Více

    ― Reklama ―

    V kalendáři nedávného týdne haute couture přehlídek přibylo nové jméno, Miss Sohee. Značka jihokorejské návrhářky Sohee Park se na pařížském couture maratonu objevila již několikrát. Pro sezónu jaro 2025 ji však Fédération de la Haute Couture et de la Mode poprvé zařadila do oficiálního rozvrhu. Osud Miss Sohee se tím zpečetil, haute couture scéna se rozrostla o nový vycházející talent.

    Módní vášeň v návrhářce probudil velikán Karl Lagerfeld

    V dětství chtěla designérka Sohee Park původně jít ve stopách své matky a stát se ilustrátorkou dětských knih. Zájem o módu v ní podnítila až haute couture přehlídka Chanel pro jaro/léto 2012, pod taktovkou návrháře Karla Lagerfeld. Nadšení pro komplexní oděvy, detaily a tradiční ruční techniky ji dovedlo ke studiu na univerzitě Central Saint Martins, které dokončila v roce 2020.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ve stejném období rovněž začala pracovat v týmu návrháře Marca Jacobs. Kvůli tehdejší zuřící pandemii Covid-19 však byla Park nucena prezentovat svou absolventskou práci online, což však nebylo nutně na škodu. Debutová kolekce s názvem The Girl in Full Bloom sklidila totiž na sociálních sítích mimořádný úspěch a otevřela designérce dveře do prestižní haute couture branže.

    Svět Miss Sohee je vizuální lahůdkou pro každého diváka

    Kreativní zázemí designérky v podobě ateliéru s několika desítkami zaměstnanců sice sídlí v Londýně, srdce značky je ale pevně zakotveno na druhém konci světa, v její rodné zemi. Ve své tvorbě využívá tradiční jihokorejské řemeslné techniky, jako je najeonchilgi, vykládání lakovaných předmětů perletí, nebo výšivky inspirované lidovým uměním zvaným Minhwa. Haute couture v podání Miss Sohee přináší pozorovateli především nezapomenutelný estetický prožitek.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ten vytváří skrze úchvatné královské róby se skulpturálními siluetami, luxusními materiály a precizními detaily, odrážejícími měsíce práce v ateliéru. Na to, abychom róby pochopili, nepotřebujeme nad návrhářčinými inspiračními zdroji přemýšlet. Přímočarý pocit krásna dostává přednost před hlubším konceptem, na který jsou odborníci zase jiní. Šaty Miss Sohee se objevují i na červených kobercích, nosí je herečky Anya Taylor Joy, Megan Fox či modelka Taylor Hill. Klientelu tvoří i členové královských rodin a budoucí nevěsty z Blízkého východu.

    Přehlídka v hotelu Pozzo di Borgo přenesla hosty do šatníku šlechtičny

    Ve své kolekci pro jaro/léto 2025, představené na lednovém týdnu haute couture, zkoumala Park vztah mezi módou a uměním, tradicí a inovací, ale také mezi západním a korejským oděvem. Podobně jako už dříve se inspirovala především přírodními prvky v podobě květin a lastur. Výzvou byla práce s novými materiály, konkrétně s kůží. Ta se objevila například na korzetech plynule přecházejících do ozdoby v oblasti boků, a to ve tvaru okvětních lístků, tedy dalšího klíčového elementu její tvorby.

    V porovnání s předchozími sezónami byla barevná paleta nedávno vydané haute couture řady tlumenější a skládala se tak z jemných odstínů, bravurně vyvážených černou. Múzou návrhářky se při tvorbě tentokrát stala fiktivní šlechtična z korejské dynastie Čoson. Jedinečnému zdroji inspirace odpovídaly i róby hodné královského bálu, překypující smyslnou ženskostí a opulencí.

