Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    Veřejnost touží po intenzivním zážitku, který propojuje estetiku s historií a současností. V době zahlcené vizuálními obrazy se lidé vracejí do muzeí, aby prožili něco hmatatelného a nezapomenutelného. Módní výstavy se tak stávají cestou k pochopení, proč se móda nerovná trendu a proč představuje záznam kulturní paměti, jenž lze vnímat všemi smysly.

    Móda napříč metropolemi. Módní výstavy nabízí Paříž, Londýn i Osaka

    Louvre představil projekt Louvre Couture, jenž propojuje couture a výtvarné umění. Mezi mramorovými reliéfy a obrazy starých mistrů se objevuje 65 modelů světových návrhářů, jejichž práce rezonuje se symbolikou minulých epoch. Dior, Balenciaga či Schiaparelli vstupují do dialogu s dávnými ikonami a ukazují, že oděv dokáže nést podobnou emocionální váhu jako slavné malby. Výstava je důkazem, že móda umí obohatit instituci s nejvyšším kulturním statusem a nabídnout novou formu interpretace dějin.

    Zdroj: Reuters

    Victoria & Albert Museum zase zahajuje rozsáhlou proměnu své módní sekce a vytváří prostor, který nese název The Burberry Gallery. Projekt se zaměřuje na britské řemeslo, design a kreativitu, které po desetiletí formovaly estetiku celého světa. Burberry představuje vlastní dědictví v dialogu s dalšími ikonickými tvůrci a nabízí cestu napříč dekádami. Galerie potvrzuje, že značky mají zájem o dlouhodobé kulturní ukotvení.

    Zdroj: V&M Museum

    Naproti tomu v japonské Osace probíhá rozsáhlá retrospektiva Visionary Journeys, jež odhaluje příběh značky Louis Vuitton, a to prostřednictvím monumentálních instalací a více než tisícovky exponátů. Návštěvníci vstupují do hal s obřími monogramovými sloupy, prochází kolem kopule z ikonických kufrů a zažívají setkání s jedinečnými artefakty. Výstava mísí japonskou tradici s francouzským savoir-faire a přináší zážitek, který je spíše cestou do imaginativního světa než jen pouhým pohledem na vitríny.

    Zlatý věk výstav. Co současný fenomén znamená?

    Momentální vlna módních výstav představuje kulturní fenomén, který proměňuje způsob, jakým vnímáme luxusní značky. Každá expozice funguje jako vyjádření identity a dědictví, ale zároveň oslovuje publikum, které hledá hlubší zážitek, než je pouhé sledování přehlídek. Módní domy ukazují schopnost vyprávět příběh prostřednictvím prostoru, světla a instalací, a tím překračují hranice mezi uměním, designem a životním stylem. 

    Zdroj: Louis Vuitton

    Investice do výstav mají pro módní domy zásadní význam. Umožňují jim budovat kulturní kapitál, který se nedá vyčíslit jen v prodejních číslech a posilují status mezi institucemi, jež definují kulturní mapu světa. Móda se prezentuje jako médium, jenž nese estetickou, historickou i společenskou hodnotu. V momentě, kdy se lidé zastavují před vitrínou a obdivují šaty stejně jako slavné malby, se rodí nový dialog mezi luxusem a kulturou.

    Zdroje: Dazed, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    - Reklama -

    Veřejnost touží po intenzivním zážitku, který propojuje estetiku s historií a současností. V době zahlcené vizuálními obrazy se lidé vracejí do muzeí, aby prožili něco hmatatelného a nezapomenutelného. Módní výstavy se tak stávají cestou k pochopení, proč se móda nerovná trendu a proč představuje záznam kulturní paměti, jenž lze vnímat všemi smysly.

    Móda napříč metropolemi. Módní výstavy nabízí Paříž, Londýn i Osaka

    Louvre představil projekt Louvre Couture, jenž propojuje couture a výtvarné umění. Mezi mramorovými reliéfy a obrazy starých mistrů se objevuje 65 modelů světových návrhářů, jejichž práce rezonuje se symbolikou minulých epoch. Dior, Balenciaga či Schiaparelli vstupují do dialogu s dávnými ikonami a ukazují, že oděv dokáže nést podobnou emocionální váhu jako slavné malby. Výstava je důkazem, že móda umí obohatit instituci s nejvyšším kulturním statusem a nabídnout novou formu interpretace dějin.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Victoria & Albert Museum zase zahajuje rozsáhlou proměnu své módní sekce a vytváří prostor, který nese název The Burberry Gallery. Projekt se zaměřuje na britské řemeslo, design a kreativitu, které po desetiletí formovaly estetiku celého světa. Burberry představuje vlastní dědictví v dialogu s dalšími ikonickými tvůrci a nabízí cestu napříč dekádami. Galerie potvrzuje, že značky mají zájem o dlouhodobé kulturní ukotvení.

    Zdroj: V&M Museum

    Naproti tomu v japonské Osace probíhá rozsáhlá retrospektiva Visionary Journeys, jež odhaluje příběh značky Louis Vuitton, a to prostřednictvím monumentálních instalací a více než tisícovky exponátů. Návštěvníci vstupují do hal s obřími monogramovými sloupy, prochází kolem kopule z ikonických kufrů a zažívají setkání s jedinečnými artefakty. Výstava mísí japonskou tradici s francouzským savoir-faire a přináší zážitek, který je spíše cestou do imaginativního světa než jen pouhým pohledem na vitríny.

    Zlatý věk výstav. Co současný fenomén znamená?

    Momentální vlna módních výstav představuje kulturní fenomén, který proměňuje způsob, jakým vnímáme luxusní značky. Každá expozice funguje jako vyjádření identity a dědictví, ale zároveň oslovuje publikum, které hledá hlubší zážitek, než je pouhé sledování přehlídek. Módní domy ukazují schopnost vyprávět příběh prostřednictvím prostoru, světla a instalací, a tím překračují hranice mezi uměním, designem a životním stylem. 

    Zdroj: Louis Vuitton

    Investice do výstav mají pro módní domy zásadní význam. Umožňují jim budovat kulturní kapitál, který se nedá vyčíslit jen v prodejních číslech a posilují status mezi institucemi, jež definují kulturní mapu světa. Móda se prezentuje jako médium, jenž nese estetickou, historickou i společenskou hodnotu. V momentě, kdy se lidé zastavují před vitrínou a obdivují šaty stejně jako slavné malby, se rodí nový dialog mezi luxusem a kulturou.

    Zdroje: Dazed, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Nazí jen na první pohled. Transparentní modely míří z mola rovnou do ulic

    Transparentní oblečení letos kraluje nejen letním večírkům. Jeho hvězda by měla zářit i během rychle se blížícího podzimu a zimy. Průsvitná látka totiž dávno není jen výstřelkem přehlídkových mol, pomalu se integruje také do běžných životů. A to nejspíše proto, že každodenním outfitům dodává lehkost, smyslnost a hravý kontrast.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―