Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Když známá módní značka oznámila spolupráci s věhlasnou osobností, většinu lidí jistě ani nenapadlo, že by to mohlo přinést nějaká negativa. Několik případů z poslední doby však ukazuje, že mít ve svém vedení osobu, na kterou se upírají oči veřejnosti i záře reflektorů, nemusí být vždy ku prospěchu. Stačí malý přešlap a vše se může zbořit jako domek z karet. Některé značky by mohly vyprávět.

    - Reklama -

    John Galliano & Christian Dior

    V březnu roku 2011 zahájila společnost Christian Dior proces suspendování svého kreativního ředitele Johna Galliano, který svou funkci zastával dlouhých patnáct let. A není se čemu divit…

    V únoru 2011 byl totiž kreativní ředitel značky zatčen v luxusní pařížské čtvrti Marais poté, co údajně urazil židovskou ženu a jejího asijského přítele v baru La Perle. Když o pár dní později objevilo video ze stejného baru, na kterém evidentně opilý Galliano uráží dvojici židovských žen, byla to pro společnost Christian Dior poslední kapka.

    „Vzhledem k obzvláště ohavné povaze chování a výroků, které John Galliano pronesl na videu zveřejněném v pondělí, se dům Dior rozhodl okamžitě pozastavit jeho činnost a zahájil proces jeho propuštění,“ uvádělo se tehdy v prohlášení.

    - Reklama -

    I přesto, že Galliano prostřednictvím svého právníka obvinění popřel, a podal na pár protižalobu za urážku na cti, byl o pět měsíců později shledán vinným z antisemitských výroků a odsouzen k podmíněným pokutám v celkové výši 6000 eur.

    Propuštění J. G. od Diora je často považován za počátek konce. Mnoho velkých společností si totiž uvědomilo, že mít ve svých předních řadách takto významná jména s sebou nese jisté riziko. Někteří se o tom ale museli přesvědčit sami.

    - Reklama -

    Kate Moss & Burberry

    Skandály se nevyhýbají ani modelkám, dokonce ani těm nejúspěšnějším. V roce 2005 zaplnily titulní stránky bulvárních deníků fotografie, na kterých je údajně Kate Moss užívající kokain. Jistě, v těchto společenských kruzích se nejedlá o nic neobvyklého, bohužel, co by se u jiných přešlo, vyvolalo obrovské pobouření veřejnosti a s modelkou tak ukončilo spolupráci hned několik společností, nejvýznamnější byla právě Burberry.

    Moss vystupovala v devíti ze šesnácti kampaní Burberry od roku 1998. Při ukončení spolupráce společnost uvedla: „Jsme zarmouceni její současnou situací a doufáme, že své problémy co nejdříve překoná.“

    Moss se veřejně omluvila, užívání drog ale nikdy nepřiznala. Přestože byla britskou policií obviněna z jejich užívání, bylo toto obvinění nakonec pro nedostatek důkazů staženo a modelka se tak mohla vrátit zpět ke své práci.

    Oscar Pistorius & Nike

    Toto jméno vám možná nic neříká, tedy pokud nejste fanoušky „true crime“ žánru. Oscar Pistorius, paralympijský vítěz, získal spolupráci se značkou Nike v roce 2011 a neskončilo to dobře.

    „Jsem kulka v komoře“, tak zněl slogan, který rezonoval kampaní. Nebylo na něm nic špatného, to se však změnilo poté, co byl Pistorius obviněn ze zastřelení své přítelkyně. Společnost Nike ze spolupráce rychle odstoupila a jednalo se o dobrý tah, protože Pistorius byl nakonec obviněn z vraždy, přestože tvrdil, že svou přítelkyni, která se zavřela na toaletě, považoval za vetřelce ve svém domě. Případ tehdy vyvolal spoustu otázek, snad možná proto si Pistorius ze svého pětiletého trestu odseděl pouze šestinu.

    Foto: Nike

    A když už jsme u Nike, víte odkud se vzal slogan „Just Do It“, který značka používá už od roku 1988?

    Jak přiznal sám tvůrce hlášky Dan Wieder, inspiraci získal od odsouzeného vraha Garyho Gilmora, jehož poslední slova před popravou zněla „Let’s do it“.

    Yeezy & Adidas

    Spolupráce trvající celé desetiletí, ani společný projekt Yeezy nezastavily společnost Adidas, aby ukončila spolupráci s rapperem Ye, spíše známým pod jeho původním jménem Kanye West.

    Problémy přišly v roce 2022 poté, co Ye prostřednictvím různých médií pronesl několik antisemitských poznámek a veřejně prohlašoval, že se ho Adidas nemůže zbavit. Na sociálních sítích jakoby se strhla lavina, lidé požadovali po společnosti, aby s rapperem přerušila veškeré vztahy a přestože reakce nepřišla ihned, Adidas přeci jen oznámil ukončení spolupráce.

