Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Povědomí o negativních dopadech stresu se rok od roku zvyšuje. Značky nabízejí lákavé suplementy, slibující klidnější spánek i lepší náladu. Chytré aplikace zase upozorňují na sebemenší zvýšení úrovně stresu. Není proto divu, že se z kortizolu, tedy „stresového hormonu“, stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené i s vlastním mocktailem.

    Čím dál více uživatelů sociálních sítí začíná v poslední době chápat negativní vlivy chronického stresu. Jednat se může o různé zdravotní problémy, od bolesti hlavy přes komplikace se spaním až po vysoký krevní tlak. Na vině je mimo jiné nedávný boom wellness scény. Také proto narůstají na popularitě poutavé, ovšem ne vědecky podložené, rady, šířící se na TikToku rychlostí blesku.

    Zdroj: Pexels

    Autoři krátkých videí totiž nabízí „zázračná“ a jednoduchá řešení, jak se rychle a bezbolestně zbavit negativních dopadů dlouhodobého stresu. Mezi ně patří také namíchání koktejlů, nebo spíše mocktailů, slibujících lepší zítřky. V minulosti tak sociální síť ovládl například sleepy girl mocktail nebo drinky obsahující hořčík. Zdá se ovšem, že začátku letošního roku vládne takzvaný cortisol mocktail.

    Problémy s vysokým kortizolem koktejl nevyřeší. Klíčem je změna životního stylu

    Data firmy Spate například odhalila, že videa související s „cortisol mocktail“ si na sociální síti TikTok týdně získají na 1,4 milionu zhlédnutí. Kortizol je takzvaný stresový hormon, jehož úroveň se zvyšuje společně se stresem. Jeho účelem je například regulace krevního tlaku, cirkadiánního rytmu či imunitního systému. I když je tedy pro tělo klíčový, často se o něm mluví spíše v negativním smyslu.

    Zdroj: Blendea, Pure Nordic Help

    Spojovaný je totiž s chronickým stresem, při kterém jeho úroveň zůstává nepřirozeně dlouho vysoká. Cílem by tedy nemělo být se ho zbavit, ale zachovat jeho ideální rovnováhu. Hormon pak začal být s názvem mocktailu spojován proto, že nepředstavuje tak „děsivé“ slovo jako samotný stres. Mezi ingredience drinku patří většinou kokosová voda, mořská sůl a šťáva z citronu či pomeranče.

    @sofiaidaluvada cortisol cocktails are a great way to give your body a boost ! #cortisol #cortisollevels #cortisolcocktails #collegelife #healthyliving #petsmart #AmazonSavingSpree #collegebudget #traderjoes #minivlog #cookwithme #contentcreator #ithinkilikewhenitrains ♬ I Think I Like When It Rains – WILLIS

    Někteří uživatelé pak přidávají také zázvor, kokosovou smetanu nebo kolagen. Cílem drinku má být snížení hladiny kortizolu, a to na základě (vědecky nepodložené) teorie, že chronický stres snižuje správné fungování nadledvinek, orgánů produkujících hormony jako právě kortizol či adrenalin. Jak tento předpoklad, tak recept „zázračného“ koktejlu ovšem nejsou vědci podpořené.

    Negativní vlivy chronického stresu jsou samozřejmě dávno potvrzené, nelze je ale porazit jen koktejlem. I když mocktail není nebezpečný, ostatně obsahuje vitamín C, sodík a draslík, potřeba je spíše změna životního stylu. Odborníci doporučují vyváženou stravu, meditaci, jógu nebo pravidelné procházky. Takové vysvětlení by se ovšem značkám, prodávajícím řadu suplementů, příliš nehodilo.

    Zdroje: WWD, Country and Town House, CBS News, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    V hlavní roli kortizol. TikTok hodlá porazit stres dalším „zázračným“ koktejlem

    Povědomí o negativních dopadech stresu se rok od roku zvyšuje. Značky nabízejí lákavé suplementy, slibující klidnější spánek i lepší náladu. Chytré aplikace zase upozorňují na sebemenší zvýšení úrovně stresu. Není proto divu, že se z kortizolu, tedy „stresového hormonu“, stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené i s vlastním mocktailem.

    Čím dál více uživatelů sociálních sítí začíná v poslední době chápat negativní vlivy chronického stresu. Jednat se může o různé zdravotní problémy, od bolesti hlavy přes komplikace se spaním až po vysoký krevní tlak. Na vině je mimo jiné nedávný boom wellness scény. Také proto narůstají na popularitě poutavé, ovšem ne vědecky podložené, rady, šířící se na TikToku rychlostí blesku.

    Zdroj: Pexels

    Autoři krátkých videí totiž nabízí „zázračná“ a jednoduchá řešení, jak se rychle a bezbolestně zbavit negativních dopadů dlouhodobého stresu. Mezi ně patří také namíchání koktejlů, nebo spíše mocktailů, slibujících lepší zítřky. V minulosti tak sociální síť ovládl například sleepy girl mocktail nebo drinky obsahující hořčík. Zdá se ovšem, že začátku letošního roku vládne takzvaný cortisol mocktail.

    Problémy s vysokým kortizolem koktejl nevyřeší. Klíčem je změna životního stylu

    Data firmy Spate například odhalila, že videa související s „cortisol mocktail“ si na sociální síti TikTok týdně získají na 1,4 milionu zhlédnutí. Kortizol je takzvaný stresový hormon, jehož úroveň se zvyšuje společně se stresem. Jeho účelem je například regulace krevního tlaku, cirkadiánního rytmu či imunitního systému. I když je tedy pro tělo klíčový, často se o něm mluví spíše v negativním smyslu.

    Zdroj: Blendea, Pure Nordic Help

    Spojovaný je totiž s chronickým stresem, při kterém jeho úroveň zůstává nepřirozeně dlouho vysoká. Cílem by tedy nemělo být se ho zbavit, ale zachovat jeho ideální rovnováhu. Hormon pak začal být s názvem mocktailu spojován proto, že nepředstavuje tak „děsivé“ slovo jako samotný stres. Mezi ingredience drinku patří většinou kokosová voda, mořská sůl a šťáva z citronu či pomeranče.

    @sofiaidaluvada cortisol cocktails are a great way to give your body a boost ! #cortisol #cortisollevels #cortisolcocktails #collegelife #healthyliving #petsmart #AmazonSavingSpree #collegebudget #traderjoes #minivlog #cookwithme #contentcreator #ithinkilikewhenitrains ♬ I Think I Like When It Rains – WILLIS

    Někteří uživatelé pak přidávají také zázvor, kokosovou smetanu nebo kolagen. Cílem drinku má být snížení hladiny kortizolu, a to na základě (vědecky nepodložené) teorie, že chronický stres snižuje správné fungování nadledvinek, orgánů produkujících hormony jako právě kortizol či adrenalin. Jak tento předpoklad, tak recept „zázračného“ koktejlu ovšem nejsou vědci podpořené.

    Negativní vlivy chronického stresu jsou samozřejmě dávno potvrzené, nelze je ale porazit jen koktejlem. I když mocktail není nebezpečný, ostatně obsahuje vitamín C, sodík a draslík, potřeba je spíše změna životního stylu. Odborníci doporučují vyváženou stravu, meditaci, jógu nebo pravidelné procházky. Takové vysvětlení by se ovšem značkám, prodávajícím řadu suplementů, příliš nehodilo.

    Zdroje: WWD, Country and Town House, CBS News, TikTok

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―