Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kolekce pro jaro a léto 2024 italské značky Moschino vzdá hold jejímu zakládajícímu návrháři. Zároveň totiž oslaví své 40. výročí. Na nejnovějších návrzích se proto budou podílet čtyři prominentní návrhářky současné módní scény.

    Franco Moschino odstartoval svoji značku v Miláně roku 1983. Od té doby se mu dařilo módu propojovat s pop-art a vnášet do ní nejen hravost, ale i ironii. Při příležitosti 40. výročí známé módní společnosti proto jeho práci vzdají hold čtyři různé návrhářky. Společně vytvoří kolekci pro jaro a léto 2024. Každá z nich navrhne deset looků, které představí na milánském týdnu módy dne 21. září.

    Zároveň se jedná o způsob, kterým chce vedení značky pokrýt „mezeru“, která vznikla po odchodu posledního kreativního ředitele značky. Jeremy Scott oznámil ukončení spolupráce s italskou firmou po deseti letech letos v březnu. Není dosud jasné, kdo ho v jeho pozici nahradí. Spekuluje se ovšem o tom, že by módní společnost mohla jeho nástupce oznámit právě po zářijové přehlídce. „Bude se jednat o poctu Franca Moschino,“ popsalo dále její vedení.

    Mezi vybrané návrhářky pro nadcházející velkolepou show patří Carlyne Cerf de Dudzeele, která je známá svým uměním kombinovat streetwear a couture. Další z nich je Katie Grand proslavená svým výstředním pop stylem. Návrhářka Gabriella Karefa-Johnson je zase známá především svou prací pro časopisy jako Garage nebo Vogue USA. Čtvrtou účastnicí chystané pocty je Lucia Liu, jedna z nejprominentnějších návrhářek Číny.

    Jeremy Scott uměl na Moschino zkušeně navázat svou inspirací ve světě pop kultury

    Franco Moschino započal svou kariéru roku 1971, když začal pracovat pro Gianni Versace. Roku 1983 ovšem založil dvě vlastní společnosti. Kromě Moschino Couture! tak stál v čele také společnosti známé jako Moonshadow. Už od svých začátků inovoval módu vlastním originálním způsobem. Nebál se hrát si s klasickými kousky, jako jsou například obleky nebo šaty. Vytvořil proto například sukni tvořenou pouze z pánských kravat.

    Po jeho smrti roku 1994 nastoupila do vedení jeho pravá ruka návrhářka Rossella Jardini. Po ní už značku vedl pouze Jeremy Scott. Také on úspěšně navázal na odkaz Moschino. Stejně jako známý návrhář totiž využíval odkazy na pop kulturu. Do svých návrhů tak v minulosti zapojil například symboly řetězce McDonalds nebo panenky Barbie. Jeho kousky proto také zaujaly ikonické celebrity jako Katy Perry, Kacey Musgraves nebo Madonnu.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Show Studio, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Moschino oslaví 40. výročí ve velkém. Nabídne módní přehlídku z dílen čtyř návrhářek

    Kolekce pro jaro a léto 2024 italské značky Moschino vzdá hold jejímu zakládajícímu návrháři. Zároveň totiž oslaví své 40. výročí. Na nejnovějších návrzích se proto budou podílet čtyři prominentní návrhářky současné módní scény.

    - Reklama -

    Franco Moschino odstartoval svoji značku v Miláně roku 1983. Od té doby se mu dařilo módu propojovat s pop-art a vnášet do ní nejen hravost, ale i ironii. Při příležitosti 40. výročí známé módní společnosti proto jeho práci vzdají hold čtyři různé návrhářky. Společně vytvoří kolekci pro jaro a léto 2024. Každá z nich navrhne deset looků, které představí na milánském týdnu módy dne 21. září.

    Zároveň se jedná o způsob, kterým chce vedení značky pokrýt „mezeru“, která vznikla po odchodu posledního kreativního ředitele značky. Jeremy Scott oznámil ukončení spolupráce s italskou firmou po deseti letech letos v březnu. Není dosud jasné, kdo ho v jeho pozici nahradí. Spekuluje se ovšem o tom, že by módní společnost mohla jeho nástupce oznámit právě po zářijové přehlídce. „Bude se jednat o poctu Franca Moschino,“ popsalo dále její vedení.

    Mezi vybrané návrhářky pro nadcházející velkolepou show patří Carlyne Cerf de Dudzeele, která je známá svým uměním kombinovat streetwear a couture. Další z nich je Katie Grand proslavená svým výstředním pop stylem. Návrhářka Gabriella Karefa-Johnson je zase známá především svou prací pro časopisy jako Garage nebo Vogue USA. Čtvrtou účastnicí chystané pocty je Lucia Liu, jedna z nejprominentnějších návrhářek Číny.

    - Reklama -

    Jeremy Scott uměl na Moschino zkušeně navázat svou inspirací ve světě pop kultury

    Franco Moschino započal svou kariéru roku 1971, když začal pracovat pro Gianni Versace. Roku 1983 ovšem založil dvě vlastní společnosti. Kromě Moschino Couture! tak stál v čele také společnosti známé jako Moonshadow. Už od svých začátků inovoval módu vlastním originálním způsobem. Nebál se hrát si s klasickými kousky, jako jsou například obleky nebo šaty. Vytvořil proto například sukni tvořenou pouze z pánských kravat.

    Po jeho smrti roku 1994 nastoupila do vedení jeho pravá ruka návrhářka Rossella Jardini. Po ní už značku vedl pouze Jeremy Scott. Také on úspěšně navázal na odkaz Moschino. Stejně jako známý návrhář totiž využíval odkazy na pop kulturu. Do svých návrhů tak v minulosti zapojil například symboly řetězce McDonalds nebo panenky Barbie. Jeho kousky proto také zaujaly ikonické celebrity jako Katy Perry, Kacey Musgraves nebo Madonnu.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Show Studio, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―