Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.

    Společnost Diesel je odhodlaná světu ukázat, že i konverzace o udržitelnosti nemusí být nudná. Alespoň to slibuje její kreativní ředitel Glenn Martens. Spolu se zakladatelem značky Renzem Rosso a jeho synem Andreem totiž odhalil první část speciálního dokumentárního seriálu. V pěti dílech má za úkol divákům přiblížit životní cyklus pro Diesel tak typického materiálu, tedy denimu.

    Každá část dokumentu s názvem Behind the Denim se proto zaměří na jednu fázi jeho výroby, ať už jde o pěstování organické bavlny nebo tovární zpracování. Dějem pak diváky provede tvůrkyně známá z magazínu I-D Lea Ogunlami. Zároveň se postará také o rozhovory s významnými osobnostmi pracujícími pro Diesel. Ptát se jich bude na důležité, ale stále zábavné otázky.

    Získat tak můžete odpověď například na to, jestli je udržitelnost „sexy“, nebo zda někdo skutečně ví, co znamená „cirkulárnost“. O režii dokumentárního seriálu se zase postará Luke Casey. V minulosti pracoval s módními značkami jako Calvin Klein, Vans, Mulberry nebo Helmut Lang. Jednotlivé díly pak značka plánuje postupně vydávat každý měsíc až do listopadu, kromě července a srpna.

    Udržitelnost je především stav mysli, hlásí zakladatel Diesel

    Značka Diesel v posledních letech přepracovala svůj denim sektor tak, aby využíval o něco méně škodlivé praktiky. Asi polovina jejích denim produktů proto pochází z organické, recyklované nebo regenerativní bavlny. Před třemi roky stejný podíl tvořil pouhá tři procenta. „Udržitelnost je především stav mysli,“ vysvětlil pak pro WWD svůj přístup k životnímu prostředí zakladatel společnosti Renzo Rosso.

    Spolu se svým synem se pak shodl na tom, že jeho hlavním cílem je vyhnout se prázdným „slibům“ a takzvanému greenwashingu. Diesel se tak v současnosti zaměřuje hlavně na to, aby společnost využívala méně vody a škodlivých chemikálií. I přes podobná prohlášení je ovšem potřeba, aby módní nadšenci zůstali kritičtí a zjišťovali si o vysněných produktech co nejvíce informací.

    Zdroje: WWD, Diesel, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Diesel představil nový dokumentární seriál. Chce ukázat, že udržitelnost není nuda

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.

    - Reklama -

    Společnost Diesel je odhodlaná světu ukázat, že i konverzace o udržitelnosti nemusí být nudná. Alespoň to slibuje její kreativní ředitel Glenn Martens. Spolu se zakladatelem značky Renzem Rosso a jeho synem Andreem totiž odhalil první část speciálního dokumentárního seriálu. V pěti dílech má za úkol divákům přiblížit životní cyklus pro Diesel tak typického materiálu, tedy denimu.

    Každá část dokumentu s názvem Behind the Denim se proto zaměří na jednu fázi jeho výroby, ať už jde o pěstování organické bavlny nebo tovární zpracování. Dějem pak diváky provede tvůrkyně známá z magazínu I-D Lea Ogunlami. Zároveň se postará také o rozhovory s významnými osobnostmi pracujícími pro Diesel. Ptát se jich bude na důležité, ale stále zábavné otázky.

    Získat tak můžete odpověď například na to, jestli je udržitelnost „sexy“, nebo zda někdo skutečně ví, co znamená „cirkulárnost“. O režii dokumentárního seriálu se zase postará Luke Casey. V minulosti pracoval s módními značkami jako Calvin Klein, Vans, Mulberry nebo Helmut Lang. Jednotlivé díly pak značka plánuje postupně vydávat každý měsíc až do listopadu, kromě července a srpna.

    - Reklama -

    Udržitelnost je především stav mysli, hlásí zakladatel Diesel

    Značka Diesel v posledních letech přepracovala svůj denim sektor tak, aby využíval o něco méně škodlivé praktiky. Asi polovina jejích denim produktů proto pochází z organické, recyklované nebo regenerativní bavlny. Před třemi roky stejný podíl tvořil pouhá tři procenta. „Udržitelnost je především stav mysli,“ vysvětlil pak pro WWD svůj přístup k životnímu prostředí zakladatel společnosti Renzo Rosso.

    Spolu se svým synem se pak shodl na tom, že jeho hlavním cílem je vyhnout se prázdným „slibům“ a takzvanému greenwashingu. Diesel se tak v současnosti zaměřuje hlavně na to, aby společnost využívala méně vody a škodlivých chemikálií. I přes podobná prohlášení je ovšem potřeba, aby módní nadšenci zůstali kritičtí a zjišťovali si o vysněných produktech co nejvíce informací.

    Zdroje: WWD, Diesel, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―