Kdysi to byl vizuální chaos. Značka Desigual stála na rohu ulice módy a křičela všechno najednou. Barevné potisky, hippie výšivky, asijské mandaly nebo nápisy všude a ke všemu. Všichni jsme ji slyšeli. Někteří z nás ji dokonce nosili. Ale dnes? Dnes známý brand přišel, odložil megafon a začal šeptat přesně tak, jak to má generace Z ráda.
Desigual, značka, která byla desetiletí synonymem pro psychedelické looky, začíná novou kapitolu. Neohlášeně, tiše, ale stylově. Média zatím mlčí, sociální sítě ale mají jasno. A ten, kdo sleduje trendy, to pozná hned. Vizuální jazyk se uklidnil. Videa vypadají jako náhodný street style. Žádná umělá dokonalost, ale mood. Příběh. Emoce. „Fitcheck“, který není ani moc „fitcheck“, spíše jen záběr, který sledujícím něco říká, a přitom vlastně neříká vůbec nic. A to je přesně ono.
Co si pod proměnou představit? Pohovka na ulici jako statement video spotů
Moderní produktový marketing v módě vypadá asi takto. Slečna doslova přeskakuje pohovku, která se na ulici objevila jen tak. Záběr je dlouhý, skoro nic se v podstatě neděje. Ale všechno to působí jako fragment ze života někoho, kdo právě dobývá svět a má na sobě Desigual. Není to reklama, ale neskutečně přitažlivý moment. A hlavně, nikdo vám neříká, co si o tom máte myslet.
Marketingový posun není náhoda. Generace Z má totiž v současnosti největší nákupní potenciál a faleš dokáže „vyčmuchat“ na kilometry daleko. Přesně proto nyní Desigual neprodává produkty, ale vibe. Je to stejné jako u značky Jacquemus. U ní také neuvidíte billboard s produktem v dokonale uhlazeném prostoru. Místo toho muž v krátkém videu žehlí košili na paddleboardu a působí, jako by ho natočila přítelkyně na iPhone. Realita stylizovaná k dokonalosti.
Design si zachovává své DNA. Desigual však mění celkové vnímání
Desigual nezapomíná, kdo je. V kolekcích pořád najdete barvy, vzory a odvážnost. Jen už se nejedná o vizuální výbuch barev. Je to sebevědomý úsměv toho, kdo ví, že není třeba vše ukázat naráz. Co z toho plyne? Značky, které chtějí přežít, se musí naučit mluvit jazykem „cílovky“. Desigual konečně přepnul z Caps Locku na „storytime“. Je to chytrý tah. Pokud chcete, aby vás generace Z milovala, nesmíte na ni mluvit. Musíte jí dát pocit, že vás našla sama.



Zdroj: Desigual
A značka Desigual se jí teď nechává najít. V botách, které přeskočí gauč, ve stojanu, co se valí ulicí. To jsou ty drobnosti tvořící virální kulturu současnosti. Už ne křik, ale šepot s dobrou estetikou. A takhle se to dělá. Takže i když módní dům Desigual není naším oblíbeným brandem, dáváme mu velkou pochvalu za tak perfektní posun v oblasti marketingu a schopnosti adaptovat se. Další krok, který oceňujeme, je například nedávná spolupráce s módním domem Christian Lacroix.


Zdroj: Desigual
Zdroje: Instagram