Více

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vynesla znovu na povrch zdánlivě nevinný pojem Almond Mom. Jedná se o označení matek, které propadly přísné kultuře diet a „zdravého“ stravování. Ve skutečnosti se však jedná o nebezpečné praktiky, ovlivňující rovněž jejich děti, většinou dcery. Co ovšem současný trend sděluje a proč je lepší se mu obloukem vyhnout?

    Pojem Almond Mom není na sociálních sítích žádnou novinkou. Poprvé vznikl na základě klipu z show The Real Housewives of Beverly Hills. V něm Yolanda Hadid, maminka supermodelky Gigi Hadid, své dceři radila, aby snědla dvě mandle a řádně je pokousala. Jednalo se o její reakci na to, že si Gigi stěžovala na slabost poté, co držela „juice cleanse“. Její slova se okamžitě stala virálními.

    Zdroj: Pexels

    Yolanda Hadid je tedy považována za originální „Almond Mom“. Uživatelé sociálních sítí poukazovali na její toxický přístup k dietám a snahám zhubnout, který očividně přenášela rovněž na své dcery. Stala se tak synonymem takzvané pro-ana culture, tedy hnutí založeném na sdílení „tipů a triků“, jak co nejúčinněji zhubnout. Často se však jedná o až nezdravé nebo přímo nebezpečné praktiky.

    Platforma TikTok vynesla nedávno tak trochu zapomenutý pojem opět na povrch internetu. Její uživatelky totiž sdílejí videa svých matek, které samy označují za „Almond Mom“. Není ale jasné, za jakým účelem tak činí. Na jednu stranu poukazují na nezdravé praktiky matek, zároveň ale často odhalují, že se tak samy chovají. Výsledkem je tedy spíše propagace podobného životního stylu.

    Skutečný dopad videí uživatelům uniká. Opomíjejí závažnost problému

    Snaha postěžovat si a najít porozumění u ostatních uživatelů je srozumitelná. Jedná se o všem o citlivý obsah, který uživatelům se sklony k poruchám příjmu potravy může ublížit. Navíc se jedná o nebezpečnou debatu o tom, co přesně si většina „internetu“ představí pod pojmem správná strava. Podobná videa mohou vést k idealizaci potravin, ve skutečnosti neposkytujících dostatečnou výživu.

    @rizhouari

    ♬ original sound – Daily Content

    Zároveň se v „zábavných“ videích ztrácí fakt, že zobrazované matky mají nejspíše samy problémy s tím, jak vnímají své tělo. A že si ho mohou v rodině nést už po celé generace. Třešničkou na dortu tohoto „trendu“ je fakt, že muži s podobnými stravovacími návyky takto „hanlivě“ označováni nejsou. Jejich stejně extrémní snahy hubnout jsou naopak oceňovány pojmy jako „Crossfit Dads“.

    Zdroje: TikTok, Instagram, The Independent, Newsweek, Parents

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    TikTok opět zviditelnil koncept „zdravé“ Almond Mom. Zahrává si s ohněm

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vynesla znovu na povrch zdánlivě nevinný pojem Almond Mom. Jedná se o označení matek, které propadly přísné kultuře diet a „zdravého“ stravování. Ve skutečnosti se však jedná o nebezpečné praktiky, ovlivňující rovněž jejich děti, většinou dcery. Co ovšem současný trend sděluje a proč je lepší se mu obloukem vyhnout?

    - Reklama -

    Pojem Almond Mom není na sociálních sítích žádnou novinkou. Poprvé vznikl na základě klipu z show The Real Housewives of Beverly Hills. V něm Yolanda Hadid, maminka supermodelky Gigi Hadid, své dceři radila, aby snědla dvě mandle a řádně je pokousala. Jednalo se o její reakci na to, že si Gigi stěžovala na slabost poté, co držela „juice cleanse“. Její slova se okamžitě stala virálními.

    Zdroj: Pexels

    Yolanda Hadid je tedy považována za originální „Almond Mom“. Uživatelé sociálních sítí poukazovali na její toxický přístup k dietám a snahám zhubnout, který očividně přenášela rovněž na své dcery. Stala se tak synonymem takzvané pro-ana culture, tedy hnutí založeném na sdílení „tipů a triků“, jak co nejúčinněji zhubnout. Často se však jedná o až nezdravé nebo přímo nebezpečné praktiky.

    - Reklama -

    Platforma TikTok vynesla nedávno tak trochu zapomenutý pojem opět na povrch internetu. Její uživatelky totiž sdílejí videa svých matek, které samy označují za „Almond Mom“. Není ale jasné, za jakým účelem tak činí. Na jednu stranu poukazují na nezdravé praktiky matek, zároveň ale často odhalují, že se tak samy chovají. Výsledkem je tedy spíše propagace podobného životního stylu.

    Skutečný dopad videí uživatelům uniká. Opomíjejí závažnost problému

    Snaha postěžovat si a najít porozumění u ostatních uživatelů je srozumitelná. Jedná se o všem o citlivý obsah, který uživatelům se sklony k poruchám příjmu potravy může ublížit. Navíc se jedná o nebezpečnou debatu o tom, co přesně si většina „internetu“ představí pod pojmem správná strava. Podobná videa mohou vést k idealizaci potravin, ve skutečnosti neposkytujících dostatečnou výživu.

    @rizhouari

    ♬ original sound – Daily Content

    Zároveň se v „zábavných“ videích ztrácí fakt, že zobrazované matky mají nejspíše samy problémy s tím, jak vnímají své tělo. A že si ho mohou v rodině nést už po celé generace. Třešničkou na dortu tohoto „trendu“ je fakt, že muži s podobnými stravovacími návyky takto „hanlivě“ označováni nejsou. Jejich stejně extrémní snahy hubnout jsou naopak oceňovány pojmy jako „Crossfit Dads“.

    Zdroje: TikTok, Instagram, The Independent, Newsweek, Parents

    ― Reklama ―

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―