Více

    ― Reklama ―

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Předchůdci loafers jsou mokasíny, které začaly zažívat boom v 19. století, kdy angličtí cestovatelé v Norsku objevili tradiční kožené slip-on boty „tesers“. Loafers dal základ norský švec Nils Gregoriusson Tveranger ve 30. letech 20. století. Inspiraci čerpal v Severní Americe od původních obyvatel, kterou po návratu do Norska spojil s tamní tradicí. Tak vzniklo označení pro „loafer„, tedy slip-on boty bez tkaniček a přezek, s nízkým podpatkem z kůže nebo semiše.

    Zdroj: Santoni

    V 50. a 60. letech se loafers staly symbolem Ivy League stylu a oblíbenou obuví amerických vysokoškoláků. Z tohoto období pochází i pojem „penny loafer“. Studenti si do charakteristického výřezu na nártu vkládali minci, aby ji měli po ruce. Do světa evropské módy uvedli loafers italští návrháři, kteří odmítli tradiční hnědou a přišli s černou kůží, zlatou přezkou a dalšími luxusními detaily.

    Loafers se stanou klíčovým kouskem také na jaře 2026. Čekají nás nové barvy i materiály

    Trh s volnočasovou obuví se v posledních letech rozšířil daleko za hranice tenisek. Největší inovace vznikají v současnosti právě v kategorii loafers, jejich konstrukce je stále flexibilnější a návrháři začínají využívat i jiné materiály než tradiční kůži. Moderní loafers najdete například u luxusních značek Ferragamo, Magnanni, Santoni nebo Tod’s.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Do svých pánských jarních kolekcí na příští rok zařadili loafers například módní domy Dior nebo Louis Vuitton. Nejoblíbenějšími se zdají momentálně být takzvané „venetian loafers“, tedy hladké loafers bez ozdob, které působí univerzálně a dají se nosit jak k ležérním, tak k o něco více formálním outfitům.

    Trendem jsou také „driving loafers“, modely inspirované obuví řidičů sportovních aut. Mají měkkou konstrukci a často tenčí podrážku, díky čemuž působí ležérně. Právě díky nim se do této kategorie pánské obuvi dostává ještě více pohodlí a možnost experimentovat s barvou či materiálem, aniž by boty ztratily styl.

    Zdroj: Dior

    Loafers tak budeme nejspíše hlavně na mužích hojně vídat i na jaře 2026, a to v rozmanitých barvách a materiálových provedeních. Vedle černé a hnědé se čím dál častěji objevují tlumené pastelové barvy, jež dříve u formálnější obuvi nebyly běžné. Nejde o divoký sneakers přístup k barvě či tvarům, spíše o jemnou hru, která dělá z loafers univerzální volnočasový kousek i chic společenskou obuv.

    @hesselhersmiss Never not in loafers #bf #loafers #fashion #fyp ♬ Her – The American Dawn

    Zdroje: WWD, Penelope Chilvers, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Tod's

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    - Reklama -

    Předchůdci loafers jsou mokasíny, které začaly zažívat boom v 19. století, kdy angličtí cestovatelé v Norsku objevili tradiční kožené slip-on boty „tesers“. Loafers dal základ norský švec Nils Gregoriusson Tveranger ve 30. letech 20. století. Inspiraci čerpal v Severní Americe od původních obyvatel, kterou po návratu do Norska spojil s tamní tradicí. Tak vzniklo označení pro „loafer„, tedy slip-on boty bez tkaniček a přezek, s nízkým podpatkem z kůže nebo semiše.

    Zdroj: Santoni

    V 50. a 60. letech se loafers staly symbolem Ivy League stylu a oblíbenou obuví amerických vysokoškoláků. Z tohoto období pochází i pojem „penny loafer“. Studenti si do charakteristického výřezu na nártu vkládali minci, aby ji měli po ruce. Do světa evropské módy uvedli loafers italští návrháři, kteří odmítli tradiční hnědou a přišli s černou kůží, zlatou přezkou a dalšími luxusními detaily.

    - Reklama -

    Loafers se stanou klíčovým kouskem také na jaře 2026. Čekají nás nové barvy i materiály

    Trh s volnočasovou obuví se v posledních letech rozšířil daleko za hranice tenisek. Největší inovace vznikají v současnosti právě v kategorii loafers, jejich konstrukce je stále flexibilnější a návrháři začínají využívat i jiné materiály než tradiční kůži. Moderní loafers najdete například u luxusních značek Ferragamo, Magnanni, Santoni nebo Tod’s.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Do svých pánských jarních kolekcí na příští rok zařadili loafers například módní domy Dior nebo Louis Vuitton. Nejoblíbenějšími se zdají momentálně být takzvané „venetian loafers“, tedy hladké loafers bez ozdob, které působí univerzálně a dají se nosit jak k ležérním, tak k o něco více formálním outfitům.

    Trendem jsou také „driving loafers“, modely inspirované obuví řidičů sportovních aut. Mají měkkou konstrukci a často tenčí podrážku, díky čemuž působí ležérně. Právě díky nim se do této kategorie pánské obuvi dostává ještě více pohodlí a možnost experimentovat s barvou či materiálem, aniž by boty ztratily styl.

    Zdroj: Dior

    Loafers tak budeme nejspíše hlavně na mužích hojně vídat i na jaře 2026, a to v rozmanitých barvách a materiálových provedeních. Vedle černé a hnědé se čím dál častěji objevují tlumené pastelové barvy, jež dříve u formálnější obuvi nebyly běžné. Nejde o divoký sneakers přístup k barvě či tvarům, spíše o jemnou hru, která dělá z loafers univerzální volnočasový kousek i chic společenskou obuv.

    @hesselhersmiss Never not in loafers #bf #loafers #fashion #fyp ♬ Her – The American Dawn

    Zdroje: WWD, Penelope Chilvers, TikTok

    ― Reklama ―

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―