Více

    ― Reklama ―

    Chanel je jako pevnost, jejíž brány se zdají být zavřené na sedm západů. Když Virginie Viard v červnu odstoupila z pozice kreativní ředitelky, módní svět zatajil dech. Uplynulo pět měsíců a v srdci pařížského impéria se zdánlivě nic nepohnulo. Opona však zakrývá dění plné intrik, spekulací a šepotu, který připomíná román plný záhad.

    Jména, objevující se na seznamu možných nástupců Virginie Viard u Chanel tvoří fascinující směsici. Například Hedi Slimane se stal po svém odchodu od Céline okamžitým favoritem. Karl Lagerfeld o něm kdysi mluvil s takovým obdivem, že podstoupil přísnou dietu, jen aby se mohl obléknout do jeho návrhů. V zákulisí se však šeptá i o dalších ikonách, jako jsou John Galliano či Daniel Roseberry, jehož dramatická tvorba v Schiaparelli uchvacuje masy.

    Kdo získá nejsledovanější módní pozici? Chanel může sáhnout i po úplném nováčkovi

    Každý další den přináší nové spekulace. Phoebe Philo, která si získala kultovní status prací u Céline, vstoupila do hry o Chanel navzdory tomu, že nedávno uvedla vlastní značku. Simon Porte Jacquemus, miláček sociálních sítí, byl zase podle některých zdrojů horkým kandidátem, než ho vlna drbů opět pohřbila pod vlnou dalších jmen. Matthieu Blazy, stojící za úspěchy Bottega Veneta, je dalším z potenciálních ředitelů. Nejvíce „dohadů“ najdete samozřejmě na sociální síti X.

    Zdroj: Reuters

    Začínají připomínat nekonečnou partii šachů. Chanel mlčí, zatímco módní svět diskutuje a zkoumá každý krok. Mezitím se přidávají další hráči. Třeba Marc Jacobs v říjnu naznačil své ambice získat Chanel trůn v rozhovoru pro Dazed. Jeremy Scott má také od odchodu z Moschino nezvykle volné ruce. Který z nich by mohl být tím vyvoleným? To zatím nevíme. Komunita sociální sítě X v komentářích často mluví o tom, že Chanel vybere neznámý mladý talent.

    Role v čele módního domu Chanel přitom představuje jednu z nejviditelnějších pozic v luxusním, ne-li v celém módním průmyslu. Jedná se o unikátní příležitost přetvořit francouzskou značku, která je hluboce zakořeněná v populární kultuře, a současně i o největší výzvu spojenou s neuvěřitelným potenciálem odměny. A to jak finanční, tak společenské. Čím déle debata trvá, tím víc se zvyšují očekávání toho, kdo na pomyslný módní trůn opravdu usedne.

    Zdroj: Chanel

    Chanel tak svou hrou na ticho udržuje svět v napětí. Absence jasných odpovědí vytvořila prostor pro nekonečné spekulace, vytvářející neustálou mediální debatu. Což je pro známou značku samozřejmě ten nejlepší marketingový tah. Odpovědi bychom se podle slov módního domu měli dočkat v druhé polovině prosince. V podstatě tedy půjde o takový vánoční dárek pro milovníky módy.

    Zdroje: X, Dazed, L’officiel, Grazia

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Chanel jako záhadný hrad v Karpatech. Stále nevíme, kdo nahradí Virginii Viard

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Chanel je jako pevnost, jejíž brány se zdají být zavřené na sedm západů. Když Virginie Viard v červnu odstoupila z pozice kreativní ředitelky, módní svět zatajil dech. Uplynulo pět měsíců a v srdci pařížského impéria se zdánlivě nic nepohnulo. Opona však zakrývá dění plné intrik, spekulací a šepotu, který připomíná román plný záhad.

    - Reklama -

    Jména, objevující se na seznamu možných nástupců Virginie Viard u Chanel tvoří fascinující směsici. Například Hedi Slimane se stal po svém odchodu od Céline okamžitým favoritem. Karl Lagerfeld o něm kdysi mluvil s takovým obdivem, že podstoupil přísnou dietu, jen aby se mohl obléknout do jeho návrhů. V zákulisí se však šeptá i o dalších ikonách, jako jsou John Galliano či Daniel Roseberry, jehož dramatická tvorba v Schiaparelli uchvacuje masy.

    Kdo získá nejsledovanější módní pozici? Chanel může sáhnout i po úplném nováčkovi

    Každý další den přináší nové spekulace. Phoebe Philo, která si získala kultovní status prací u Céline, vstoupila do hry o Chanel navzdory tomu, že nedávno uvedla vlastní značku. Simon Porte Jacquemus, miláček sociálních sítí, byl zase podle některých zdrojů horkým kandidátem, než ho vlna drbů opět pohřbila pod vlnou dalších jmen. Matthieu Blazy, stojící za úspěchy Bottega Veneta, je dalším z potenciálních ředitelů. Nejvíce „dohadů“ najdete samozřejmě na sociální síti X.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Začínají připomínat nekonečnou partii šachů. Chanel mlčí, zatímco módní svět diskutuje a zkoumá každý krok. Mezitím se přidávají další hráči. Třeba Marc Jacobs v říjnu naznačil své ambice získat Chanel trůn v rozhovoru pro Dazed. Jeremy Scott má také od odchodu z Moschino nezvykle volné ruce. Který z nich by mohl být tím vyvoleným? To zatím nevíme. Komunita sociální sítě X v komentářích často mluví o tom, že Chanel vybere neznámý mladý talent.

    Role v čele módního domu Chanel přitom představuje jednu z nejviditelnějších pozic v luxusním, ne-li v celém módním průmyslu. Jedná se o unikátní příležitost přetvořit francouzskou značku, která je hluboce zakořeněná v populární kultuře, a současně i o největší výzvu spojenou s neuvěřitelným potenciálem odměny. A to jak finanční, tak společenské. Čím déle debata trvá, tím víc se zvyšují očekávání toho, kdo na pomyslný módní trůn opravdu usedne.

    Zdroj: Chanel

    Chanel tak svou hrou na ticho udržuje svět v napětí. Absence jasných odpovědí vytvořila prostor pro nekonečné spekulace, vytvářející neustálou mediální debatu. Což je pro známou značku samozřejmě ten nejlepší marketingový tah. Odpovědi bychom se podle slov módního domu měli dočkat v druhé polovině prosince. V podstatě tedy půjde o takový vánoční dárek pro milovníky módy.

    Zdroje: X, Dazed, L’officiel, Grazia

    ― Reklama ―

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―