných barev a půvabných proporcí.

    - Reklama -

    Zdá se, že nejslavnější luxusní značky se nebojí přepisovat svou historii. Módní dům Balenciaga se totiž zařadil mezi společnosti, které hledají nový začátek ve výměně kreativních ředitelů. Jeho zástupci tak v pondělí oznámili, že po odchodu Demny Gvasalia nastoupí na jeho místo talentovaný italský návrhář Pierpaolo Picciolo, který v uplynulých 25 letech působil u značky Valentino.

    Jeho estetika se ovšem výrazně liší od dosavadního krále Balenciaga, zmíněného návrháře Demny Gvasalia, který představí svou poslední kolekci letos v červenci. Zatímco současný kreativní ředitel známé značky proslul v uplynulých 10 letech dystopickým, mírně futuristickým a streetwear stylem, tvorbu Pierpaola Piccioli definuje především hluboký romantismus, výrazné barvy a hravé struktury.

    Zdroj: Valentino

    - Reklama -

    Italský návrhář se tak svým způsobem blíží spíše k samotnému zakladateli značky, jímž byl Cristóbal Balenciaga. Jeho úkolem však bude nejen navázat na dědictví známé značky, ale také kroky úspěšných předchůdců, jako je Josephus Thimister, Alexander Wang či Nicolas Ghesquière. Přesně to má však Piccioli v úmyslu. „Balenciaga je tím, čím je, hlavně díky lidem, kteří brand vedli,“ popsal.

    Balenciaga čeká potřebná obnova. Pierpaolo Piccioli přichází v pravý čas

    I když se dosavadní estetika italského návrháře od současné podoby Balenciaga značně liší, neznamená to předem daný neúspěch. Naopak, mohlo by se jednat o perfektní novou kapitolu pro značku, která už dlouhá léta zůstává v hranicích oversized krejčoviny, tmavých barev a streetwear obuvi. Poslední roky navíc zaznamenaly jisté změny, mezi které patří například navrácení haute couture.

    @sobrelafashion_tiktok The rumor of Pierpaolo at BALENCIAGA is crazy….? #sobrelafashion #fashionnews #fashionblog #pierpaolopiccioli #alessandromichele #demna #gucci #balenciaga #valentino ♬ Ev3ry0ne i5 always c0nnect3d – :/\

    Návrhář Pierpaolo Piccioli tak možná na trůn Balenciaga usedne v pravý čas. Zároveň svým nástupem završí propletený trojúhelník definující také změny kreativního vedení u Gucci a Valentino. Původní šéfové značek si totiž v podstatě jen vyměnili svá místa. Nezbývá než počkat na jejich debuty, které doplní také premiéry dalších módních domů, jako je Dior, Loewe, Versace nebo Chanel.

    Zdroje: WWD, THe Fashion Network, Kering, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Soukromí je pasé. Letošní léto diktuje transparentní kabelky

    Průhledné materiály drží své místo na žebříčku módních trendů již několik sezón. Letos v létě se navrátily například i v podobě dávno zapomenutých plastových jelly sandals. Zdá se ovšem, že tím jejich sláva nekončí. Na obzoru je nová obsese letošního léta. Do popředí se derou průhledné kabelky, a to hned v několika rozdílných stylech.

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―