Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Neustálé odvolávání a jmenování kreativních ředitelů se zřejmě stalo novou módní normou. Své o tom ví luxusní sektor, který návrháře ve snaze udržet si zisky mění rychleji než ponožky. Nám tudíž nezbývá než vzrušující hru pozorně sledovat a přinést přehled obrovských změn v čele těch největších módních značek.

    Sarah Burton otevírá novou kapitolu módního domu Givenchy

    Začněme v pozitivním duchu, a to u společnosti Givenchy. V září se k ní totiž oficiálně připojila britská návrhářka Sarah Burton. Předtím přitom více než 20 let působila u značky Alexander McQueen. Po smrti jejího zakladatele a legendárního návrháře Alexandra McQueen tak převzala štafetu kreativní ředitelky.

    Zdroj: Givenchy

    Burton je pak známá především svou vytříbenou estetikou s nádechem romantiky. Její zlaté ruce tak stojí mimo jiné i za dech beroucími svatebními šaty princezny z Walesu, Kate. Svou debutovou kolekci pro Givenchy představí v březnu během Pařížského fashion weeku.

    Osud Toma Ford spočívá v rukou Haidera Ackermann

    Dobré zprávy přinesla minulý měsíc také značka Tom Ford. Po náhlém odchodu Petera Hawkings se totiž do kreativního vedení dostal kolumbijsko-francouzský návrhář Haider Ackermann, působící také u Canada Goose.

    Ackermann není v módním řemesle žádným nováčkem. V minulosti byl nadějným kandidátem na post kreativního ředitele pro Dior nebo Maison Margiela. Velikán Karl Lagerfeld ho dokonce označil za svého ideálního nástupce u Chanel.

    Zdroj: Estée Lauder Companies

    Talentovaný designér však nakonec v roce 2016 zakotvil u francouzského specialisty na kožené zboží, Berluti. Svého času vedl i vlastní značku, která fungovala do roku 2020. Debutovou kolekci představí stejně jako Burton, tedy v březnu příštího roku.

    Hedi Slimane skončil u Celine. Namířeno má možná k Chanel

    Dlouhodobé spekulace o velkých změnách ve vedení Celine se nakonec potvrdily. Značka patřící do portfolia koncernu LVMH ovšem překvapila a dalšího nástupce odhalila jen několik hodin po oznámení odchodu Hediho Slimane. Tomu se říká fast fashion v praxi.

    Kormidlo převezme Michael Rider, který donedávna pracoval u Polo Ralph Lauren. Půjde však o nostalgický návrat, neboť Rider již v Celine působil jako ředitel designu za dob návrhářky Phoebe Philo.

    V hlavách se nám však honí několik důležitých otázek. Vrátí Rider do názvu domu pověstné é, které jeho předchůdce vymazal? A znamená to, že Slimanovy další kroky budou přece jen následovat do Chanel, kde je stále ještě volné místo? 

    Kim Jones zamával domu Fendi na rozloučenou

    Čerstvá a horká, jako právě upečený chléb z vaší oblíbené pekárny, je zpráva o odchodu Kima Jones od italského obra Fendi. Během svého čtyřletého působení měl Jones na starosti jak dámskou konfekci, tak kolekce haute couture.

    Zdroj: Fendi

    První místo v našem žebříčku nadějných uchazečů o kreativní žezlo obsadil Pierpaolo Piccioli. Bývalý velikán domu Valentino by byl v tomto případě ideální volbou. Rodilý Říman má totiž étos italské módy v malíčku a jeho vize by navíc harmonicky souzněla s estetickými principy Fendi.

    Odchod Jonathana Anderson z Loewe by byl pro módní nadšence bolestivou ránou

    Hra na židlový tanec však nekončí. Zdá se, že hudba zrychluje a mezi účastníky jsou především návrháři z řad LVMH. Podle nezávislé pařížské publikace Miss Tweed, která o plánovaném odchodu Jonese z Fendi informovala již v dubnu, má Jonathan Anderson v dohledné době nahradit Marii Grazii Chiuri u Dior.

    Zdroj: Loewe

    Právě Andersonův jedinečný rukopis, snoubící tradiční řemeslo se svéráznou estetikou, povýšil Loewe na aktuálně nejžádanější luxusní značku. Jeho přesun je proto velmi riskantním strategickým krokem, který by mohl módnímu domu Dior spíše uškodit než prospět. 