    Zdroje: W Magazine, Business of Fashion, Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Instagram, Miss Sohee

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Královský ples v podání Miss Sohee. Jihokorejská návrhářka vytváří róby pro moderní princezny

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V kalendáři nedávného týdne haute couture přehlídek přibylo nové jméno, Miss Sohee. Značka jihokorejské návrhářky Sohee Park se na pařížském couture maratonu objevila již několikrát. Pro sezónu jaro 2025 ji však Fédération de la Haute Couture et de la Mode poprvé zařadila do oficiálního rozvrhu. Osud Miss Sohee se tím zpečetil, haute couture scéna se rozrostla o nový vycházející talent.

    - Reklama -

    Módní vášeň v návrhářce probudil velikán Karl Lagerfeld

    V dětství chtěla designérka Sohee Park původně jít ve stopách své matky a stát se ilustrátorkou dětských knih. Zájem o módu v ní podnítila až haute couture přehlídka Chanel pro jaro/léto 2012, pod taktovkou návrháře Karla Lagerfeld. Nadšení pro komplexní oděvy, detaily a tradiční ruční techniky ji dovedlo ke studiu na univerzitě Central Saint Martins, které dokončila v roce 2020.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ve stejném období rovněž začala pracovat v týmu návrháře Marca Jacobs. Kvůli tehdejší zuřící pandemii Covid-19 však byla Park nucena prezentovat svou absolventskou práci online, což však nebylo nutně na škodu. Debutová kolekce s názvem The Girl in Full Bloom sklidila totiž na sociálních sítích mimořádný úspěch a otevřela designérce dveře do prestižní haute couture branže.

    - Reklama -

    Svět Miss Sohee je vizuální lahůdkou pro každého diváka

    Kreativní zázemí designérky v podobě ateliéru s několika desítkami zaměstnanců sice sídlí v Londýně, srdce značky je ale pevně zakotveno na druhém konci světa, v její rodné zemi. Ve své tvorbě využívá tradiční jihokorejské řemeslné techniky, jako je najeonchilgi, vykládání lakovaných předmětů perletí, nebo výšivky inspirované lidovým uměním zvaným Minhwa. Haute couture v podání Miss Sohee přináší pozorovateli především nezapomenutelný estetický prožitek.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ten vytváří skrze úchvatné královské róby se skulpturálními siluetami, luxusními materiály a precizními detaily, odrážejícími měsíce práce v ateliéru. Na to, abychom róby pochopili, nepotřebujeme nad návrhářčinými inspiračními zdroji přemýšlet. Přímočarý pocit krásna dostává přednost před hlubším konceptem, na který jsou odborníci zase jiní. Šaty Miss Sohee se objevují i na červených kobercích, nosí je herečky Anya Taylor Joy, Megan Fox či modelka Taylor Hill. Klientelu tvoří i členové královských rodin a budoucí nevěsty z Blízkého východu.

    Přehlídka v hotelu Pozzo di Borgo přenesla hosty do šatníku šlechtičny

    Ve své kolekci pro jaro/léto 2025, představené na lednovém týdnu haute couture, zkoumala Park vztah mezi módou a uměním, tradicí a inovací, ale také mezi západním a korejským oděvem. Podobně jako už dříve se inspirovala především přírodními prvky v podobě květin a lastur. Výzvou byla práce s novými materiály, konkrétně s kůží. Ta se objevila například na korzetech plynule přecházejících do ozdoby v oblasti boků, a to ve tvaru okvětních lístků, tedy dalšího klíčového elementu její tvorby.

    V porovnání s předchozími sezónami byla barevná paleta nedávno vydané haute couture řady tlumenější a skládala se tak z jemných odstínů, bravurně vyvážených černou. Múzou návrhářky se při tvorbě tentokrát stala fiktivní šlechtična z korejské dynastie Čoson. Jedinečnému zdroji inspirace odpovídaly i róby hodné královského bálu, překypující smyslnou ženskostí a opulencí.

    Zdroje: W Magazine, Business of Fashion, Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Instagram, Miss Sohee

    ― Reklama ―

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―