Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.
Jemný vánek francouzského venkova, slunce zahánějící i ten nejmenší stín a chladivý pocit právě otevřených bublinek. Přesně to zachycuje nejnovější spolupráce módního domu Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot. Značky spojily síly, aby vzdaly hold nejen svému dědictví, ale rovněž společným zdrojům inspirace, především pak trvající úctě k silným ženám.
Výsledkem čerstvého partnerství je limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage. Název šampaňského odkazuje na bývalou šéfku značky Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin, známou také jako Madame Clicquot. Ta totiž jako jedna z prvních moderních podnikatelek proměnila firmu, založenou již v roce 1772, na počátku 19. století v jeden z nejúspěšnějších luxusních podniků historie.





Zdroj: Veuve Clicquot
Veuve Clicquot na její stopu nezapomíná ani dnes a neustále ji považuje za důležitý zdroj inspirace. Úctu k ženám pak sdílí také návrhář Simon Porte Jacquemus. Designér totiž při své tvorbě vychází ze vzpomínek na svou matku Valérii Jacquemus. Tím ale společné prvky značek nekončí, obě sdílí také obsesi se žlutou barvou, symbolizující radost i francouzský venkov nasycený sluncem.
Jacquemus a Veuve Clicquot hrají na stejnou notu. Prioritizují tradici a exkluzivitu
Zmíněné charakteristiky obou luxusních společností reflektuje rovněž design limitované edice šampaňského. Lahev je zabalená do bílého lnu odkazujícího na textil děděný po generace, jenž je „pečlivě vyprán, usušený na slunci a provoněný mýdlem z Marseille“. Zároveň se jedná o referenci na starou italskou metodu chlazení alkoholu. Obal zdobí ručně psané elementy z pera Jacquemus.
Design „je výsledek jednoduchých materiálů, významných gest a příběhů silných žen,“ vysvětlil návrhář. Kromě obalu lahve navrhl chladicí set, na jehož designu se podílela rovněž francouzská kovářka Camille Gras. Jeho výroba ovšem trvá 40 hodin, dostupných je proto jen 50 exkluzivních kusů. Výsledkem spolupráce jsou tedy produkty reflektující kořeny značek, ale rovněž jejich vizi lepších zítřků.
Zdroje: WWD, Haute Living, Wonderland Magazine, Instagram, YouTube