Více

    ― Reklama ―

    Celodenní zkoušení outfitů či výrazných rtěnek, pravidelné přestávky na kávu a nakukování do luxusních butiků. Může se zdát, že podobné zvyky jsou kapitolou, ukrytou v dávné minulosti. Generace Z ovšem dokazuje pravý opak. Podle nejnovějších reportů si totiž oblíbila nakupování v kamenných obchodech. Čeká od něj však moderní proměnu.

    Zástupci generace Z jsou považováni za experty i milovníky digitálního světa. Nikoho proto nepřekvapilo, když se stali jedním z největších hnacích motorů on-line nakupování. Zdá se ovšem, že jejich zvyky nejsou tak černobílé, jak se může na první pohled zdát. Dokázaly to nejnovější výsledky reportu firmy RetailNext s názvem Retail Vibe Check Report.

    Dle nich totiž generace Z neopouští ani kamenné obchody a nákupní centra. Stejně jako její předchůdci, i ona miluje den strávený zkoušením trendy outfitů nebo výběrem nového parfému. Od nakupovacího zážitků má však vysoká očekávání. Předpokládá totiž, že by měl fungovat stejně jako ten on-line. Požaduje tak, aby byl okamžitý, osobní a bezproblémový.

    Na rozdíl od starších generací je ta narozená mezi lety 1996 a 2010 více netrpělivá. Není proto ochotná stát dlouhé fronty nebo se tlačit v přecpaných prostorech. Její zástupce dokáže rovněž podle reportu RetailNext pěkně rozčílit, když do kamenného obchodu dorazí, jen aby zjistili, že se jejich vysněný kousek vyprodal. Současný systém kamenných obchodů tak mají za zastaralý.

    Nákupní centra zavětřila svou šanci. Mladé generaci prodávají svou „old school“ image

    To je také jeden z důvodů, proč velká část generace Z odchází z obchodů s prázdnou. Statistika RetailNext ukázala, že na 69 procent jejích zástupců vyrazí každý týden nakupovat. Až 35 procent z nich si ovšem žádný nový kousek nepořídí. Za možné východisko tak mladá generace považuje především technologickou proměnu, například v podobě AI či samoobslužných pokladen.

    @themall Missing out on mall vibes? Can’t relate 😎 #ShoppingFun #RetailTherapy #SimonMalls #MeetMeAtTheMall ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Současné návyky generace Z neunikly ani nákupním centrům. Jejich vedení tak začala na základě rozhodnutí mladých měnit své kampaně. Vycítila totiž šanci pro návrat starých časů, kdy lidé chodili do „nákupáků“ nejen nakupovat, ale také se zkrátka setkávat a trávit společný čas. Začíná tak být čím dál více jasné, že comeback 2000s zasáhl opravdu širokou škálu různých odvětví.

    Zdroje: WWD, Siouxfalls Business, X, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Generace Z na kamenné obchody nezanevřela. Musí však dohnat jejich on-line svět

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Celodenní zkoušení outfitů či výrazných rtěnek, pravidelné přestávky na kávu a nakukování do luxusních butiků. Může se zdát, že podobné zvyky jsou kapitolou, ukrytou v dávné minulosti. Generace Z ovšem dokazuje pravý opak. Podle nejnovějších reportů si totiž oblíbila nakupování v kamenných obchodech. Čeká od něj však moderní proměnu.

    - Reklama -

    Zástupci generace Z jsou považováni za experty i milovníky digitálního světa. Nikoho proto nepřekvapilo, když se stali jedním z největších hnacích motorů on-line nakupování. Zdá se ovšem, že jejich zvyky nejsou tak černobílé, jak se může na první pohled zdát. Dokázaly to nejnovější výsledky reportu firmy RetailNext s názvem Retail Vibe Check Report.

    Dle nich totiž generace Z neopouští ani kamenné obchody a nákupní centra. Stejně jako její předchůdci, i ona miluje den strávený zkoušením trendy outfitů nebo výběrem nového parfému. Od nakupovacího zážitků má však vysoká očekávání. Předpokládá totiž, že by měl fungovat stejně jako ten on-line. Požaduje tak, aby byl okamžitý, osobní a bezproblémový.

    Na rozdíl od starších generací je ta narozená mezi lety 1996 a 2010 více netrpělivá. Není proto ochotná stát dlouhé fronty nebo se tlačit v přecpaných prostorech. Její zástupce dokáže rovněž podle reportu RetailNext pěkně rozčílit, když do kamenného obchodu dorazí, jen aby zjistili, že se jejich vysněný kousek vyprodal. Současný systém kamenných obchodů tak mají za zastaralý.

    - Reklama -

    Nákupní centra zavětřila svou šanci. Mladé generaci prodávají svou „old school“ image

    To je také jeden z důvodů, proč velká část generace Z odchází z obchodů s prázdnou. Statistika RetailNext ukázala, že na 69 procent jejích zástupců vyrazí každý týden nakupovat. Až 35 procent z nich si ovšem žádný nový kousek nepořídí. Za možné východisko tak mladá generace považuje především technologickou proměnu, například v podobě AI či samoobslužných pokladen.

    @themall Missing out on mall vibes? Can’t relate 😎 #ShoppingFun #RetailTherapy #SimonMalls #MeetMeAtTheMall ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Současné návyky generace Z neunikly ani nákupním centrům. Jejich vedení tak začala na základě rozhodnutí mladých měnit své kampaně. Vycítila totiž šanci pro návrat starých časů, kdy lidé chodili do „nákupáků“ nejen nakupovat, ale také se zkrátka setkávat a trávit společný čas. Začíná tak být čím dál více jasné, že comeback 2000s zasáhl opravdu širokou škálu různých odvětví.

    Zdroje: WWD, Siouxfalls Business, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―