Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S teplejším ročním obdobím přichází i potřeba změny. Hledat ji ovšem nemusíte pouze ve svém šatníku. Osvěžit můžete také svůj interiér. Stačí přitom aplikovat několik jednoduchých kroků, které dokáží vytvořit velký rozdíl. Pohrajte si se svým osvětlením, počtem dekorací nebo barvami. Využít ve svůj prospěch můžete i jarní úklid.

    Dejte sbohem nadbytečným potiskům. Bílé povlečení osvěží každou ložnici

    Pokud jste si povlečení v zářivě bílé barvě ještě nepořídili, je na čase k takovému kroku přistoupit. Jedná se přitom o poměrně nenáročný nákup. Samozřejmě ovšem záleží na materiálu, který si zvolíte. Ať už vyberete jakkoli, okamžitě zaznamenáte vytoužený rozdíl. Bílá barva dělá skutečné divy.

    Zdroj: Marks & Spencer, Venetto Design

    Pokud se bojíte, že bude vaše ložnice až moc jednoduchá nebo nudná, nebojte se hry s drobnými detaily. Neznamená to, že na postel nemůžete naházet barevné polštáře nebo před ni položit barevný koberec. Originální dekorace tedy aplikujte na jiná místa v místnosti, postel ale ponořte do bílé.

    Rozzařte si poslední dny temného období. Chytrá žárovka dokáže zázraky

    Doslova rozzářit si svou ložnici nebo obývací pokoj můžete pomocí chytrých žárovek. V případě, že jste o nich ještě neslyšeli, připravte se na duhový zážitek. Jedná se v podstatě o klasickou žárovku, která ovšem umožňuje spárování s aplikací na vašem telefonu. Některé modely pak nabízí i speciální ovladače.

    Zdroj: Philips

    Všechny ovšem fungují na stejném principu. Umí totiž vaši místnost rozjasnit jakoukoli barvou, po které zatoužíte. Kromě toho aplikace nabízí už předem připravená nastavení, jako je „party“ nebo „romantika“. Zároveň umožní také nastavení času, kdy se žárovka sama ráno rozsvítí a večer zhasne.

    Naučte se pracovat s čísly. Při dekoracích dbejte na ladící tria

    Další tip po vás nevyžaduje absolutně žádný nákup. Jedná se spíše o princip, který můžete aplikovat i na dekorace, které už vlastníte. Donutí vás totiž pohrát si s estetikou a pochopit, jak poskládat jednotlivé kousky tak, aby vytvořily poutavý celek. Trik přitom spočívá v jednoduché matematice. Zvládne ji tak opravdu každý.

    Zdroj: Unsplash

    Až budete skládat knížky na noční stolek nebo svíčky na jídelní stůl, vzpomeňte si na číslo tři. Náš mozek totiž vnímá lichá čísla o něco pozitivněji. Dekorace v takovém počtu proto naše oko vždy potěší. Zároveň se v případě výraznějších doplňků vyvarujte vyššímu číslu, tedy pětce. Takové uskupení už by působilo příliš přehlceně.

    Nebojte se zářivých barev. Zacházejte s nimi ovšem opatrně

    Ano, dává smysl, že jaro přivítáte právě pomocí různorodých barev. Cílem ovšem není najít jednu zářivou dekoraci a umístit ji mezi stále stejně vypadající hromadu dekorací, pyšnících se na stolečcích, poličkách nebo skříních. Zkuste místo toho projasnění svého interiéru více promyslet. Vyberte si proto jednu barvu, které se chcete věnovat.

    Zdroj: Unsplash, IKEA

    Z vybraného kousku ve vysněném odstínu pak učiňte klíčový prvek vašeho pokoje. Nepřidávejte žádné další barvy nebo odstíny. Doplnit ho můžete o pár dalších maličkostí, mělo by se ovšem jednat opravdu o detaily. Druhou možností je zachovat celou místnost v neutrálních barvách. Takové nastavení vám dovolí položit pestrobarevný koberec, jako je například ten na fotce vpravo.

    Pusťte se do úklidu zbytečností. Ke stylovému interiéru stačí málo

    Nemusíte být stoprocentní minimalista, aby byl váš příbytek stylový. S jarními měsíci ale přichází jedinečná příležitost ověřit si, zda nadále potřebujete veškeré dekorace, knihy, svíčky nebo polštářky, které jste za poslední roky nashromáždili. Možností může být také pořízení nového skladovacího systému, který některé z méně používaných věcí chytře schová.

    Zdroj: Unsplash

    Kromě dobrého pocitu po sobě úklid zanechá také více místa. Nově získaný prostor pak dokáže projasnit každou místnost. Zároveň ho ale můžete využít k pořízení dominantní dekorace. Ať už se vám padne do oka obrovské zrcadlo nebo obraz. Podobná volba ovšem jasně všem příchozím ukáže, že máte ten správný cit pro styl.

    Zdroje: Shalini Misra, Staging Interiors

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Darujte svému bydlení nečekanou svěžest. Nastal čas na jarní makeover

    ― Reklama ―

    S teplejším ročním obdobím přichází i potřeba změny. Hledat ji ovšem nemusíte pouze ve svém šatníku. Osvěžit můžete také svůj interiér. Stačí přitom aplikovat několik jednoduchých kroků, které dokáží vytvořit velký rozdíl. Pohrajte si se svým osvětlením, počtem dekorací nebo barvami. Využít ve svůj prospěch můžete i jarní úklid.

    Dejte sbohem nadbytečným potiskům. Bílé povlečení osvěží každou ložnici

    Pokud jste si povlečení v zářivě bílé barvě ještě nepořídili, je na čase k takovému kroku přistoupit. Jedná se přitom o poměrně nenáročný nákup. Samozřejmě ovšem záleží na materiálu, který si zvolíte. Ať už vyberete jakkoli, okamžitě zaznamenáte vytoužený rozdíl. Bílá barva dělá skutečné divy.

    Zdroj: Marks & Spencer, Venetto Design

    Pokud se bojíte, že bude vaše ložnice až moc jednoduchá nebo nudná, nebojte se hry s drobnými detaily. Neznamená to, že na postel nemůžete naházet barevné polštáře nebo před ni položit barevný koberec. Originální dekorace tedy aplikujte na jiná místa v místnosti, postel ale ponořte do bílé.

    Rozzařte si poslední dny temného období. Chytrá žárovka dokáže zázraky

    Doslova rozzářit si svou ložnici nebo obývací pokoj můžete pomocí chytrých žárovek. V případě, že jste o nich ještě neslyšeli, připravte se na duhový zážitek. Jedná se v podstatě o klasickou žárovku, která ovšem umožňuje spárování s aplikací na vašem telefonu. Některé modely pak nabízí i speciální ovladače.

    Zdroj: Philips

    Všechny ovšem fungují na stejném principu. Umí totiž vaši místnost rozjasnit jakoukoli barvou, po které zatoužíte. Kromě toho aplikace nabízí už předem připravená nastavení, jako je „party“ nebo „romantika“. Zároveň umožní také nastavení času, kdy se žárovka sama ráno rozsvítí a večer zhasne.

    Naučte se pracovat s čísly. Při dekoracích dbejte na ladící tria

    Další tip po vás nevyžaduje absolutně žádný nákup. Jedná se spíše o princip, který můžete aplikovat i na dekorace, které už vlastníte. Donutí vás totiž pohrát si s estetikou a pochopit, jak poskládat jednotlivé kousky tak, aby vytvořily poutavý celek. Trik přitom spočívá v jednoduché matematice. Zvládne ji tak opravdu každý.

    Zdroj: Unsplash

    Až budete skládat knížky na noční stolek nebo svíčky na jídelní stůl, vzpomeňte si na číslo tři. Náš mozek totiž vnímá lichá čísla o něco pozitivněji. Dekorace v takovém počtu proto naše oko vždy potěší. Zároveň se v případě výraznějších doplňků vyvarujte vyššímu číslu, tedy pětce. Takové uskupení už by působilo příliš přehlceně.

    Nebojte se zářivých barev. Zacházejte s nimi ovšem opatrně

    Ano, dává smysl, že jaro přivítáte právě pomocí různorodých barev. Cílem ovšem není najít jednu zářivou dekoraci a umístit ji mezi stále stejně vypadající hromadu dekorací, pyšnících se na stolečcích, poličkách nebo skříních. Zkuste místo toho projasnění svého interiéru více promyslet. Vyberte si proto jednu barvu, které se chcete věnovat.

    Zdroj: Unsplash, IKEA

    Z vybraného kousku ve vysněném odstínu pak učiňte klíčový prvek vašeho pokoje. Nepřidávejte žádné další barvy nebo odstíny. Doplnit ho můžete o pár dalších maličkostí, mělo by se ovšem jednat opravdu o detaily. Druhou možností je zachovat celou místnost v neutrálních barvách. Takové nastavení vám dovolí položit pestrobarevný koberec, jako je například ten na fotce vpravo.

    Pusťte se do úklidu zbytečností. Ke stylovému interiéru stačí málo

    Nemusíte být stoprocentní minimalista, aby byl váš příbytek stylový. S jarními měsíci ale přichází jedinečná příležitost ověřit si, zda nadále potřebujete veškeré dekorace, knihy, svíčky nebo polštářky, které jste za poslední roky nashromáždili. Možností může být také pořízení nového skladovacího systému, který některé z méně používaných věcí chytře schová.

    Zdroj: Unsplash

    Kromě dobrého pocitu po sobě úklid zanechá také více místa. Nově získaný prostor pak dokáže projasnit každou místnost. Zároveň ho ale můžete využít k pořízení dominantní dekorace. Ať už se vám padne do oka obrovské zrcadlo nebo obraz. Podobná volba ovšem jasně všem příchozím ukáže, že máte ten správný cit pro styl.

    Zdroje: Shalini Misra, Staging Interiors

    ― Reklama ―

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―