Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.
Úspěšná značka JW Anderson z dílny Jonathana Anderson nedávno odhalila novou tvář. Designér o jejím redesignu rozhodl letos začátkem léta, tedy ve stejnou dobu, kdy nastoupil do pozice jediného kreativního ředitele módního domu Dior. Tedy role, kterou v historii legendární francouzské značky zastával pouze samotný Christian Dior. Návrhář tehdy rovněž oznámil, že jeho společnost ukončí runway shows.
Jeho plánem bylo vytvořit pomalejší brand, více zaměřený na lifestyle. Mnozí mohli směřování JW Anderson vnímat jako konec významné módní éry. Nová podoba značky však nyní dokazuje, že se rozvinula do ještě exkluzivnější podoby. „Ještě nikdy se nám v historii společnosti takhle moc nedařilo,“ prohlásil dle serveru WWD Anderson. Součástí re-brandu byla renovace obchodů i nová webová stránka.





Zdroj: JW Anderson
Nový interiér londýnské pobočky v distriktu Soho pak odkazuje na takzvaný Shaker Movement, tedy náboženské hnutí z 18. století ze Spojených států amerických, založené na komunálním bydlení. Reflektuje ho také design nábytku kolekce Resort 2016. Jonathan Anderson totiž upozadil módu a postavil ji vedle jedinečných řemeslných produktů, jako je nábytek, keramika nebo různorodé interiérové dekorace.
Runway přehlídky nahradí nové pobočky. Odhalí různé stránky JW Anderson
Úspěšný designér je proslulý svou vášní pro jedinečné kousky a tradiční řemeslo. Také proto při svém vedení značky Loewe založil Loewe Foundation Craft Prize, tedy soutěž uctívající řemeslné kořeny společnosti. V minulosti navíc pracoval s řadou umělců, sochařů nebo animátorů. Příkladem exkluzivních produktů z dílny JW Anderson je keramický set, který značka vytvořila spolu se společností Wedgwood.
V nabídce JW Anderson naleznete ale také hrnečky inspirované řeckým designem z 5. století či řetízky na sluneční brýle vyrobené z dávných řeckých a římských korálků, jež designér sám zakoupil na aukci. Tradiční runway přehlídky mají pak dle návrháře nahradit nové pobočky v New Yorku, Londýně a Paříži. Každý z nich bude trochu odlišný, čímž nabídne odlišnou stránku čím dál více populární značky.
Zdroje: Fashion Network, WWD, Fashion United, Instagram, YouTube