Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojené státy americké avizovaly možné zablokování sociální sítě TikTok kvůli obavám z čínské špionáže. Varování se stalo pravdou a tvůrci začali v posledních hodinách ve velkém odhalovat lži za svým obsahem. Spousta uživatelů byla navíc připravená na vyplnění nově získaného času užitečnějšími aktivitami. Budou toho ale schopni i nyní?

    O zákazu TikToku slyšeli snad všichni uživatelé slavné aplikace. Pro většinu světa se v používání nic nezměnilo, všem Američanům se však během chvilky aplikace vypnula a nešla znovu stáhnout. K úspěšnému přihlášení nepomohlo ani VPN. Zbytku světa se proto zobrazoval obsah jako doposud, jen s absencí amerických tvůrců. Ten ale dříve tvořil většinu videí na hlavní stránce.

    „Konec“ TikToku nebyla rána z čistého nebe. Všichni ale do poslední chvíle doufali

    Za blokací TikToku stojí několik souvisejících událostí. Vláda prezidenta Donalda Trumpa, strach z čínské špionáže i možný marketingový tah. Všechny však nakonec vyústily ve skutečné odstranění aplikace z amerického trhu. Tamní tvůrci tak na popud domnělého konce ve velkém natáčeli videa, kde se přiznávali ke lhaní o své virální tvorbě. Dělali to jak jinak než pro slávu.

    A nebyly to ojedinělé případy. Tvůrkyně, která založila svou popularitu na vytváření kostek ledu různých chutí a tvarů, s přicházejícím zákazem odhalila, že žádný z těchto výrobků nikdy nepoužila. Workout creators s úsměvem prozrazovali lež stojící za jejich cviky, které ovšem sami neprováděli. Pár tvrdil, že se rozešel, aby se kolem nich rojily spekulace, doopravdy se tak ale nestalo.

    Videa v tomto stylu zaplavila TikTok a spustila bouři reakcí. Tvůrci měli pocit apokalypsy a nechali proto své fanoušky nahlédnout pod pokličku „TikTok versus realita“. Zákaz, bohužel pro ně, ale nakonec trval jen necelý den. Všichni se tak v tichu vrátili a natáčí dál jakoby nic. V dnešní době sice nikdo nevěří, že sociální sítě odráží realitu, i přesto si ale uživatelé aplikace přišli právem podvedení.

    Zákaz přinesl i závan naděje. Lidé začali přehodnocovat trávení volného času

    TikTok osazenstvo se rovněž rozdělilo na dvě půlky. Jedna okamžitě stahovala náhradní aplikaci RedNote, druhá si ale uvědomila, že ji revoluce konečně donutí trávit čas smysluplněji. Uživatelé začali natáčet videa, kde kvitovali tuhle změnu a předsevzali si nově získané chvíle věnovat koníčkům, které dlouho odkládali. Jejich život tak mělo naplnit háčkování, čtení knih nebo pobyt venku.

    Ačkoliv Česka se samotný zákaz aplikace nedotýkal, její hlavní stránka měla být ochuzena o americké tvůrce. Američané přitom nejčastěji přicházejí s leckdy absurdními novinkami, kosmetickými nebo jinými must-haves a obecně udávají, co je „in“. Mnoho uživatelů i mimo Spojené státy si proto oddychlo, jako kdyby z nich někdo sňal neustálý tlak na potřebu sledování nejnovějších trendů.

    @user22244411117

    Not even an app timer could stop me

    ♬ original sound – 𝖒𝖎𝖗ƶ𝖆𝖓𝖔

    Pro velkou spoustu lidí tahle změna představovala detox. Uvědomovali si, že TikTok bere velkou část jejich volného času, zvykli si jej sledovat před usnutím i hned po probuzení, ale neměli dostatečně silnou vůli cokoli změnit. Bohužel, těmto uživatelům se sny o smysluplných aktivitách zbořily po necelém dni. Těžko říct, jestli teď přesto najdou sílu dodržet své extra krátké předsevzetí.

    Pokud se v tomto smýšlení poznáváte, je možná na čase stanovit si přísnější pravidla ohledně trávení času na sociálních sítích. TikTok je skvělým zdrojem inspirace a motivace, ale všeho moc škodí. Jestli jste tedy patřili mezi ty, kteří se vlastně zákazu nemohli dočkat, zkuste znovu zvážit, jestli by nebylo lepší se opravdu chovat dle scénáře, který nám původně Spojené státy předpověděly.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Zablokovaný TikTok otřásl během pár hodin světem. Možná je čas přehodnotit priority

    Spojené státy americké avizovaly možné zablokování sociální sítě TikTok kvůli obavám z čínské špionáže. Varování se stalo pravdou a tvůrci začali v posledních hodinách ve velkém odhalovat lži za svým obsahem. Spousta uživatelů byla navíc připravená na vyplnění nově získaného času užitečnějšími aktivitami. Budou toho ale schopni i nyní?

