Více

    ― Reklama ―

    Konec pracovního týdne přinesl i smutné novinky. Módní dům Missoni oznámil úmrtí své zakladatelky Rosity Missoni. Značka Prada zatím vítá jaro, a to pomocí kampaně s hvězdnou Carey Mulligan. Valentino pro změnu do svých řad přijal první thajskou ambasadorku, herečku Freen Sarocha. Společnost Rolex pak odstartovala nový rok zvýšením cen.

    Missoni se loučí se svou zakladatelkou. Módní dům oznámil úmrtí návrhářky Rosity Missoni

    Italská designérka Rosita Missoni zemřela ve čtvrtek ve věku 93 let. Informaci zveřejnilo vedení módního domu Missoni, který v roce 1953 založila společně se svým manželem Ottaviem Missoni. Společně dokázali vytvořit značku, ikonickou pro své barevné a pestré vzory, jasně rozpoznatelné na světové módní scéně. Nejvíce typickým je pro značku klikatý potisk, v italštině známý jako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony měla návrhářství doslova v krvi. Narodila se v severoitalském městečku Varese do rodiny textilních umělců. Svého manžela poznala až v Londýně v roce 1948, když se tam účastnil olympijských her. Návrhářka se proslavila mimo jiné takzvanou „bitvou podprsenek“ z roku 1967. Tehdy nechala modelky vyjít na mola bez nich, aby lépe vynikly potisky jednotlivých kousků.

    Valentino přijal do svých řad první thajskou hvězdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módní dům Valentino přivítal novou ambasadorku. Poprvé si vybral z řad thajských hvězd, a tak se v jeho kampaních v následujících měsících objeví úspěšná herečka Freen Sarocha. V minulosti se proslavila hlavně seriálem GAP: The Series, ale také filmy jako Uranus 2324 nebo The Loyal Pin. „Těšíme se, až společně oslavíme její talent a unikátní styl,“ prohlásili pak zástupci Valentino.

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny některých populárních hodinek

    Není neobvyklé, že luxusní značky začátkem roku zvyšují ceny svých oblíbených produktů. Společnost Rolex se však tentokrát opravdu nedržela zpátky. Zvedla totiž ceny některých svých hodinek až o osm procent. Reagovala totiž na rostoucí ceny zlata, které loni zdražilo nejvíce za posledních 14 let. Například model z žlutého zlata s názvem Day-Date tak místo 41 000 stojí 44 200 euro.

    Prada oslavuje svých mnoho tváří. Na pomoc si přizvala herečku Carey Mulligan

    Už na zářijové přehlídce prohlásila návrhářka Miuccia Prada, že si společně s designérem Rafem Simons přála „ukázat, že existuje mnoho způsobů, jak být Prada“. Nyní to oba kreativní ředitelé dokázali v kampani, propagující letošní jarní kolekci.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si přizvali slavnou herečku Carey Mulligan, která na jednotlivých fotografiích obléká nejen různé styly. Nechává nebojácně proměnit také své vlasy a make-up. Dává pak smysl, že kampaň nese název Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Prada Ambassador Carey Mulligan stars in the Prada Spring/Summer 2025 campaign. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ original sound – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Móda v kostce: Prada vítá jaro a Missoni dává sbohem své zakladatelce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Konec pracovního týdne přinesl i smutné novinky. Módní dům Missoni oznámil úmrtí své zakladatelky Rosity Missoni. Značka Prada zatím vítá jaro, a to pomocí kampaně s hvězdnou Carey Mulligan. Valentino pro změnu do svých řad přijal první thajskou ambasadorku, herečku Freen Sarocha. Společnost Rolex pak odstartovala nový rok zvýšením cen.

    - Reklama -

    Missoni se loučí se svou zakladatelkou. Módní dům oznámil úmrtí návrhářky Rosity Missoni

    Italská designérka Rosita Missoni zemřela ve čtvrtek ve věku 93 let. Informaci zveřejnilo vedení módního domu Missoni, který v roce 1953 založila společně se svým manželem Ottaviem Missoni. Společně dokázali vytvořit značku, ikonickou pro své barevné a pestré vzory, jasně rozpoznatelné na světové módní scéně. Nejvíce typickým je pro značku klikatý potisk, v italštině známý jako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony měla návrhářství doslova v krvi. Narodila se v severoitalském městečku Varese do rodiny textilních umělců. Svého manžela poznala až v Londýně v roce 1948, když se tam účastnil olympijských her. Návrhářka se proslavila mimo jiné takzvanou „bitvou podprsenek“ z roku 1967. Tehdy nechala modelky vyjít na mola bez nich, aby lépe vynikly potisky jednotlivých kousků.

    - Reklama -

    Valentino přijal do svých řad první thajskou hvězdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módní dům Valentino přivítal novou ambasadorku. Poprvé si vybral z řad thajských hvězd, a tak se v jeho kampaních v následujících měsících objeví úspěšná herečka Freen Sarocha. V minulosti se proslavila hlavně seriálem GAP: The Series, ale také filmy jako Uranus 2324 nebo The Loyal Pin. „Těšíme se, až společně oslavíme její talent a unikátní styl,“ prohlásili pak zástupci Valentino.

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny některých populárních hodinek

    Není neobvyklé, že luxusní značky začátkem roku zvyšují ceny svých oblíbených produktů. Společnost Rolex se však tentokrát opravdu nedržela zpátky. Zvedla totiž ceny některých svých hodinek až o osm procent. Reagovala totiž na rostoucí ceny zlata, které loni zdražilo nejvíce za posledních 14 let. Například model z žlutého zlata s názvem Day-Date tak místo 41 000 stojí 44 200 euro.

    Prada oslavuje svých mnoho tváří. Na pomoc si přizvala herečku Carey Mulligan

    Už na zářijové přehlídce prohlásila návrhářka Miuccia Prada, že si společně s designérem Rafem Simons přála „ukázat, že existuje mnoho způsobů, jak být Prada“. Nyní to oba kreativní ředitelé dokázali v kampani, propagující letošní jarní kolekci.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si přizvali slavnou herečku Carey Mulligan, která na jednotlivých fotografiích obléká nejen různé styly. Nechává nebojácně proměnit také své vlasy a make-up. Dává pak smysl, že kampaň nese název Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Prada Ambassador Carey Mulligan stars in the Prada Spring/Summer 2025 campaign. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ original sound – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―