Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Některé módní značky zažívají v poslední době ekonomické problémy. Tento týden se k nim zařadila například společnost Moncler, která čelí propadu akcií. Konglomerát Kering zase oznámil, že očekává pokles výsledků za letošní první čtvrtletí. Prodejci švýcarských hodinek pak bojují s klesajícími exporty.

    Poptávka po švýcarských hodinkách v Číně a Hong Kongu klesla. Prodejce trápí nižší exporty

    Zástupci značek prodávajících švýcarské hodinky zveřejnili v úterý očekávané únorové výsledky. Oznámili však, že export luxusního zboží v uplynulém měsíci poklesl. Stalo se tak ovšem pouze podruhé za poslední tři roky. Vývoz se propadl oproti předchozímu roku o 3,8 procenta, a to na 2,4 miliardy eur. Důvodem jsou především nižší zásilky do Číny a Hong Kongu, kde poptávka po drahých hodinkách klesá.

    Vývoz do Číny tak spadl o 25 procent, do Hong Kongu zase o 19 procent. Spojené státy americké naopak zůstávají top destinací, do které švýcarské hodinky putují. Tamní export tak vzrostl o 5,5 procenta. Důvodem ekonomických problémů jsou mimo jiné tlaky spojené s trvající válkou na Ukrajině, ale i na Blízkém Východu. Prodejci švýcarských hodinek také nadále čelí dopadům světové pandemie.

    Společnost Moncler zaznamenala propad akcií. Důvodem je rozhodnutí rodiny Rivetti

    Negativní zprávy zasáhly v úterý také značku Moncler. Italská rodina Rivetti totiž prodala svůj podíl v této společnosti. Způsobila tak propad jejích akcií o tři až pět procent. Rozhodnutí pak rodina učinila poté, co ani ne před měsícem oznámila, že se stane přímým akcionářem známé luxusní společnosti. Poprvé se s ní propojila před třemi roky, kdy zástupci Moncler odkoupili její firmu Stone Island.

    Kering vydal varování. Očekává, že výsledky prvního čtvrtletí odhalí propad zisků o 10 procent

    Skupina vlastnící řadu luxusních značek Kering oznámila v úterý nečekané informace spojené s výsledky z prvního čtvrtletí. Uveřejněné přitom ještě nejsou. Už nyní ovšem zástupci společnosti očekávají, že zisky za uplynulé období oproti těm z předchozího roku klesnou o 10 procent. Důvodem je především poměrně strmý pokles prodejů značky Gucci.

    V současnosti totiž prochází zásadní proměnou. Kreativních otěží se totiž po odchodu Alessandro Michele ujal Sabato De Sarno. Jeho návrhy spadající do trendu tichého luxusu se ale musí teprve uchytit. Jeho nová kolekce má však do obchodů dorazit v následujících měsících. Zástupci Kering tedy očekávají, že by se výsledky firmy mohly opět brzo otočit k lepšímu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Značky čelí ekonomickým výzvám. Bojují s nimi prodejci švýcarských hodinek, Moncler i Kering

    ― Reklama ―

    Některé módní značky zažívají v poslední době ekonomické problémy. Tento týden se k nim zařadila například společnost Moncler, která čelí propadu akcií. Konglomerát Kering zase oznámil, že očekává pokles výsledků za letošní první čtvrtletí. Prodejci švýcarských hodinek pak bojují s klesajícími exporty.

    Poptávka po švýcarských hodinkách v Číně a Hong Kongu klesla. Prodejce trápí nižší exporty

    Zástupci značek prodávajících švýcarské hodinky zveřejnili v úterý očekávané únorové výsledky. Oznámili však, že export luxusního zboží v uplynulém měsíci poklesl. Stalo se tak ovšem pouze podruhé za poslední tři roky. Vývoz se propadl oproti předchozímu roku o 3,8 procenta, a to na 2,4 miliardy eur. Důvodem jsou především nižší zásilky do Číny a Hong Kongu, kde poptávka po drahých hodinkách klesá.

    Vývoz do Číny tak spadl o 25 procent, do Hong Kongu zase o 19 procent. Spojené státy americké naopak zůstávají top destinací, do které švýcarské hodinky putují. Tamní export tak vzrostl o 5,5 procenta. Důvodem ekonomických problémů jsou mimo jiné tlaky spojené s trvající válkou na Ukrajině, ale i na Blízkém Východu. Prodejci švýcarských hodinek také nadále čelí dopadům světové pandemie.

    Společnost Moncler zaznamenala propad akcií. Důvodem je rozhodnutí rodiny Rivetti

    Negativní zprávy zasáhly v úterý také značku Moncler. Italská rodina Rivetti totiž prodala svůj podíl v této společnosti. Způsobila tak propad jejích akcií o tři až pět procent. Rozhodnutí pak rodina učinila poté, co ani ne před měsícem oznámila, že se stane přímým akcionářem známé luxusní společnosti. Poprvé se s ní propojila před třemi roky, kdy zástupci Moncler odkoupili její firmu Stone Island.

    Kering vydal varování. Očekává, že výsledky prvního čtvrtletí odhalí propad zisků o 10 procent

    Skupina vlastnící řadu luxusních značek Kering oznámila v úterý nečekané informace spojené s výsledky z prvního čtvrtletí. Uveřejněné přitom ještě nejsou. Už nyní ovšem zástupci společnosti očekávají, že zisky za uplynulé období oproti těm z předchozího roku klesnou o 10 procent. Důvodem je především poměrně strmý pokles prodejů značky Gucci.

    V současnosti totiž prochází zásadní proměnou. Kreativních otěží se totiž po odchodu Alessandro Michele ujal Sabato De Sarno. Jeho návrhy spadající do trendu tichého luxusu se ale musí teprve uchytit. Jeho nová kolekce má však do obchodů dorazit v následujících měsících. Zástupci Kering tedy očekávají, že by se výsledky firmy mohly opět brzo otočit k lepšímu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―