Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koncem loňského roku se na platformu TikTok vedral do popředí trend známý jako looksmaxxing. Jedná se o poměrně široký koncept, který může zahrnovat jak nevinnou sebe péči, tak riskantní praktiky a extremistické názory. I když už se o něm mluví o poznání méně, obrazovky některých uživatelů známé sociální sítě dosud neopustil.

    Pokud jste se s pojmem looksmaxxing dosud neseznámili, nejedná se o nic, za co byste se měli stydět. Jedná se totiž o termín známý především ve světě dospívajících chlapců a mladých mužů. Především ti tvoří cílovou skupinu tohoto konceptu. Usiluje totiž o to, využít jejich vzhled na „maximum“. Název trendu pochází z počítačových her a souvisejících postav, kterým můžete postupně vylepšovat vlastnosti.

    Pokud dosáhnete nejvyšší úrovně, jejich schopnosti jsou stoprocentní, a tedy „max out“. O podobný stav pak usilují i uživatelé sociální sítě TikTok sledující looksmaxxing influencery. Ti se pak dělí na dva proudy. Méně extrémní „softmaxxing“ nabízí rady, které znají i každé dospívající dívky. Chlapci by měli lépe spát, cvičit, používat správnou skin care rutinu a pravidelně chodit ke kadeřníkovi.

    S takovým směrem looksmaxxing souzní většina influencerů, kteří rovněž spadají do skupinky „glow-up“ TikTokerů. Patří mezi ně například Dillon Latham, radící svým sledujícím, jak si zvýraznit linie čelisti nebo jaké trendy účesy vyzkoušet. Podobným směrem se vydal také stejně známý Kaarem Shami, známý pod přezdívkou Syrianpsycho. Oba pak věří, že splňují charakteristiky dokonalé maskulinity.

    Odvrácená stránka looksmaxxing děsí. Propojuje se s misogynií

    Právě v jejich chápání dokonalého mužského vzhledu ovšem spočívají kořeny problémů s tímto trendem spojovaných. Podporují totiž stereotypní představy toho, co se ženám líbí. Stejný přístup se zvrtne v ještě toxičtější variantu v o něco extrémnější verzi looksmaxxing, a to hardmaxxing. Ten nabádá uživatele k plastickým chirurgiím, používání steroidů, bělení pleti nebo lámání kostí.

    @dillon.latham 4 ways to Look better ⁉️😱#dillonlatham #selfimprovement #looksmaxxing #modeling ♬ 9am in Calabasas (Slowed + Reverb) – adrian

    Podobné praktiky jsou naštěstí poměrně vzácné. Podporují ale negativní vnímání mužského vzhledu, nerealistické požadavky a prolínají se s komunitou takzvaných incels. Tedy mužů, kteří si nemohou najít vztah a viní z toho ženy. Často se přitom jedná o extremistické skupiny podporující misogynii a násilí na ženách. Looksmaxxing navíc často i ve své „nevinné“ podobě usiluje o změnu charakteristik, které lze upravit pouze chirurgickými zákroky. Doufáme proto, že tento trend TikTok v letošním roce brzy opustí.

    Zdroje: The New York Times, BNN Breaking, The Conversation, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Zůstane looksmaxxing v loňském roce? TikTok trend zacházející do extrémů

    Koncem loňského roku se na platformu TikTok vedral do popředí trend známý jako looksmaxxing. Jedná se o poměrně široký koncept, který může zahrnovat jak nevinnou sebe péči, tak riskantní praktiky a extremistické názory. I když už se o něm mluví o poznání méně, obrazovky některých uživatelů známé sociální sítě dosud neopustil.

    Pokud jste se s pojmem looksmaxxing dosud neseznámili, nejedná se o nic, za co byste se měli stydět. Jedná se totiž o termín známý především ve světě dospívajících chlapců a mladých mužů. Především ti tvoří cílovou skupinu tohoto konceptu. Usiluje totiž o to, využít jejich vzhled na „maximum“. Název trendu pochází z počítačových her a souvisejících postav, kterým můžete postupně vylepšovat vlastnosti.

    Pokud dosáhnete nejvyšší úrovně, jejich schopnosti jsou stoprocentní, a tedy „max out“. O podobný stav pak usilují i uživatelé sociální sítě TikTok sledující looksmaxxing influencery. Ti se pak dělí na dva proudy. Méně extrémní „softmaxxing“ nabízí rady, které znají i každé dospívající dívky. Chlapci by měli lépe spát, cvičit, používat správnou skin care rutinu a pravidelně chodit ke kadeřníkovi.

    S takovým směrem looksmaxxing souzní většina influencerů, kteří rovněž spadají do skupinky „glow-up“ TikTokerů. Patří mezi ně například Dillon Latham, radící svým sledujícím, jak si zvýraznit linie čelisti nebo jaké trendy účesy vyzkoušet. Podobným směrem se vydal také stejně známý Kaarem Shami, známý pod přezdívkou Syrianpsycho. Oba pak věří, že splňují charakteristiky dokonalé maskulinity.

    Odvrácená stránka looksmaxxing děsí. Propojuje se s misogynií

    Právě v jejich chápání dokonalého mužského vzhledu ovšem spočívají kořeny problémů s tímto trendem spojovaných. Podporují totiž stereotypní představy toho, co se ženám líbí. Stejný přístup se zvrtne v ještě toxičtější variantu v o něco extrémnější verzi looksmaxxing, a to hardmaxxing. Ten nabádá uživatele k plastickým chirurgiím, používání steroidů, bělení pleti nebo lámání kostí.

    @dillon.latham 4 ways to Look better ⁉️😱#dillonlatham #selfimprovement #looksmaxxing #modeling ♬ 9am in Calabasas (Slowed + Reverb) – adrian

    Podobné praktiky jsou naštěstí poměrně vzácné. Podporují ale negativní vnímání mužského vzhledu, nerealistické požadavky a prolínají se s komunitou takzvaných incels. Tedy mužů, kteří si nemohou najít vztah a viní z toho ženy. Často se přitom jedná o extremistické skupiny podporující misogynii a násilí na ženách. Looksmaxxing navíc často i ve své „nevinné“ podobě usiluje o změnu charakteristik, které lze upravit pouze chirurgickými zákroky. Doufáme proto, že tento trend TikTok v letošním roce brzy opustí.

    Zdroje: The New York Times, BNN Breaking, The Conversation, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―