Další ze světových týdnů módy sklízí úspěch. Na scénu v úterý nastoupil Milánský týden módy, který předvedl očekávané návrhy z dílny Gucci, Prada či Diesel. Nadále ale pokračuje v plné síle, a to pomocí přehlídek od módních domů, jako je Moschino nebo Etro. Emporio Armani pak odhalil poslední kolekci Giorgia Armani, jenž zemřel začátkem září.
Když je nic všechno. Moschino opět staví na ironii i absurditě
Kreativní ředitel módního domu Moschino, Adrian Appiolaza, opět představil kolekci, kterou nestačí vidět pouze jednou. Řada s názvem Niente, v překladu Nic, si dle tradice italské značky pohrává s absurdními a ironickými prvky. Designér tentokrát ve svých návrzích pro nadcházející jaro a léto zkoumá myšlenku toho, jak lze vytvořit něco nového z ničeho, nebo téměř ničeho.
„Chtěli jsme vytvořit ideu vzácnosti, která však pochází z něčeho chudého,“ popsal dle WWD návrhář. Na mole proto nechyběly patchwork kousky nebo trenčkoty z deadstock materiálů. Hravost evokovaly klasické trompe-l’œil efekty nebo tradiční novinový potisk. Ironií však nejvíce nasákly doplňky, zejména kabelky v podobě železné pánvičky, plážového kyblíku, novin, či dokonce cihly.







Zdroj: Reuters
Etro pochodoval do rytmu La Niña. Značka nechala vyznít maximalismus
Návrhář Marco de Vincenzo při tvorbě své nejnovější kolekce nezůstal pouze u módy. Své návrhy propojil s hudbou, a to v podobě živého vystoupení od neapolské zpěvačky La Niña, jež ráda propojuje svůj dialekt s elektronickými zvuky a vícehlasými harmoniemi. Intenzitu hudebního doprovodu tak odrážela i samotná řada plná maximalistických kombinací výrazných vzorů a barev.





Zdroj: Reuters
Emporio Armani odhalil poslední řadu Giorgia Armani. Čerpala z cestování
O něco méně živá atmosféra pak obklopovala přehlídku módního domu Emporio Armani. Jednalo se totiž o poslední kolekci z dílny jeho zakladatele, návrháře Giorgia Armani. Designér zemřel ve věku 91 let začátkem září. Svou řadu pak věnoval tomu, co tolik miloval, tedy cestování. Zachytit chtěl ono období, kdy se cestovatelé navrátí domů po dovolené a pomalu si zvykají na svůj starý režim.







Zdroj: Reuters
V kolekci proto nechyběly prvky ze všech koutů světa, od harémových kalhot přes bandeau topy až po kimonem inspirovaná saka. Řada pak pomocí chytře zvolené palety barev postupně gradovala. Přelévala se totiž od prvotních neutrálních tónů béžové a pískové až k výrazným tónům modré, zelené, růžové a fialové. Giorgio Armani zkrátka věděl, jak i po desítkách let praxe zaujmout.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube