Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koncem loňského roku se na platformu TikTok vedral do popředí trend známý jako looksmaxxing. Jedná se o poměrně široký koncept, který může zahrnovat jak nevinnou sebe péči, tak riskantní praktiky a extremistické názory. I když už se o něm mluví o poznání méně, obrazovky některých uživatelů známé sociální sítě dosud neopustil.

    Pokud jste se s pojmem looksmaxxing dosud neseznámili, nejedná se o nic, za co byste se měli stydět. Jedná se totiž o termín známý především ve světě dospívajících chlapců a mladých mužů. Především ti tvoří cílovou skupinu tohoto konceptu. Usiluje totiž o to, využít jejich vzhled na „maximum“. Název trendu pochází z počítačových her a souvisejících postav, kterým můžete postupně vylepšovat vlastnosti.

    Pokud dosáhnete nejvyšší úrovně, jejich schopnosti jsou stoprocentní, a tedy „max out“. O podobný stav pak usilují i uživatelé sociální sítě TikTok sledující looksmaxxing influencery. Ti se pak dělí na dva proudy. Méně extrémní „softmaxxing“ nabízí rady, které znají i každé dospívající dívky. Chlapci by měli lépe spát, cvičit, používat správnou skin care rutinu a pravidelně chodit ke kadeřníkovi.

    S takovým směrem looksmaxxing souzní většina influencerů, kteří rovněž spadají do skupinky „glow-up“ TikTokerů. Patří mezi ně například Dillon Latham, radící svým sledujícím, jak si zvýraznit linie čelisti nebo jaké trendy účesy vyzkoušet. Podobným směrem se vydal také stejně známý Kaarem Shami, známý pod přezdívkou Syrianpsycho. Oba pak věří, že splňují charakteristiky dokonalé maskulinity.

    Odvrácená stránka looksmaxxing děsí. Propojuje se s misogynií

    Právě v jejich chápání dokonalého mužského vzhledu ovšem spočívají kořeny problémů s tímto trendem spojovaných. Podporují totiž stereotypní představy toho, co se ženám líbí. Stejný přístup se zvrtne v ještě toxičtější variantu v o něco extrémnější verzi looksmaxxing, a to hardmaxxing. Ten nabádá uživatele k plastickým chirurgiím, používání steroidů, bělení pleti nebo lámání kostí.

    @dillon.latham 4 ways to Look better ⁉️😱#dillonlatham #selfimprovement #looksmaxxing #modeling ♬ 9am in Calabasas (Slowed + Reverb) – adrian

    Podobné praktiky jsou naštěstí poměrně vzácné. Podporují ale negativní vnímání mužského vzhledu, nerealistické požadavky a prolínají se s komunitou takzvaných incels. Tedy mužů, kteří si nemohou najít vztah a viní z toho ženy. Často se přitom jedná o extremistické skupiny podporující misogynii a násilí na ženách. Looksmaxxing navíc často i ve své „nevinné“ podobě usiluje o změnu charakteristik, které lze upravit pouze chirurgickými zákroky. Doufáme proto, že tento trend TikTok v letošním roce brzy opustí.

    Zdroje: The New York Times, BNN Breaking, The Conversation, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Zůstane looksmaxxing v loňském roce? TikTok trend zacházející do extrémů

    ― Reklama ―

    Koncem loňského roku se na platformu TikTok vedral do popředí trend známý jako looksmaxxing. Jedná se o poměrně široký koncept, který může zahrnovat jak nevinnou sebe péči, tak riskantní praktiky a extremistické názory. I když už se o něm mluví o poznání méně, obrazovky některých uživatelů známé sociální sítě dosud neopustil.

    Pokud jste se s pojmem looksmaxxing dosud neseznámili, nejedná se o nic, za co byste se měli stydět. Jedná se totiž o termín známý především ve světě dospívajících chlapců a mladých mužů. Především ti tvoří cílovou skupinu tohoto konceptu. Usiluje totiž o to, využít jejich vzhled na „maximum“. Název trendu pochází z počítačových her a souvisejících postav, kterým můžete postupně vylepšovat vlastnosti.

    Pokud dosáhnete nejvyšší úrovně, jejich schopnosti jsou stoprocentní, a tedy „max out“. O podobný stav pak usilují i uživatelé sociální sítě TikTok sledující looksmaxxing influencery. Ti se pak dělí na dva proudy. Méně extrémní „softmaxxing“ nabízí rady, které znají i každé dospívající dívky. Chlapci by měli lépe spát, cvičit, používat správnou skin care rutinu a pravidelně chodit ke kadeřníkovi.

    S takovým směrem looksmaxxing souzní většina influencerů, kteří rovněž spadají do skupinky „glow-up“ TikTokerů. Patří mezi ně například Dillon Latham, radící svým sledujícím, jak si zvýraznit linie čelisti nebo jaké trendy účesy vyzkoušet. Podobným směrem se vydal také stejně známý Kaarem Shami, známý pod přezdívkou Syrianpsycho. Oba pak věří, že splňují charakteristiky dokonalé maskulinity.

    Odvrácená stránka looksmaxxing děsí. Propojuje se s misogynií

    Právě v jejich chápání dokonalého mužského vzhledu ovšem spočívají kořeny problémů s tímto trendem spojovaných. Podporují totiž stereotypní představy toho, co se ženám líbí. Stejný přístup se zvrtne v ještě toxičtější variantu v o něco extrémnější verzi looksmaxxing, a to hardmaxxing. Ten nabádá uživatele k plastickým chirurgiím, používání steroidů, bělení pleti nebo lámání kostí.

    @dillon.latham 4 ways to Look better ⁉️😱#dillonlatham #selfimprovement #looksmaxxing #modeling ♬ 9am in Calabasas (Slowed + Reverb) – adrian

    Podobné praktiky jsou naštěstí poměrně vzácné. Podporují ale negativní vnímání mužského vzhledu, nerealistické požadavky a prolínají se s komunitou takzvaných incels. Tedy mužů, kteří si nemohou najít vztah a viní z toho ženy. Často se přitom jedná o extremistické skupiny podporující misogynii a násilí na ženách. Looksmaxxing navíc často i ve své „nevinné“ podobě usiluje o změnu charakteristik, které lze upravit pouze chirurgickými zákroky. Doufáme proto, že tento trend TikTok v letošním roce brzy opustí.

    Zdroje: The New York Times, BNN Breaking, The Conversation, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Evropská unie brojí proti greenwashingu. Původ produktů prozradí digitální pasy

    Módní kousky čeká nový originální doplněk. Nejedná se o výšivky, korálky ani potisk, místo toho se mohou těšit na vlastní digitální pas. Evropská unie pokračuje ve svém boji proti greenwashingu. Již dříve představila koncept, na jehož základě by mělo být možné zkontrolovat původ produktu a "zelená" prohlášení značek. První pasy by mohly začít platit již v roce 2027.

    Poničené kabelky jako nový symbol luxusu. Deformuje je Chanel, Miu Miu i Gucci

    Poničené kabelky s patinou, škrábanci a zmuchlaným povrchem stojí v centru pozornosti módního světa. Estetika opotřebení se stala vysoce žádoucím znakem vkusu, který komunikuje nadnesenost, zkušenost a jistotu. Taška už dávno neslouží jako nedotknutelný objekt hodný neustálého pečování. Nese stopy pohybu, dotyku a života. Právě v tom spočívá její přitažlivost.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―