    „Adidas netoleruje antisemitismus a jakýkoli jiný druh nenávistných projevů. Yeovy nedávné komentáře a činy byly nepřijatelné, nenávistné, nebezpečné a porušují firemní hodnoty diverzity a začlenění, vzájemného respektu a spravedlnosti,“ uvedl Adidas v prohlášení.

    Yeezy vygeneroval pro Adidas roční tržby ve výši 2 miliardy dolarů, což představuje přibližně 10 % celkových příjmů značky. Společnost očekává, že ukončení bude mít „krátkodobý negativní dopad až 250 milionů dolarů“. Časopis Forbes odhaduje, že rapperovo čisté jmění kleslo, v důsledku rozvázání spolupráce s Adidas, ze dvou miliard dolarů na „pouhých“ 400 milionů.

    Demna Gvasalia & Balenciaga

    Zřejmě nikomu na konci loňského roku neunikla kontroverzní kampaň módního domu Balenciaga, který čelil kritice kvůli fotkám dětí s medvídky v kožených postrojích, které se používají při BDSM. Zodpovídal se za ni kreativní ředitel Demna Gvasalia, který z Balenciaga od roku 2015 udělal objekt zájmu číslo jedna. Jeho nápady udělaly z Balenciaga pravděpodobně nejžhavější značku současnosti, v posledních letech se ale čím dál častěji debatovalo o tom, jestli nezachází příliš daleko. Představování kontroverzních kousků zvedalo nejedno obočí, ale platila úměra o tom, že čím podivnější model, tím více pozornosti. Pytel na odpadky ještě prošel, medvídci už ale byli přes čáru.

    Módní dům vydal omluvu na Instagramu a celý dosavadní obsah smazal, pověst značky už je ale pošramocená. Kauza znepokojila i Kim Kardashian, která dokonce zvažovala, jestli se svou oblíbenou značkou nezruší spolupráci.

    Diskrétnost boduje

    Není lehké odhadnout, kdy přišel zlom. Jedno je však jisté. Módní domy i velké společnosti postupně upouštějí od spolupráce s „věhlasnými jmény“, ať už se jedná o návrháře, kreativní ředitele či ambasadory. Posun odráží skutečnost, že mnoho značek je nyní zavedených a nepotřebují na sebe poutat ještě více pozornosti, především s rizikem skandálu. Dokládá to také chování značky Gucci, která od odchodu návrháře Alessandra Michele, nikoho známého nepřijala. Prodává tedy diskrétnost.

    Zdroj: The Guardian, Wikipedia, CNN, Fashion Network

    Značky opouštějí od velkých jmen. Prodávat začala diskrétnost

    Jak na viditelné póry? Zmírní je správná skincare rutina

    Ačkoliv se různé beauty značky snaží často propagovat opačné tvrzení, pórů, viditelných, nebo ne, se zbavit nemůžeme. Pro naši pleť totiž vykonávají důležité funkce. I když zvládají jiné nelehké úkoly, stahovat a rozevírat se neumí. Občas se však mohou jevit jako rozšířené. Existuje ale skincare rutina, která podobný stav zmírní.

    Módní novinky v kostce: Gabriela Hearst a Victoria’s Secret odhalily nové kolekce

    Končící pracovní týden si pro milovníky módy nachystal nečekané novinky. Návrhářka Gabriela Hearst zveřejnila kolekci, kterou původně vytvořila pro balet Carmen. Victoria's Secret zase svým fanouškům nabídne speciální řadu Dream. Milán zná svůj program na zářijový týden módy a Zegna Group slaví úspěšné prodeje i zisky.

    Léto v jedné lahvičce. Nechte se opojit vůní květin, citrusů nebo sladkého fíku

    Večerní procházky po pláži, romantické večere s výhledem na moře nebo odpočívání u chladivého bazénu. Všechny podobné prázdninové scénáře si žádají speciální doplněk. Pozvedněte své prosluněné dny na další úroveň s těmi nejoblíbenějšími letními parfémy. Ponoří vás do opojného oparu květin, citrusů, fíků nebo mořské soli.

    Éra Y2K nadále ovlivňuje módní trendy. Capri kalhoty jsou jedním z nejžádanějších kousků letošního léta

    Pro mnohé patří capri kalhoty do kategorie kontroverzních kousků, které by měly raději upadnout v zapomnění. Opak se však stává pravdou, protože módní trendy, inspirované érou Y2K, diktují jejich návrat. Pokud se rozhodnete dát jim druhou šanci, vaším esem v rukávu bude jejich správný styling.

    Kering a LVMH čelí negativním výsledkům. Moncler Group však slaví nárůst zisků

    Luxusní skupina Kering oznámila, že ji v druhé polovině letošního roku nejspíše čeká pokles zisků. Reagovala tím na negativní výsledky její největší společnosti, italské značky Gucci. Rovněž konglomerát LVMH čelí neveselým vyhlídkám, jelikož jeho prodeje v druhém čtvrtletí nedosáhly předpokládaných hodnot. Naopak Moncler Group slaví nečekané zisky.

