Paříž nedostává ani na okamžik šanci si vydechnout. Hned po nejnovějších kolekcích pánské módy ji zaplavily první haute couture přehlídky. Očekávanou událost odstartovala show módních domů Dior a Schiaparelli. První z nich nechal ve svých návrzích promluvit blížící se Olympiádu, zatímco druhý propadl myšlence surrealistického baletu.
Fénix, který povstal z popela. Schiaparelli propojil surrealismus a balet
Kreativní ředitel módního domu Schiaparelli, Daniel Roseberry, pojmenoval svou nejnovější haute couture kolekci Fénix. Odkázal tím na ikonický look zakladatelky známé značky, Elsy Schiaparelli, inspirovaný slavnou baletkou Annou Pavlova. Obě ženy byly totiž často díky své podobě zaměňovány. Koncept fénixe se pak úspěšné návrhářce zamlouval, jelikož se stejně jako on neustále proměňovala.
Zdroj: Schiaparelli
Prvky fénixe pak Roseberry do svých návrhů zapojil poměrně doslovně. Hned první look totiž tvořila obrovská zlatá křídla, jemně objímající ramena modelky. Nechyběl ani obří kabátek z jemného peří nebo zářivě rudé šaty. Zmíněné prvky však návrhář propojil také s odkazy na balet, jakými se stala obří tylová sukně nebo korzety. „Chtěl jsem vytvořit pocit surrealistického, hyper smyslného baletu,“ vysvětlil.
Dior představil olympijské bohyně. Nabídl dech beroucí antické siluety
Odlišný koncept pak představila módní společnost Dior. Její kreativní ředitelka dámské módy Maria Grazia Chiuri totiž zcela propadla duchu blížící se Olympiády. Ve svém pravém stylu však velkolepou sportovní událost protkala feministickými odkazy. Upozornit chtěla především na to, že podíl žen na druhých moderních Olympijských hrách roku 1900 tvořil necelá dvě procenta. Ženy si tak musely své místo ve světě sportu vydobýt.
Zdroj: Reuters
Italská návrhářka si také tradičně na pomoc přizvala feministickou umělkyni. Tentokrát se jí stala Faith Ringgold, jejíž práce se stala podkladem pro 30 obrovských mozaik, znázorňujících ženy v různých sportovních aktivitách. Umělkyně se však bohužel odhalení svého posledního díla nedožila. Sportovní duch byl ale znát také na samotných návrzích. Řada z nich totiž vycházela z antických siluet.
Diváci tak mohli na přehlídce spatřit dlouhé splývavé tuniky, látky nařasené kolem ramen nebo ladně spadajících z jednoho ramena. Romantické šaty ovšem vystřídaly také více moderní siluety, a to v podobě třpytivých body nebo topů. „Myšlenka vztahu mezi tělem, oblečením a performancí je součástí mé práce,“ popsala po impozantní show inspiraci své tvorby Chiuri.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube