Nejnovější data trhu ukázala, že švýcarským hodinkám se daří i nadále. V červnu totiž jejich export vzrostl o 14 procent. Jedná se zároveň o pokračování trendu, který v letošním roce luxusní doplňky nastavily. Dařilo se navíc kouskům ze všech cenových rozmezí a z různých materiálů.
Zahraniční prodej vyhlášených švýcarských hodinek vzdoruje obavám ohledně nestability trhu. Navzdory trvající inflaci a rostoucím cenám totiž začátkem léta luxusní doplňky zaznamenaly další úspěch. V červnu jejich export podle čtvrtečního prohlášení Federace švýcarského hodinářského průmyslu vzrostl o 14 procent. Značky jako Rolex, Omega, Patek Philippe nebo Vacheron Constantin se tak těší oblibě i nadále.
Červnový úspěch rovněž potvrdil trend trvající od začátku roku. V jeho první půlce tak klíčové exporty hodinářského švýcarského průmyslu stouply oproti stejnému období v loňském roce o 12 procent. Vydělaly tak na 13,3 miliardy franků, tedy 15,5 miliardy eur. Dařilo se navíc produktům vyráběných z různých materiálů a zařazených do všech možných cenových kategorií. Nejvíce si polepšily kousky prodávající se za 200 až 500 franků.
Za nimi následovala kategorie těch s hodnotou pod 200 franků. Jako třetí se umístila ta s hodinkami s cenou od 500 do tří tisíc franků. K úspěchu také nejvíce přispěly kousky vyrobené ze vzácných kovů. Hned za nimi ovšem následovaly návrhy vyvářené ze zlaté oceli. Poptávka po luxusních hodinkách pak vzrostla téměř ve všech zahraničních trzích. Nejnovější data zaznamenala propad pouze ve Španělsku a Nizozemí.
Poptávka po luxusních hodinkách vzrostla téměř ve všech regionech. Nejžádanější byly doplňky v Hong Kongu
Prodej rovněž lehce zpomalil ve Spojených státech amerických. Podobné výjimky ovšem vyvážil zbytek světového trhu. Například v Hong Kongu prodej švýcarských hodinek vzrostl o 46 procent. Podobné hodnoty přitom dosahoval naposledy v roce 2017. V Číně si pak zákazníci doplňky kupovali o 9 procent více, v Singapuru zase o 12 a v Japonsku o 10. Prodej v Evropě pak stoupl o 12,6 procenta.
„Pokud jde o výkon z hlediska regionů, pozorovali jsme nárůst především ve vysoce turistických destinacích, jako je Hong Kong, Francie, Itálie nebo Německo,“ vyjádřil se pak k nejnovějším datům výzkumný analytik globálního luxusního zboží firmy Bernstein Luca Solca. „Firmy Swatch i Richemont rovněž potvrdily, že turisti z Číny častěji utrácejí za luxusní zboží ve chvíli, kdy cestují,“ doplnil.
Zdroje: WWD, Business of Fashion, Robb Report, Instagram, YouTube