Více

    Zatímco většina světových módních domů čelí nejisté budoucnosti a novým začátkům, Moschino pokračuje ve své vlastní cestě. Italská značka rok po nastoupení návrháře Adriana Appiolaza do kreativního vedení připomíná své místo na pomyslném vrcholu. Poslední přehlídka z Milánského týdne módy potvrdila, že byl designér správnou volbou.

    Transformace, změna, nestabilita. Všechny tyto pojmy definují současný stav módní scény. Není proto snadné zůstat v tomto kontextu stát pevně na zemi. Moschino je jen jeden z mála módních domů, kterému se to však přesto podařilo. Velký podíl na tom má také designér Adrian Appiolaza. Do kreativního vedení značky sice nastoupil teprve loni, svou pozici však úspěšně obhájil.

    Perfektně totiž chápe DNA značky, její jedinečné směřování, i potřeby zákazníků. V nejnovější kolekci, představené na uplynulém Milánském týdnu módy, opět prokázal svůj um. Opět totiž vytvořil kolekci, která definuje originální charakter slavného italského módního domu. Spojil v ní humor, překvapivé a hravé prvky, perfektní krejčovinu, ale také jakýsi společenský komentář a hlubší myšlenku.

    Zdroj: Moschino

    Moschino nejsou jen samé hrátky. Značka umí i promluvit do duše

    „Zakladatele Franco Moschino definoval chaos nápadů, poskládaných dohromady způsobem, který působil vesele a oslavně,“ popsal Appiolaza dle serveru WWD. „Je proto dobré se občas nedržet zpátky,“ dodal. Rovněž v kolekci pro nadcházející podzim a zimu proto nechyběla řada humorných prvků. Modelky se například po mole prošly s balíčkem italských sušenek či vínem místo kabelky.

    Další zase vynesly klobouky z části pohovek. Nechyběly ani vtipné brože, jež zastoupily jejich pouhé polaroidové fotografie. O něco vážnější notu však řadě dodal svetr s nápisem „luxus je relativní“. Designér tím odkazoval na fakt, že vysoce žádané se mohou stát jak umělecky šité róby, tak bílá trička s trefným nápisem. Zároveň však nezapomněl ani na ještě o něco serióznější vzkaz.

    Na konci přehlídky totiž na runwaye vkročily modelky s návrhy, jasně odkazujícími na čím dál naléhavější klimatickou krizi. Jedna z modelek v outfitu připomínajícím pytle na odpadky například nesla místo psaníčka glóbus. Tričko další z nich zase hlásalo SOS, hned pod obrázkem Země. Samotný Appiolaza pak při své pokloně vynesl mikinu jasně mluvící za vše, s nápisem „nemlčte“.

    Zdroje: WWD, Hypebae, AP News, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Moschino kráčí vlastním směrem. Adrian Appiolaza usedl na správný trůn

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zatímco většina světových módních domů čelí nejisté budoucnosti a novým začátkům, Moschino pokračuje ve své vlastní cestě. Italská značka rok po nastoupení návrháře Adriana Appiolaza do kreativního vedení připomíná své místo na pomyslném vrcholu. Poslední přehlídka z Milánského týdne módy potvrdila, že byl designér správnou volbou.

    - Reklama -

    Transformace, změna, nestabilita. Všechny tyto pojmy definují současný stav módní scény. Není proto snadné zůstat v tomto kontextu stát pevně na zemi. Moschino je jen jeden z mála módních domů, kterému se to však přesto podařilo. Velký podíl na tom má také designér Adrian Appiolaza. Do kreativního vedení značky sice nastoupil teprve loni, svou pozici však úspěšně obhájil.

    Perfektně totiž chápe DNA značky, její jedinečné směřování, i potřeby zákazníků. V nejnovější kolekci, představené na uplynulém Milánském týdnu módy, opět prokázal svůj um. Opět totiž vytvořil kolekci, která definuje originální charakter slavného italského módního domu. Spojil v ní humor, překvapivé a hravé prvky, perfektní krejčovinu, ale také jakýsi společenský komentář a hlubší myšlenku.

    Zdroj: Moschino

    - Reklama -

    Moschino nejsou jen samé hrátky. Značka umí i promluvit do duše

    „Zakladatele Franco Moschino definoval chaos nápadů, poskládaných dohromady způsobem, který působil vesele a oslavně,“ popsal Appiolaza dle serveru WWD. „Je proto dobré se občas nedržet zpátky,“ dodal. Rovněž v kolekci pro nadcházející podzim a zimu proto nechyběla řada humorných prvků. Modelky se například po mole prošly s balíčkem italských sušenek či vínem místo kabelky.

    Další zase vynesly klobouky z části pohovek. Nechyběly ani vtipné brože, jež zastoupily jejich pouhé polaroidové fotografie. O něco vážnější notu však řadě dodal svetr s nápisem „luxus je relativní“. Designér tím odkazoval na fakt, že vysoce žádané se mohou stát jak umělecky šité róby, tak bílá trička s trefným nápisem. Zároveň však nezapomněl ani na ještě o něco serióznější vzkaz.

    Na konci přehlídky totiž na runwaye vkročily modelky s návrhy, jasně odkazujícími na čím dál naléhavější klimatickou krizi. Jedna z modelek v outfitu připomínajícím pytle na odpadky například nesla místo psaníčka glóbus. Tričko další z nich zase hlásalo SOS, hned pod obrázkem Země. Samotný Appiolaza pak při své pokloně vynesl mikinu jasně mluvící za vše, s nápisem „nemlčte“.