    Zdroje: Business of Fashion, Instagram, WWD, Miss Tweed

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Hra na židlový tanec. Značky si přehazují kreativní ředitele jako horký brambor

    Neustálé odvolávání a jmenování kreativních ředitelů se zřejmě stalo novou módní normou. Své o tom ví luxusní sektor, který návrháře ve snaze udržet si zisky mění rychleji než ponožky. Nám tudíž nezbývá než vzrušující hru pozorně sledovat a přinést přehled obrovských změn v čele těch největších módních značek.

    Sarah Burton otevírá novou kapitolu módního domu Givenchy

    Začněme v pozitivním duchu, a to u společnosti Givenchy. V září se k ní totiž oficiálně připojila britská návrhářka Sarah Burton. Předtím přitom více než 20 let působila u značky Alexander McQueen. Po smrti jejího zakladatele a legendárního návrháře Alexandra McQueen tak převzala štafetu kreativní ředitelky.

    Zdroj: Givenchy

    Burton je pak známá především svou vytříbenou estetikou s nádechem romantiky. Její zlaté ruce tak stojí mimo jiné i za dech beroucími svatebními šaty princezny z Walesu, Kate. Svou debutovou kolekci pro Givenchy představí v březnu během Pařížského fashion weeku.

    Osud Toma Ford spočívá v rukou Haidera Ackermann

    Dobré zprávy přinesla minulý měsíc také značka Tom Ford. Po náhlém odchodu Petera Hawkings se totiž do kreativního vedení dostal kolumbijsko-francouzský návrhář Haider Ackermann, působící také u Canada Goose.

    Ackermann není v módním řemesle žádným nováčkem. V minulosti byl nadějným kandidátem na post kreativního ředitele pro Dior nebo Maison Margiela. Velikán Karl Lagerfeld ho dokonce označil za svého ideálního nástupce u Chanel.

    Zdroj: Estée Lauder Companies

    Talentovaný designér však nakonec v roce 2016 zakotvil u francouzského specialisty na kožené zboží, Berluti. Svého času vedl i vlastní značku, která fungovala do roku 2020. Debutovou kolekci představí stejně jako Burton, tedy v březnu příštího roku.

    Hedi Slimane skončil u Celine. Namířeno má možná k Chanel

    Dlouhodobé spekulace o velkých změnách ve vedení Celine se nakonec potvrdily. Značka patřící do portfolia koncernu LVMH ovšem překvapila a dalšího nástupce odhalila jen několik hodin po oznámení odchodu Hediho Slimane. Tomu se říká fast fashion v praxi.

    Kormidlo převezme Michael Rider, který donedávna pracoval u Polo Ralph Lauren. Půjde však o nostalgický návrat, neboť Rider již v Celine působil jako ředitel designu za dob návrhářky Phoebe Philo.

    V hlavách se nám však honí několik důležitých otázek. Vrátí Rider do názvu domu pověstné é, které jeho předchůdce vymazal? A znamená to, že Slimanovy další kroky budou přece jen následovat do Chanel, kde je stále ještě volné místo? 

    Kim Jones zamával domu Fendi na rozloučenou

    Čerstvá a horká, jako právě upečený chléb z vaší oblíbené pekárny, je zpráva o odchodu Kima Jones od italského obra Fendi. Během svého čtyřletého působení měl Jones na starosti jak dámskou konfekci, tak kolekce haute couture.

    Zdroj: Fendi

    První místo v našem žebříčku nadějných uchazečů o kreativní žezlo obsadil Pierpaolo Piccioli. Bývalý velikán domu Valentino by byl v tomto případě ideální volbou. Rodilý Říman má totiž étos italské módy v malíčku a jeho vize by navíc harmonicky souzněla s estetickými principy Fendi.

    Odchod Jonathana Anderson z Loewe by byl pro módní nadšence bolestivou ránou

    Hra na židlový tanec však nekončí. Zdá se, že hudba zrychluje a mezi účastníky jsou především návrháři z řad LVMH. Podle nezávislé pařížské publikace Miss Tweed, která o plánovaném odchodu Jonese z Fendi informovala již v dubnu, má Jonathan Anderson v dohledné době nahradit Marii Grazii Chiuri u Dior.

    Zdroj: Loewe

    Právě Andersonův jedinečný rukopis, snoubící tradiční řemeslo se svéráznou estetikou, povýšil Loewe na aktuálně nejžádanější luxusní značku. Jeho přesun je proto velmi riskantním strategickým krokem, který by mohl módnímu domu Dior spíše uškodit než prospět. 

    Zdroje: Business of Fashion, Instagram, WWD, Miss Tweed

    ― Reklama ―

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―