    Ulehčete si v létě práci. Ladící sety vítězí svou originalitou i jednoduchostí

    Své místo mezi letními trendy právoplatně zaujaly oblíbené co-ord, neboli ladící sety. Milovníky módy si získaly hlavně díky své praktičnosti. Neexistuje snad jednodušší způsob, jak vytvořit perfektní outfit vhodný do neúprosných veder. Zároveň ale nabízí originalitu, a to nejen díky svým neobvyklým střihům a materiálům, ale i nespočtu možných kombinací.

    Seznamte se s módní ikonou Michèle Lamy. Poznáte ji podle potetovaných dlaní a zlatých zubů

    Michèle Lamy je mnohem víc než jen manželka a múza slavného návrháře Ricka Owens. Je to žena, která se vymanila z tradičních uměleckých škatulek a vytvořila si vlastní vesmír, mezi fanoušky známý jako "Lamyland". Jde o svět plný nekonvenční krásy, uměleckého chaosu a hlubokého osobního výrazu, který se zrcadlí v jejím vzhledu a životním stylu.

    Nová vlna přehlídek se blíží. Hlavní města módy odhalila provizorní kalendáře podzimních fashion weeků

    I když si módní svět užívá léto plnými doušky, jak je znát na nekončící řadě luxusních pop-upů, atmosféru týdnů módy nic nenahradí. Začíná se proto těšit na očekávané přehlídky letošního podzimu. New York, Paříž a Londýn už navíc znají provizorní kalendáře svých fashion weeků, a tak začíná být trochu víc jasné, kdy a na jaké shows se připravit.

    Připravte se na brat summer. Prožijte léto ve stylu zpěvačky Charli XCX

    Miláček sociálních sítí a zpěvačka Charli XCX si své publikum nezískala pouze novým brilantním albem Brat a s ním spojenou trendy zářivě zelenou. Vytvořila celistvý životní styl, kterým se letos v létě hodlá řídit nejeden její fanoušek. Dovoluje jim totiž být přesně takoví, jací chtějí. I když to znamená, že budou tak trochu "brat".

    Spojení funkčnosti a designu. Domácí spotřebiče mohou ztělesňovat životnost i estetický zážitek

    V moderních interiérech se stále častěji setkáváme s domácími spotřebiči, které nejsou jen praktickými pomocníky, ale také designovými klenoty. Luxusní kávovary, toastery a další kuchyňské doplňky se stávají nedílnou součástí interiéru, přičemž kladou důraz na vysokou funkčnost i estetický dojem. 

    Tom Ford i Maison Margiela hledají nové ředitele. Peter Hawkings a John Galliano opouští své pozice

    Módní svět překvapily hned dvě novinky týkající se odchodu známých kreativních ředitelů z jejich současných pozic. Peter Hawkings po roce opustí svou vůdčí roli u Toma Forda, tedy módní značky, pro kterou pracoval od jejího založení. Návrhář John Galliano zase po 10 letech ukončí svou tvorbu u módního domu Maison Margiela.

    Seznam nezbytných pánských bot na podzim 2024. Nesmí chybět Lanvin Curb ani New Balance X Miu Miu

    Nacházíme se téměř v polovině letních měsíců, proto je nejvyšší čas poohlédnout se po stylovém obutí na následující sezónu. S podzimem totiž konečně nastoupí i všechny známé zimní kolekce renomovaných designérů, které jsme poprvé spatřili už na jaře. Nové trendy tak žádají jak aktualizaci šatníku, tak botníku.

    Na beauty scénu dorazil nový look. TikTok představil pomegranate make-up

    Posedlost beauty světa ovocem a zeleninou nekončí. Sociální síť TikTok totiž vytvořil nový trend s názvem pomegranate make-up. Jedná se o další kombinaci zdravě vyhlížející lesklé pleti a bohaté vrstvy tvářenky. Tentokrát však hlavní roli hraje další prvek, a to falešné pihy.

    Módní novinky v kostce: Harrods opět uvede vlastní řadu a luxusní značky vítají léto

    Slavný londýnský obchodní dům Harrods oslavuje letos své 175. výročí. Aby své narozeniny poctil, oznámil opětovné vydání své vlastní luxusní řady. Módní domy pak rovněž pořádají oslavy, ovšem na počest léta. Party uspořádala například značka Gucci nebo Miu Miu. Herečka Jessica Chastain se pak objeví v nové kampani pro Damiani.

    Ájurvéda diktuje zdravou a svěží ústní dutinu. Oil pulling oživí vaši ranní dentální hygienu

    Oleje jsou všestranným pomocníkem, a to jak v kuchyni, tak v péči o pleť či vlasy. Ájurvédská medicína je však využívá také v ústní hygieně. Její metoda oil pulling slibuje bělejší zuby, prevenci zubního kazu nebo svěžejší dech. Se svěží ústní dutinou vám pomůže řada rostlinných olejů. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―