    Zdroje: WWD, Hypebae, AP News, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Power dressing odemyká novou éru. Autoritu čerpá z jemnosti

    Dlouhá léta platilo, že když ženy chtěly dát najevo sílu, půjčovaly si mužské atributy. Minimalistická saka s výraznými rameny nebo bílé košile můžou posloužit jako příklad. Ostatně ani lodičky na jehlovém podpatku nepůsobí v podání vysoce postavených manažerek jako snaha o ženskost, ale spíš jako součást brnění. Letošní přehlídky ovšem zásadně mění hru a power dressing získává úplně nový náboj.

    Móda jako politický statement. Co znamenají trička Protect the Dolls?

    Sociální sítě v posledních týdnech zaplavila nepřehlédnutelná trička s nápisem Protect the Dolls. Pozornost na ně přitáhnuli Pedro Pascal a Tilda Swinton nebo popový zpěvák Troye Sivan. Virální úspěch však jejich autor, mladý návrhář Conner Ives, nečekal. Návrh, který vznikl jako jeho první politický statement, oblékl na defilé své nedávné show.

    Boho styl není jen pro „hippies“. Nebojte se propadnout staronové obsesi

    Boho styl. Synonymum svobody, nespoutanosti a romantiky se opět vrací na výsluní. Ale co když se nechceme oblékat jako moderní hippie od hlavy až k patě? Co když nás láká poetika, ale zároveň si zakládáme na čisté a střídmé estetice? Boho nemusí vždy znamenat maximalismus. Lze ho uchopit i jinak. Minimalisticky, sofistikovaně a nadčasově.

    Jak vypadal MBPFW podzim/zima 2025? Týden módy mluvil jazykem paměti i inovace

    Od nostalgie po dekonstrukci, od mladých hlasů po etablované vizionáře. Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pro podzim a zimu 2025 ukázala, že móda dnes není jen o vzhledu, ale také výpovědi. Designéři mluvili o minulosti a přítomnosti, těle jako médiu a oděvu jako formě dialogu. Na molech se proto střídaly poetické vzkazy, osobní příběhy, ale rovněž technická preciznost.

    Móda v kostce: Choupette oslavuje Hublot a Drake vydává parfém

    Konec týdne přináší hned několik módních novinek. Luxusní výrobce hodinek Hublot oslavuje kolekci Big Bang spolu s jednou z největších ikon, kočkou Karla Lagerfeld jménem Choupette. Gucci a Kate Spade zase lákají na letní kampaně a rapper Drake vydal svůj první parfém. Značky Prada a Miu Miu pak odhalily úspěšné výsledky za první čtvrtletí.

    Od vědkyně přes modelku po „it girl“. Jak Haley Kalil vyhrála TikTok

    Červené koberce se v posledních letech zaplňují celebritami, jež svou slávu získaly často podivným způsobem. Nemůžete si je vybavit z filmů, hudebních klipů, ani sportovních utkání. Jejich kořeny totiž pramení z TikToku. Vyhrát pozornost tamních uživatelů se podařilo i Haley Kalil, která se téměř přes noc stala z aspirující vědkyně modelkou a "it girl".

    Udělejte si radost nezvyklými doplňky. Den vám zlepší praktické klenoty

    Hédonista je označení pro člověka, považujícího za hlavní smysl života dosahování slasti. Nikoliv praktičnosti, ale čistého potěšení. Pokud vám hédonismus imponuje, prvním krokem k jeho dosažení jsou doplňky. Samy o sobě přináší do života špetku "něčeho navíc", v tomto případě dvojnásob. Nutně je totiž nepotřebujete, ale úsměv vykouzlit dovedou.

    Vyzrála generace Z na „brain rot“? Klíčem k úspěchu může být stará Nokia

    Už pár let roste mezi generací Z touha po odpojení se od digitálního světa. Zářící obrazovky, neustálý přísun informací a nikdy nekončící "reelska", to vše vyvolává v mladé generaci pocit takzvaného brain rot. Čím dál více jejích zástupců se proto obrací k jednoduchému řešení. Nablýskané modely iPhonů vyměňují za klasické tlačítkové telefony.

    Boris Král‘ uvedl novou kolekci. Odhalila temnou stránku vysněného luxusu

    Boris Kráľ uspořádal svou nejnovější módní přehlídku v prostředí, kde by Truman Capote možná napsal svůj další skandální román. Řada s názvem BORIS KRAL by KLENOTY AURUM (FW25) vznikla jako inspirace televizním dramatem The Feud: Truman Capote vs. The Swans, připomínajícím, že za leskem společenských ikon často čeká kopa vztahových tragédií.

    Chanel odhalil cruise kolekci u Lago di Como. Uctil v ní film a italské řemeslo

    Francouzský módní dům Chanel patří mezi první luxusní značky, které letos odhalily své cruise kolekce pro rok 2026. Dovolenkovou řadu představil v Itálii u Lago di Como. Destinací odkázal na téma samotné řady, tedy práci režiséra Luchina Visconti. Jeho bývalá vila totiž stála jen kousek od místa konání. Chanel tím poctil film i italské řemeslo.

    Je Coachella nový Super Bowl? Hudební festival se stává zlatou žílou marketingu

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    Návrhářka, která přepsala pravidla módy. Donatella Versace oslaví 70 let

    Módní scéna chystá party. Blíží se totiž narozeniny jedné z nejvlivnějších osobností v historii módy. Donatella Versace oslaví v pátek 2. května 70 let. Za svou úctyhodnou kariéru dokázala nejen přepsat pravidla módy, ale také učinit ze značky svého bratra celosvětový fenomén. Poprala se i s depresí a drogovou závislostí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―