Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Divoká karta Pařížského týdne módy. Debutovou show jí otevřela Naomi Campbell

    Britská návrhářka Torishéju Dumi s nigerijsko-brazilskými kořeny se učila od těch nejlepších. Kromě magisterského titulu na prestižní univerzitě Central Saint Martins a bakalářského titulu na London College of Fashion totiž absolvovala stáž u módního domu Céline, a to pod vedením talentované designérky Phoebe Philo. Vyzkoušela si také praxi u prestižní značky Ann Demeulemeester.

    Zdroj: LVMH Prize

    Začátky její vlastní značky byly skromné, ale triumfální. Díky pomoci uznávané módní redaktorky Gabrielly Karefa-Johnson odhalila svůj velký debut rovnou na proslulém Pařížském fashion weeku. Show s názvem Fire on the Mountain v pětihvězdičkovém hotelu Shangri-La zahájila legendární supermodelka Naomi Campbell. Závěrečný look pak vynesla modelka Paloma Elsesser.

    Zdroj: LVMH Prize

    Dumi tak má na kontě sice pouze dvě přehlídky, ale za poměrně krátkou dobu se jí podařilo jasně definovat identitu svého brandu. „Na její práci mě zaujalo, že vytvářela poměrně esoterický, inteligentní a abstraktní design,“ prozradila redaktorka Karefa-Johnson časopisu W Magazine. Návrhářka čerpá inspiraci z duchovna a katolické víry. Fascinují ji proto zejména kněžská roucha.

    Finalistka LVMH Prize a módní návrhářka celebrit. Torishéju Dumi nelze přehlédnout

    Neodmyslitelnou součástí tvorby Torishéju Dumi je také udržitelnost. Vzhledem ke špatným finančním podmínkám, s nimiž se začínající značky obvykle potýkají, je však používání deadstock materiálů pro Dumi v podstatě z nouze ctnost. Silného potenciálu značky si ovšem všímá rovněž módní průmysl, letos se totiž probojovala do finále prestižní soutěže LVMH Prize.

    Její kreace zaujaly také slavné Metropolitní muzeum v New Yorku. Sedm originálních kousků z její speciální kolekce Mami Wata, vydané v roce 2023, bylo zařazeno do jeho stálé sbírky. Dva designy se dokonce staly součástí loňské módní výstavy, spojené s ikonickým Met Gala, s názvem Sleeping Beauties: Reawakening Fashion.

    Nejlepší způsob, jak zviditelnit oděvní značku, je dostat ji na červený koberec. Dumi se této příležitosti několikrát úspěšně chopila. V rámci press tour k filmu Duna: Část druhá ji oslovil stylista Law Roach, aby navrhla šaty pro herečku Zendayu. Výsledek jsme mohli vidět na premiéře v Mexico City. Zendaya vynesla dystopickou róbu inspirovanou lookem číslo 7 z kolekce Torishéju jaro/léto 2024.

    Torishéju se blýskla i na největší módní události roku, Met Gala. Její look vynesla během galavečera věnovaného výstavě Superfine: Tailoring Black Style modelka Kendall Jenner. Šedá róba sestávající ze saka v peplum stylu a maxi sukně s krátkou vlečkou vzdala hold afroamerickému kulturnímu hnutí, známému jako Harlemská renesance a jeho významné představitelce, zpěvačce Gladys Bentley.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: W Magazine, BBC, Dazed, Marie Claire, 10 Magazine, LVMH Prize, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    ― Reklama ―

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Divoká karta Pařížského týdne módy. Debutovou show jí otevřela Naomi Campbell

    Britská návrhářka Torishéju Dumi s nigerijsko-brazilskými kořeny se učila od těch nejlepších. Kromě magisterského titulu na prestižní univerzitě Central Saint Martins a bakalářského titulu na London College of Fashion totiž absolvovala stáž u módního domu Céline, a to pod vedením talentované designérky Phoebe Philo. Vyzkoušela si také praxi u prestižní značky Ann Demeulemeester.

    Zdroj: LVMH Prize

    Začátky její vlastní značky byly skromné, ale triumfální. Díky pomoci uznávané módní redaktorky Gabrielly Karefa-Johnson odhalila svůj velký debut rovnou na proslulém Pařížském fashion weeku. Show s názvem Fire on the Mountain v pětihvězdičkovém hotelu Shangri-La zahájila legendární supermodelka Naomi Campbell. Závěrečný look pak vynesla modelka Paloma Elsesser.

    Zdroj: LVMH Prize

    Dumi tak má na kontě sice pouze dvě přehlídky, ale za poměrně krátkou dobu se jí podařilo jasně definovat identitu svého brandu. „Na její práci mě zaujalo, že vytvářela poměrně esoterický, inteligentní a abstraktní design,“ prozradila redaktorka Karefa-Johnson časopisu W Magazine. Návrhářka čerpá inspiraci z duchovna a katolické víry. Fascinují ji proto zejména kněžská roucha.

    Finalistka LVMH Prize a módní návrhářka celebrit. Torishéju Dumi nelze přehlédnout

    Neodmyslitelnou součástí tvorby Torishéju Dumi je také udržitelnost. Vzhledem ke špatným finančním podmínkám, s nimiž se začínající značky obvykle potýkají, je však používání deadstock materiálů pro Dumi v podstatě z nouze ctnost. Silného potenciálu značky si ovšem všímá rovněž módní průmysl, letos se totiž probojovala do finále prestižní soutěže LVMH Prize.

    Její kreace zaujaly také slavné Metropolitní muzeum v New Yorku. Sedm originálních kousků z její speciální kolekce Mami Wata, vydané v roce 2023, bylo zařazeno do jeho stálé sbírky. Dva designy se dokonce staly součástí loňské módní výstavy, spojené s ikonickým Met Gala, s názvem Sleeping Beauties: Reawakening Fashion.

    Nejlepší způsob, jak zviditelnit oděvní značku, je dostat ji na červený koberec. Dumi se této příležitosti několikrát úspěšně chopila. V rámci press tour k filmu Duna: Část druhá ji oslovil stylista Law Roach, aby navrhla šaty pro herečku Zendayu. Výsledek jsme mohli vidět na premiéře v Mexico City. Zendaya vynesla dystopickou róbu inspirovanou lookem číslo 7 z kolekce Torishéju jaro/léto 2024.

    Torishéju se blýskla i na největší módní události roku, Met Gala. Její look vynesla během galavečera věnovaného výstavě Superfine: Tailoring Black Style modelka Kendall Jenner. Šedá róba sestávající ze saka v peplum stylu a maxi sukně s krátkou vlečkou vzdala hold afroamerickému kulturnímu hnutí, známému jako Harlemská renesance a jeho významné představitelce, zpěvačce Gladys Bentley.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: W Magazine, BBC, Dazed, Marie Claire, 10 Magazine, LVMH Prize, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―