FUP_Pozadi_black
Více
    Více

      ― Reklama ―

      Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

      Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

      Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

      Zdroj: Momu

      Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

      Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

      Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

      Zdroj: Momu

      Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

      Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

      ― Reklama ―

      Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

      ― Reklama ―

      ― Reklama ―

      ― Reklama ―

      Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

      - Reklama -

      Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

      Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

      Zdroj: Momu

      - Reklama -

      Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

      Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

      Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

      Zdroj: Momu

      Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

      Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

      ― Reklama ―

      Zlín jako kolébka mladé české módy. Areál Svit přivítal 13. ročník Fashion Event Dotek

      Areál Baťových závodů ve Zlíně, známý také jako Svit, ožil 22. března díky módním přehlídkám. Industriální prostory přivítaly návštěvníky 13. ročníku Fashion Event Dotek. Tématem charitativní akce pod vedením studentů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati byl Prolog. Za večer se podařilo vybrat rekordní částku ve výši přes 161 tisíc korun, a to pro organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.

      Móda v kostce: Adidas spojil síly s Bad Bunny a Breitling naverboval Austina Butler

      Kromě módního domu Calvin Klein oznámil partnerství se zpěvákem Bad Bunny i Adidas. Společně vytvořili trendy boty Ballerina. Značka hodinek Breitling pro změnu spolupracuje s hercem Austinem Butler. Dior míří se svou výstavou do Jižní Koreji a Jacquemus láká spolu s Neiman Marcus na bowlingovou dráhu. Chanel zase odhalil nový parfém Eau Splendide.

      Nastavte jaru nohy. Průhledné sukně dominují blížící se sezóně

      Některé trendy na módní scéně sotva stihnou zazářit, jiné jí vévodí hned několik sezón. Mezi druhý typ populárních kousků patří také průhledné sukně. Světové módní domy jejich dominanci předpověděly již v kolekcích pro uplynulý podzim. Zdá se ovšem, že se v popředí udrží rovněž letos na jaře. Nebojte se proto v odvážném kousku ukázat nohy.

      Inspirace pro letní nedočkavce. Zabodují béžové plavky či korálkové vzory

      Ačkoliv teprve oslavujeme blížící se jaro, následující roční období tady bude rychlostí blesku. Pokud chcete být královnou bazénů a wellness, inspirujte se u módních značek a jejich trendů. Ani plavky se totiž nevyhnuly predikcím, letos se tak můžeme těšit na více než zajímavé kousky. Nouze nebude o divoké potisky, ani jednoduchý minimalismus.

      Je Demna Gvasalia pro Gucci tím pravým ořechovým? Reakce jsou rozporuplné

      Módní svět zaznamenal významnou změnu. Demna Gvasalia, známý zkráceně jako Demna, byl jmenován novým kreativním ředitelem Gucci. Krok vyvolal rozporuplné reakce mezi investory, módními odborníky i veřejností. Zatímco někteří očekávají revoluci, jiní se obávají, že Demnův kontroverzní přístup naruší ikonickou identitu značky. 

      Móda v kostce: Bad Bunny oblékl Calvin Klein a Jacquemus vyráží do oblak

      I když návrhářka Donatella Versace opustila dosavadní pozici kreativní ředitelky Versace, rozhodně se nenudí. Stala se totiž předsedkyní poroty 2025 International Woolmark Prize. Calvin Klein pro změnu odhalil svého nejnovějšího ambasadora, hudebníka Bad Bunny. Havaianas zase hodlá zastupovat Gigi Hadid a Jacquemus vzlétl do oblak s Air France.

      Naskočte do sedel. Jezdecký styl míří do šatníků, ke kovbojům má ale daleko

      Jezdecký styl není ve světě módy novinkou. Například loni byl na přehlídkových molech často reprezentován hlavně kovbojskými modely. Třásně i westernové boty, to vše ještě stále najdete na stojanech v obchodech. Trend se ale plíživě transformuje do konzervativnějšího a na oko bohatšího stylu. Začíná sezóna takzvaného equestrian chic stylu.

