Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pařížský týden módy pokračuje a spolu s ním začíná nabírat obrysy i letošní podzim. Například módní dům Lemaire odhalil řadu plnou energetického sebevědomí. Návrhářské sesterské duo Ashley a Mary-Kate Olsen opět umně skloubilo maskulinní a dámské prvky a značka Acne Studios si tentokrát pohrála s typickými mužskými archetypy.

    Acne Studios odráží moderního muže. V nové řadě vykresluje jeho archetypy

    Kreativní ředitel známé značky Acne Studios Jonny Johansson se v nejnovější tvorbě zaměřil na moderního muže. Inspiraci proto hledal u mladých a jejich představ toho, jak by měla v současnosti vypadat maskulinita. Kolekci tak vybudoval hned na několika archetypech. Čerpal například z internetového hnutí looksmaxxing, diktujícího přísná fyzická kritéria a slibující vytouženou mužnost.

    Designér si proto pohrál s různými „typy“ mužů, které pomocí svých návrhů vyobrazil. Jednalo se například o milovníky posiloven, takzvané gym bunnies, nebo „finance bros“, tedy úspěšné zaměstnance korporátů. Řada proto obsahovala jak úzké tank topy s nápisem „Pink Gym for everyone“, tak perfektně střižené košile s dlouhými kravatami. Vybere si z ní opravdu každý.

    Zdroj: Acne Studios

    The Row opět balancuje. Podzimní kolekce zvládá maskulinitu i ženskost

    Značka The Row, založená sestrami Ashley a Mary-Kate Olsen, je známá pro své umění chodit na hraně. Vždy se jí totiž perfektně podaří sladit pánské a dámské prvky, vytvářející ucelený, elegantní, ale stále trendy celek. Rovněž letošní podzimní kolekce nabízí podobnou harmonii, tentokrát ovšem s o něco uvolněnějšími siluetami. Definuje ji také vkusné vrstvení i hra s ladícími odstíny.

    Zdroj: The Row

    Lemaire nabízí potřebnou energii. Jeho podzim slibuje sebevědomí

    Nejnovější kolekce módního domu Lemaire rovněž využívá jisté rovnováhy. V jeho případě se ovšem jedná o vyvážení funkčních a ostrých tvarů s těmi více jemnými a elegantními. Pevně střižené kabáty, kožené bundy nebo široká ramena tak střídaly lehké splývavé šaty či měkoučké svetry. Kolekci definoval také nádech 70. let minulého století, patrný v oversized dámských kostýmech.

    Zdroj: Lemaire

    I když se řada nesla především v typicky neutrálních tónech, občas v ní probleskovaly také odstíny světle žluté, modré nebo elegantně levandulové. Návrhářské duo Sarah-Link Tran a Christophe Lemaire přehlídku okomentovalo s tím, že si současnost žádá, abychom byli „přítomní a bdělí“. Tím designéři vysvětlili jistý nával čerstvé energie, která z kolekce bezpochyby vyzařovala.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Paříž pohltil podzim. Jeho letošní módní verzi uvedl Lemaire, Acne Studios i The Row

    ― Reklama ―

    Pařížský týden módy pokračuje a spolu s ním začíná nabírat obrysy i letošní podzim. Například módní dům Lemaire odhalil řadu plnou energetického sebevědomí. Návrhářské sesterské duo Ashley a Mary-Kate Olsen opět umně skloubilo maskulinní a dámské prvky a značka Acne Studios si tentokrát pohrála s typickými mužskými archetypy.

    Acne Studios odráží moderního muže. V nové řadě vykresluje jeho archetypy

    Kreativní ředitel známé značky Acne Studios Jonny Johansson se v nejnovější tvorbě zaměřil na moderního muže. Inspiraci proto hledal u mladých a jejich představ toho, jak by měla v současnosti vypadat maskulinita. Kolekci tak vybudoval hned na několika archetypech. Čerpal například z internetového hnutí looksmaxxing, diktujícího přísná fyzická kritéria a slibující vytouženou mužnost.

    Designér si proto pohrál s různými „typy“ mužů, které pomocí svých návrhů vyobrazil. Jednalo se například o milovníky posiloven, takzvané gym bunnies, nebo „finance bros“, tedy úspěšné zaměstnance korporátů. Řada proto obsahovala jak úzké tank topy s nápisem „Pink Gym for everyone“, tak perfektně střižené košile s dlouhými kravatami. Vybere si z ní opravdu každý.

    Zdroj: Acne Studios

    The Row opět balancuje. Podzimní kolekce zvládá maskulinitu i ženskost

    Značka The Row, založená sestrami Ashley a Mary-Kate Olsen, je známá pro své umění chodit na hraně. Vždy se jí totiž perfektně podaří sladit pánské a dámské prvky, vytvářející ucelený, elegantní, ale stále trendy celek. Rovněž letošní podzimní kolekce nabízí podobnou harmonii, tentokrát ovšem s o něco uvolněnějšími siluetami. Definuje ji také vkusné vrstvení i hra s ladícími odstíny.

    Zdroj: The Row

    Lemaire nabízí potřebnou energii. Jeho podzim slibuje sebevědomí

    Nejnovější kolekce módního domu Lemaire rovněž využívá jisté rovnováhy. V jeho případě se ovšem jedná o vyvážení funkčních a ostrých tvarů s těmi více jemnými a elegantními. Pevně střižené kabáty, kožené bundy nebo široká ramena tak střídaly lehké splývavé šaty či měkoučké svetry. Kolekci definoval také nádech 70. let minulého století, patrný v oversized dámských kostýmech.

    Zdroj: Lemaire

    I když se řada nesla především v typicky neutrálních tónech, občas v ní probleskovaly také odstíny světle žluté, modré nebo elegantně levandulové. Návrhářské duo Sarah-Link Tran a Christophe Lemaire přehlídku okomentovalo s tím, že si současnost žádá, abychom byli „přítomní a bdělí“. Tím designéři vysvětlili jistý nával čerstvé energie, která z kolekce bezpochyby vyzařovala.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―