    O zákazu TikToku slyšeli snad všichni uživatelé slavné aplikace. Pro většinu světa se v používání nic nezměnilo, všem Američanům se však během chvilky aplikace vypnula a nešla znovu stáhnout. K úspěšnému přihlášení nepomohlo ani VPN. Zbytku světa se proto zobrazoval obsah jako doposud, jen s absencí amerických tvůrců. Ten ale dříve tvořil většinu videí na hlavní stránce.

    „Konec“ TikToku nebyla rána z čistého nebe. Všichni ale do poslední chvíle doufali

    Za blokací TikToku stojí několik souvisejících událostí. Vláda prezidenta Donalda Trumpa, strach z čínské špionáže i možný marketingový tah. Všechny však nakonec vyústily ve skutečné odstranění aplikace z amerického trhu. Tamní tvůrci tak na popud domnělého konce ve velkém natáčeli videa, kde se přiznávali ke lhaní o své virální tvorbě. Dělali to jak jinak než pro slávu.

    A nebyly to ojedinělé případy. Tvůrkyně, která založila svou popularitu na vytváření kostek ledu různých chutí a tvarů, s přicházejícím zákazem odhalila, že žádný z těchto výrobků nikdy nepoužila. Workout creators s úsměvem prozrazovali lež stojící za jejich cviky, které ovšem sami neprováděli. Pár tvrdil, že se rozešel, aby se kolem nich rojily spekulace, doopravdy se tak ale nestalo.

    Videa v tomto stylu zaplavila TikTok a spustila bouři reakcí. Tvůrci měli pocit apokalypsy a nechali proto své fanoušky nahlédnout pod pokličku „TikTok versus realita“. Zákaz, bohužel pro ně, ale nakonec trval jen necelý den. Všichni se tak v tichu vrátili a natáčí dál jakoby nic. V dnešní době sice nikdo nevěří, že sociální sítě odráží realitu, i přesto si ale uživatelé aplikace přišli právem podvedení.

    Zákaz přinesl i závan naděje. Lidé začali přehodnocovat trávení volného času

    TikTok osazenstvo se rovněž rozdělilo na dvě půlky. Jedna okamžitě stahovala náhradní aplikaci RedNote, druhá si ale uvědomila, že ji revoluce konečně donutí trávit čas smysluplněji. Uživatelé začali natáčet videa, kde kvitovali tuhle změnu a předsevzali si nově získané chvíle věnovat koníčkům, které dlouho odkládali. Jejich život tak mělo naplnit háčkování, čtení knih nebo pobyt venku.

    Ačkoliv Česka se samotný zákaz aplikace nedotýkal, její hlavní stránka měla být ochuzena o americké tvůrce. Američané přitom nejčastěji přicházejí s leckdy absurdními novinkami, kosmetickými nebo jinými must-haves a obecně udávají, co je „in“. Mnoho uživatelů i mimo Spojené státy si proto oddychlo, jako kdyby z nich někdo sňal neustálý tlak na potřebu sledování nejnovějších trendů.

    @user22244411117

    Not even an app timer could stop me

    ♬ original sound – 𝖒𝖎𝖗ƶ𝖆𝖓𝖔

    Pro velkou spoustu lidí tahle změna představovala detox. Uvědomovali si, že TikTok bere velkou část jejich volného času, zvykli si jej sledovat před usnutím i hned po probuzení, ale neměli dostatečně silnou vůli cokoli změnit. Bohužel, těmto uživatelům se sny o smysluplných aktivitách zbořily po necelém dni. Těžko říct, jestli teď přesto najdou sílu dodržet své extra krátké předsevzetí.

    Pokud se v tomto smýšlení poznáváte, je možná na čase stanovit si přísnější pravidla ohledně trávení času na sociálních sítích. TikTok je skvělým zdrojem inspirace a motivace, ale všeho moc škodí. Jestli jste tedy patřili mezi ty, kteří se vlastně zákazu nemohli dočkat, zkuste znovu zvážit, jestli by nebylo lepší se opravdu chovat dle scénáře, který nám původně Spojené státy předpověděly.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―