      Kolekce Coperni FW25 byla opět extra. Herní sešlost proměnila v módní hřiště

      Značka Coperni to opět dokázala. Když už si myslíte, že Sebastien Meyer a Arnaud Vaillant nemohou překvapit, přijdou s něčím, co nejen šokuje, ale doslova posune hranice módního průmyslu. Po loňské show v Disneylandu se vrhli do světa gamingu a odhalili přehlídku, odrážející sen každého fanouška videoher. LAN party se proměnila v módní hřiště.

      Gucci putuje do Šanghaje. Věnuje speciální výstavu kabelce Bamboo 1947

      Luxusní kabelka Bamboo 1947 patří mezi jedny z nejvíce ikonických produktů Gucci. Módní dům se ji proto rozhodl uctít další výstavou v Šanghaji. Výběr lokace vychází z čínského chápání bambusu jako symbolu ctnosti a vytrvalosti. Italská značka kabelku v metropoli již jednou představila, a to před dvěma roky na exhibici Gucci Cosmos.

      Nová éra Jil Sander. Simone Bellotti nabídne svou svěží minimalistickou optiku

      Oděvní průmysl zažívá nebývalou dobu, kdy neuplyne ani týden bez obměny návrhářů v kreativním vedení značek. Změna se proto dotkla i Jil Sander, již opustilo manželské duo Meierových. Módní dům však neotálel a čerstvou krev jmenoval v relativně krátkém čase. Nový úsvit se nese ve znamení designéra Simona Bellotti, který by mohl nabídnout neotřelou minimalistickou perspektivu.

      Móda v kostce: Jacquemus poctil 15. výročí a Moncler opět zazářil v Grenoble

      Tiché dny po skončení sezóny týdnů módy narušila řada módních novinek. Jacquemus obnovil ikonické návrhy, aby tak poctil své 15. výročí. Jonathan Anderson dal sbohem Loewe poslední spoluprací a značka Monos navázala partnerství s Adrienem Brody. Moncler mezitím odhalil v Grenoble nejnovější kolekci a Mugler zvažuje nové vedení.

      Duran Lantink přebírá módní scénu. Je žhavým kandidátem u Jean Paul Gaultier

      Na obzoru je další změna ve vedení světových značek. Módní dům Jean Paul Gaultier už od roku 2020 operuje bez kreativního ředitele. Nyní se však spekuluje o tom, že by konečně mohl vybrat svého nástupce. Horkým kandidátem je především designér Duran Lantink. Pyšní se totiž podobně avantgardním a hravým stylem jako zakladatel společnosti.

      Značka Coperni posouvá hranice. Představila Tamagotchi kabelku a Meta smart brýle

      Módní dům Coperni vyniká svým inovativním a technocentrickým přístupem k módě. Jinak tomu nebylo ani na jeho nedávné přehlídce pro letošní podzim a zimu, zasazené do prostředí zinscenované LAN párty. Značka navázala spolupráci se společnostmi Meta, Ray-Ban nebo Bandai. Na molu tak zazářily unikátní smart brýle i kabelka Tamagotchi.

      Seán McGirr pokračuje v tajemné linii. Alexander McQueen FW25 je ódou na viktoriánskou eleganci

      Značka Alexander McQueen představila na Pařížském týdnu módy pod vedením nového kreativního ředitele Seána McGirr svou kolekci pro podzim a zimu 2025. Návrhář, již ve své třetí sezóně u tohoto módního domu, čerpal inspiraci z viktoriánského období a dandysmu, čímž vytvořil kolekci, která spojuje historické prvky s moderní estetikou.

      Stylový čaj o páté. Překvapte dokonalým rituálem s luxusní výbavou

      Čaj o páté je perfektní příležitostí, jak sezvat své přátele a probrat všechny poslední novinky. Kavárny jsou pro tuto událost skvělým místem, ovšem dýchánek v pohodlí domova je zase úplně jiný zážitek. Vyzbrojte se na takové chvíle svojí osobní čajovou sadou a oslňte své blízké luxusní výbavou, kterou vám budou tiše závidět.

      ― Reklama ―

      ― Reklama ―