Luxusní šatník už dávno neznamená jen nákupy v buticích. On-line platformy jako Vestiaire Collective, Depop, Vinted či Grailed nabízejí možnost nakupovat prémiové kousky, které jinde téměř neseženete. Vestiaire Collective však jde o krok dál a místo pouhého prodeje se nyní pustil i do boje proti fast fashion.Nová kampaň vyzývá největší řetězce k větší zodpovědnosti a kritizuje jejich negativní dopad na planetu.
Známá on-line platforma Vestiaire Collective spustila kampaň, která si bere na mušku fast fashion průmysl. V kampani otevřeně vyzývá módní řetězce, aby přestaly zahlcovat svět nekvalitním oblečením, které končí na skládkách. Sdělení působí velmi nekompromisně, brand si dokonce z rychlé módy dělá legraci. Meme obrázky i videa ukazují odvrácenou tvář módního průmyslu tak vyvolávají otázku, kolik toho ještě planeta zvládne?
Rychlá móda neničí jen planetu. V neposlední řadě poškozuje i hodnotu módy jako takové
Kampaň přichází v době, kdy je téma udržitelnosti čím dál aktuálnější, ale stále složitě prosazované. Přestože většina lidí touží po levném oblečení, málokdo si uvědomuje jeho skutečné náklady a vliv na životní prostředí, pracovníky, i na naši budoucnost. Vestiaire Collective, Depop, Vinted a nespočet dalších platforem nabízí alternativy, které spojují luxus se zodpovědností. Prémiová móda v jejich podání není o konzumu, ale o hodnotě a dlouhověkosti.
Občas je proto nutné se zamyslet, jestli potřebujeme další tričko, které vydrží pouze jednu sezónu, nebo chceme raději stavět šatník na kvalitě a udržitelnosti. Co ale nejvíce oceňujeme na kampani Vestiaire Collective je fakt, že nepůsobí moralizujícím dojmem, ale spíše inspiruje. Ukazuje, že každý nákup má vliv a populárním zpracováním oslovuje rovněž mladší generace Z a Alfa.
Díky second hand platformám máme vintage poklady na dosah ruky. Pořídíte i zdánlivě nesehnatelné
Na zmíněných platformách v podstatě pořídíte celou šatnu. Kromě toho na nich najdete i příběhy. Každý kousek má svou historii, která mu dodává zvláštní kouzlo. Hledáte kabát Max Mara, tričko s logem kapely, které už desítky let nikdo nevyrobil, Chanel řetízkový pásek nebo Saddle bag od Galliana? Splněno. Všechny zmíněné on-line obchody fungují jako pomyslná vintage pokladnice.
Zdroj: Farfetch, Profimedia
Za luxusní a obtížně sehnatelné kousky si samozřejmě připlatíte, ale než se začnete poohlížet například v kamenných prémiových „sekáčích“, raději mrkněte předem on-line. Rovněž prodejci luxusní vintage módy z vašich oblíbených butiků často své veškeré luxusní produkty nakupují právě přes internet.
Zdroje: Instagram